Δευτέρα, 22 Σεπτεμβρίου 2014

Τι λέει η ζυγαριά στα πεύκα!!!

22-9-2014
Το πεύκο στο πρώτο βάρεμα έδωσε τρύγο περίπου μισό πάτωμα ανά μελίσσι.
Όπως είναι λογικό υπήρξαν και περιοχές που πήγαν καλύτερα αλλά και χειρότερα.
Πχ η Χαλκιδική φέτος έδινε σταθερά πάνω από 1 κιλό την ημέρα.
Μετά το πρώτο βάρεμα το μελίσσι της ζυγαριάς τρυγήθηκε εκ νέου και του αφαιρέθηκε το δεύτερο πάτωμα, και έτσι το βάρος του πήγε στα 25 κιλά περίπου.
Μετά ήρθε ένα εικοσαήμερο με σταθερή πτώση από 80 έως 300 γραμμάρια την ημέρα.
Αφού πέρασαν οι 20 ημέρες της διακοπής του πεύκου μετά τις βροχές δηλαδή, η ημερήσια πτώση άρχισε να ελαττώνεται αργά και σταθερά ανά 50 γραμμάρια την ημέρα, έτσι από το -300, πήγαμε -250, -200 κ.ο.κ
Σε κάποια στιγμή πριν 5 ημέρες είχαμε μηδενικές απώλειες, και μετά άρχισε η άνοδος, +30, +80, +130 και +250.

Θα πρέπει να σημειωθεί όμως ότι πλέον τα μελίσσια άνοιξαν γόνους πολύ καλά, στους οποίους όπως είναι φυσικό θα πηγαίνει μεγάλο μέρος του μελιού γι αυτό ακόμα δεν έχουμε μεγάλα ποσά ανόδου.
Ο εργάτης είναι πολύς όμως, οι θερμοκρασίες πολύ καλές επίσης και αναμένουμε κάτι καλύτερο τις επόμενες μέρες.
Στο μεταξύ τα ρείκια έχουν ανοίξει και ήδη τα μελίσσια που υπάρχουν σε μέρη με ρείκι βάζουν μελάκι, πράγμα που σημαίνει ότι έχει πολύ καλές προοπτικές και αυτό.
Οι γόνοι στις περιοχές με ρείκι είναι φανταστικοί, με γεμάτα πλαίσια απ άκρη σ άκρη, και η γύρη τείνει να γεμίσει πάνω από 4 πλαίσια.
Αν υπάρξουν αξιόλογα νεότερα δεδομένα και από τα 2 μέτωπα θα σας ενημερώσω.

MELISSOCOSMOS

22-8-2014

Στην περιοχή που είναι τοποθετημένη η ζυγαριά βρισκόμαστε ανάμεσα στο κενό που υπάρχει μεταξύ του πρώτου και δεύτερου βαρέματος.
Το δεύτερο βάρεμα το περιμένουμε να ξεκινήσει στις αρχές Σεπτεμβρίου.
Το πρώτο βάρεμα πήγε καλά, με τα μελίσσια να μαζεύουν κατά μέσω όρο 8 με 10 κιλά μελάκι.
Το μελίσσι της ζυγαριάς τρυγήθηκε πριν λίγες ημέρες και όπως ήδη είπα είναι διώροφο.

Σήμερα η ζυγαριά έδωσε αύξηση βάρους κατά 50 γραμμάρια και έτσι το μελίσσι ζυγίζει 40.72kg ενώ η θερμοκρασία το βράδυ στο μελισσοκομείο ήταν στους 28 βαθμούς.

Να μην ξεχάσω να αναφέρω ότι εδώ στις αρχές Σεπτέμβρη αναμένεται να ανοίξει και το ρείκι, και τα μελίσσια θα ρίξουν γόνους, όποτε θα έχουμε ενδιαφέροντα πράγματα να λέμε σε λίγες μέρες!!!

Περισσότερα αύριο.

MELISSOCOSMOS

Φίλες και φίλοι εδώ και πολλές μέρες μου ζητάτε να σας πω νέα από τα πεύκα!
Δυστυχώς όμως επειδή αυτά δεν είναι και πολύ ενθαρρυντικά για αρκετές περιοχές δεν θέλησα να γράψω κάτι.
Αντ αυτού ήθελα να βάλω την ζυγαριά να κάνει την δουλειά της και να μιλήσουν τα ίδια τα μελίσσια για τα πεύκα. 
Για κακή μας τύχη όμως η κινητή τηλεφωνία δεν είχε σήμα στην περιοχή που είχα τα μελίσσια για να λειτουργήσει η ζυγαριά... 
Κάπως έτσι λοιπόν χρειάστηκε να αλλάξει 3 μελισσοκομεία και 2 κάρτες κινητής τηλεφωνίας για να εγκατασταθεί τελικά στο μελισσοκομείο ενός καλού συναδέλφου που προσφέρθηκε να δεχτεί την ζυγαριά σε ένα μελισσάκι του! 

Από το βράδυ λοιπόν η ζυγαριά θα μας δίνει τα φώτα της... 

ΟΜΩΣ!!!

Για μια ακόμα φορά θα πω πως αυτά που θα καταγράψει δεν ισχύουν για όλες της περιοχές της Ελλάδας!

Χτες πχ ζυγαριά στα πεύκα της Χαλκιδικής κατέγραψε άνοδο 1700 γραμμαρίων, και ζυγαριά στο Προκόπι μείωση 50 γραμμαρίων.

Κάθε περιοχή δεν δουλεύει το ίδιο λοιπόν.
Η ζυγαριά μπήκε σε διώροφο μελίσσι μέτριας δυναμικότητας, που έχει ήδη τρυγηθεί για το πρώτο βάρεμα.

Περιοχή δεν έχω γράψει πότε όσες φορές έχω χρησιμοποιήσει την ζυγαριά, και ούτε τώρα θα γράψω για ευνόητους λόγους.

Σε ότι με αφορά, έχω την εντύπωση ότι στα πεύκα θα είμαι από τους τυχερούς φέτος, αν και θέλω λίγες ακόμα ημέρες για να το βεβαιώσω σίγουρα αυτό.

Εύχομαι σε όσους θα διαβάζουν τα νέα της ζυγαριάς στα πεύκα, καλή τύχη, και γεμάτα βαρέλια, έστω και την τελευταία στιγμή σε αυτή την κάκιστη μελισσοκομική χρονιά που μας βρήκε!!!

8 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Βασιλη υπαρχει καποια τεχνικη για να εμβολιασουμε και τα αλλα πευκα με τον "εργατη". Εχθες ακουσα απο ενα μελισσοκομο σε συζητηση πως στις 15 Οκτωβριου περιπου ο εργατης κατεβαινει απο το δεντρο κατω και τοτε λεει σε πακετο τσιγαρων μαζευουν απο τα φυλλα κατω τον εργατη και με ενα σχοινι τον δενουν στα υπολοιπα δεντρα...
Αυτη ειναι άραγε η τεχνικη του εμβολιασμου?

Ανώνυμος είπε...

μηπως δεν εχει ξεκινησει ακομα το πρωτο. το δευτερο για αρχες σεπτεμβρη λιγο νωρις μου φαινεται.μηπως σε μπερδρεψε το αγιαννιωτικο και νομισες οτι ηταν το πρωτο;

Ανώνυμος είπε...

ΑΝτε πάλι.. Είπαμε οτι το πευκα δίνουν μόνο για το Βασσίλη. Και δίπλα του να τα πας δεν θα πάρεις τίποτα.
Και αυτό που έχει μπεδέψει δεν είναι το αγιανιώτικο αλλά την βούρτσα με την ........

Ανώνυμος είπε...

πρωτος τρυγος στην Ευβοια 14τελαρα
το μελισσι.

gorge theo είπε...

τελικα βασιλη τι λεει η ζυγαρια στα πευκα?κανε μας μια καινουρια ενημερωση

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα, Τα πεύκα στη περιοχή της Θεσσαλονίκης είναι πεντακάθαρα, μέχρι στιγμής. Φίλοι μου παλεύουν για να βρουν μέρος, αλλά μπα τίποτα. Πώς θα γίνει να μεταφέρω τον εργάτη από μία περιοχή στην άλλη ώστε αν μπορέσω να πετύχω να πολλαπλασιαστεί? Τι ρωτάω ο άνθρωπος έεε...Ίσως να δούμε αργότερα αποτελέσματα.

Ανώνυμος είπε...

Να μην μεταφέρετε και να μην εμβολιάσετε κανένα πεύκο με τον εργάτη. Ο εργάτης βρίσκεται σε ορισμένα μόνο πευκοδάση και αποτελεί μέρος του τοπικού οικοσυστήματος. Ο εμβολιασμός πεύκων όπου μας καπνίσει μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την καταστροφή των δασών αυτών, μακροπρόθεσμα. Μην κάνετε ότι σας κατεβαίνει στο κεφάλι, τα δάση δεν είναι δικά σας. Συμβιβαστείτε με το ότι μέλι από πεύκο δίνουν συγκεκριμένες περιοχές στην Ελλάδα, οπότε ή τα πάτε εκεί ή κυνηγάτε άλλες φθινοπωρινές ανθοφορίες στην περιοχή σας.

Ανώνυμος είπε...

Θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος και σαφής.
Αποφάσισα φέτος για πρώτη φορά να μεταφέρω μελίσσια στο πεύκο για να δω ποιες είναι πραγματικά οι αποδόσεις του, μιας και κανένας δεν δίνει σαφείς πληροφορίες γι αυτό (όλοι μιλούν για μεγάλες αποδόσεις χωρίς όμως να δίνουν στοιχεία απόδοσης σε κιλά ανά δυναμικότητα μελισσιού κλπ.)
Με βάση τις πληροφορίες όλα έδειχναν ότι φέτος το πεύκο θα πάει καλά.
Έτσι στις 6 Σεπτεμβρίου μετέφερα 12 διώροφα μελίσσια στην Εύβοια (στο μέσο περίπου του οδικού άξονα Προκοπίου – Πηλίου). Και τα 12 μελίσσια είχαν 16 – 18 πλαίσια πληθυσμό, 10 περίπου πλαίσια γόνο και ήταν τρυγημένα.
Στη περιοχή ήδη υπήρχαν πολλά μελισσοκομία, αρκετά δε από αυτά μεγάλα (100 + κυψέλες). Στη συγκεκριμένη περιοχή τα πεύκα είναι σχεδόν στο σύνολό τους παρασιτημένα και υπάρχει πολύ ρείκι και ακονιζιά. Την ημέρα μεταφοράς και μετά από παρατήρηση οι μέλισσες δεν επισκέπτονταν τα πεύκα ενώ τα ρείκια ήταν ακόμα κλειστά.
Στις 25 Σεπτεμβρίου επισκέφτηκα τη περιοχή για έλεγχο (με βάση τις πληροφορίες στις 15 – 17 είχε ξεκινήσει το 2ο βάρεμα). Όντος όλο το βουνό βούιζε, τα μελίσσια φαινόντουσαν απ΄έξω να δουλεύουν καλά, οι μέλισσες επισκέπτονταν τα πεύκα και στο ρείκι που είχε ήδη ανοίξει γινόταν χαμός (κυψέλες δεν άνοιξα).
Στις 10 Οκτωβρίου πήγα για να πάρω τα μελίσσια με σκοπό να τα τρυγήσω στο μελισσοκομείο μου και να ξεκινήσω σε όλα μαζί τις προβλεπόμενες εργασίες για το ξεχειμώνιασμα (όπως είπα παραπάνω στο πεύκο πήγα δοκιμαστικά). Παρατήρησα ότι οι μέλισσες δεν επισκέπτονταν τα πεύκα ενώ στα ρείκια εξακολουθούσε να γίνεται χαμός. Οι κυψέλες, προς έκπληξή μου στο φόρτωμα, δεν φαινόντουσαν να έχουν βαρύνει.
Την επόμενη μέρα στον θεωρητικά προβλεπόμενο τρύγο παρατήρησα τα εξής:
α) Όλα τα μελίσσια ήταν από άποψη δυναμικής στην κατάσταση περίπου που τα είχα πάει (14 – 16 πλαίσια πληθυσμό και 10 περίπου πλαίσια γόνο αλλά πιο συμπαγή.
β) Φρέσκα μέλια υπήρχαν ελάχιστα και αυτά μόνο πάνω στα πλαίσια του γόνου (σε στεφάνια) και σε μερικά πλαίσια ανακατεμένα με γύρη (2 περίπου ανά κυψέλη). Όλα τα υπόλοιπα πλαίσια ήταν απολύτως ξερά.
Φυσικά μέλια δεν πήρα. Αν και δεν δοκίμασα, ότι μέλι είχαν μαζέψει πρέπει να ήταν κυρίως από ρείκι (είχε κοκκινωπό χρώμα).
Αυτά από μένα και ευχαριστώ για τη φιλοξενία και το χρόνο σας.