Παρασκευή, 19 Δεκεμβρίου 2014

Τα μεταλλικά πορτάκια και τα πλεονεκτήματα τους

Γράφω σήμερα αυτό το άρθρο ψιλοαπογοητευμένος.
Η απογοήτευση μου έχει να κάνει με τους μελισσοκόμους που διαβάζουν τα άρθρα του MELISSOCOSMOU.
Άρθρα που έχουν πάρει πολλές πολύτιμες ώρες για να γραφτούν, χωρίς αμοιβή, χωρίς κανένα όφελος.
Με μοναδικό γνώμονα όπως έχω ξαναπεί τη μεταλαμπάδευση της γνώσης.
Κοντά έναν χρόνο τώρα από την ομάδα και το Blog ο MELISSOCOSMOS έχει δημοσιεύσει πάνω από 100 άρθρα με συμβουλές για νέους και παλιούς μελισσοκόμους.
Οι συμβουλές αυτές γράφονται στα άρθρα μετά από ατελείωτες ώρες μελέτης των μεγάλων μελισσοκόμων συγγραφέων, αλλά και μετά την όποια εμπειρία έχω αποκτήσει ως μελισσοκόμος.
Δυστυχώς όμως διαπιστώνω ότι οι νέοι μελισσοκόμοι που τα διαβάζουν, ναι μεν στην αρχή τα βρίσκουν ενδιαφέροντα αλλά στη συνέχεια όταν αποκτήσουν 5-6 μελισσάκια, η όταν μιλήσουν με κανέναν ατζαμή αλλάζουν άποψη.
Κι εφαρμόζουν στα μελισσάκια τους ανορθόδοξους τρόπους και χειρισμούς απαράδεκτους για τα σύγχρονα μελισσοκομικά δεδομένα.
Έτσι λοιπόν αυτό δεν είναι και ότι καλύτερο για κάποιον που γράφει άρθρα.
Είναι σαν να γνωρίζω από πριν ότι αυτό που κάνω δεν πιάνει τόπο, και πραγματικά αυτό με κάνει να μην έχω κέφι να γράψω…

Παρ όλα αυτά σήμερα σκέφτηκα να σας μιλήσω για τα μεταλλικά πορτάκια και την χρησιμότητα τους.
Συνάδελφοι, πρέπει να ξέρετε ότι, μας συμφέρει πολύ να αλλάξουμε τα παλιά ξύλινα πορτάκια του μελισσοκομείου μας, με σύγχρονα μεταλλικά.
Κάθε νέα μέθοδος, γίνεται για να βοηθάει τη δουλειά μας, και τα μελίσσια μας.

Ακούστε λοιπόν τα πλεονεκτήματα που μας προσφέρουν σε σχέση με τα ξύλινα.

Κατ αρχήν τα μεταλλικά πορτάκια εξασφαλίζουν στον μελισσοκόμο ότι δεν θα εισχωρήσουν στις κυψέλες του, ούτε Αχερόντειες, ούτε Σερσένια.
Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό.
Να σκεφτείτε ότι παλιότερα οι μελισσοκόμοι όταν πήγαιναν σε μια περιοχή που είχε σερσένια ή αχερόντειες, αναγκάζονταν να σηκώσουν το μελισσοκομείο τους και να πάνε αλλού.
Τώρα με τα μεταλλικά πορτάκια δεν έχουμε τέτοιο πρόβλημα.

Στη φωτογραφία φαίνεται καθαρά, ότι αν βγάλουμε το πορτάκι, το γυρίσουμε ανάποδα και το βάλουμε στους οδηγούς, είναι έτοιμο να κλείσει γρήγορα και με ασφάλεια για να μεταφερθούν σε άλλη περιοχή τα μελισσάκια μας.

Επιπλέον τα μεταλλικά πορτάκια, μας εξασφαλίζουν μπόλικο αερισμό το καλοκαίρι συνδυάζοντας με το ζητούμενο  που είναι ο περιορισμός της εισόδου ώστε μέσα να μπορούν να μπουν μόνο οι μέλισσες.
Όμως έχουμε περιορισμό, αλλά μένει και αρκετός χώρος για να μπορούν οι μέλισσες να κάνουν εύκολα τη δουλειά τους, είσοδος, έξοδος δηλαδή.
Παλιότερα στις κυψέλες έμπαιναν μέχρι ποντίκια όταν είχαμε ξύλινα πορτάκια, στα μεταλλικά δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση.

Ακόμα, τα μεταλλικά πορτάκια λειτουργούν κατασταλτικά στις λεηλασίες.

Αυτό γίνεται γιατί μπορούν να περνάνε λίγες λίγες μέλισσες μέσα στις κυψέλες από τις θύρες, κι αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μπορούν οι φρουροί έστω κι ενός μικρού μελισσιού να υπερασπιστούν εύκολα την κυψέλη τους σε περίπτωση λεηλασίας.

Ένα ακόμα πλεονέκτημα είναι το γρήγορο και ασφαλές κλείσιμο για όταν τα μεταφέρουμε.
Ενώ τέλος τα μεταλλικά πορτάκια μπορούν να αποδειχτούν αποτρεπτικός παράγοντας για τους κλέφτες, για τον εξής απλό λόγο.

Για να μπει ένα μεταλλικό πορτάκι, πρέπει στα πλαϊνά της κυψέλης να βιδώσουμε δυο οδηγούς.
Όταν βιδώσουμε τους οδηγούς μετά δεν χωράει να μπει ξύλινο πορτάκι στην κυψέλη αυτή γιατί η είσοδος μικραίνει και δεν χωράει.
Αν λοιπόν μεταφέρουμε το μελισσοκομείο μας πχ στο πεύκο, και βγάλουμε τα πορτάκια εντελώς και τα πάρουμε μαζί μας, τότε αν πάει κάποιος κλέφτης να τα κλέψει θα βρεθεί σε αδιέξοδο.

Ο λόγος; 

Γιατί δεν θα έχει πορτάκια για να κλείσει τα μελίσσια να τα κλέψει.
Όταν κλέβονται μελίσσια ο κλέφτης τις παίρνει τις περισσότερες φορές κλείνοντας τες με τα δικά μας πορτάκια που έχουμε αφήσει εκεί δίπλα στην κυψέλη.
Αντιλαμβάνεστε όμως ότι αν έχουμε μεταλλικά πορτάκια, και τα πάρουμε εντελώς από το μελισσοκομείο μας, ακόμα κι αν ο κλέφτης έρθει φέρνοντας μαζί του ξύλινα πορτάκια, τότε δεν θα μπορέσει να κλέψει τα μελίσσια μας, εκτός κι αν φέρει μαζί του μεταλλικά πορτάκια, πράγμα κάπως δύσκολο.

Εγώ όσα χρόνια έχω τα μελίσσια μου εφαρμόζω όλα αυτά που σας είπα, και ούτε πρόβλημα είχα ποτέ με σερσένια ή αχερόντειες, ούτε μου έκλεψαν ποτέ κανένα μελίσσι, αφού φροντίζω όταν πηγαίνω τα μελίσσια στο βουνό που είναι επικίνδυνα για κλοπή, να παίρνω μαζί μου τα πορτάκια.
Τελειώνοντας να σας πω ότι και κατά την μεταφορά τα μεταλλικά πορτάκια είναι έτσι σχεδιασμένα ώστε να αφήνουν μπόλικο αέρα να μπαίνει στις κυψέλες, κι έτσι περιορίζονται οι πιθανότητες να πάθουν ασφυξία τα μελίσσια.

Το κόστος τους είναι περίπου 1.20 ευρώ για το κάθε ένα.

Κι ένα μυστικό μπορείτε να τα βάφετε στο ίδιο χρώμα που βάφετε τις κυψέλες για να μην καίνε το καλοκαίρι από τον Ήλιο.

12 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Πολύ γκρίνια ρε Μπίλυ!

Ανώνυμος είπε...

ΤΑ ΕΧΩ ΣΤΗΣ ΚΥΨΕΛΕΣ ΜΟΥ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 10 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΣΟΥΠΕΡ ΚΑΛΑ !!!!

Ανώνυμος είπε...

ti kaneis filaraki mou ? afilokerdos leei ? dld vazeis kai apo thn tseph sou etsi ? plhroneis web hosting , eisai toso asteri pou katexeis java , html , shtml ktl kai sou menei kai xronos na diavaseis na kaneis ths meletes sou na kaneis ananeosh to blog , mpravo asteraki mou oste kai web developer pera apo mellisokomos , re papara exeis gemish to blog diafhmiseis mhn poulas foumara , kala kaneis , poly omorfa , prosegmena ta arthra sou , syxna vohthitika kai se eyxaristo giati se diavazo enoite alla kopse ths paparies , den sou leo vgazeis ta pros to zhn kamia trypoula vouloneis kai sy opos oloi mas alla ntax ligos sevasmos sthn nohmosinh mou den vlaptei !! filakia polla , synexise thn omorfh prosfora sou ston xoro ths melisokomias me ton tropo sou alla kopse ths paparies .. den xreiazete na to dimosieyseis se sena mono apeythinome .. kales giortes filarako !!!

Ανώνυμος είπε...

Φιλε Βασιλη καλησπερα,ειμαι και εγω ενας απο του αναγνωστες σου, πρωτα απο ολα να σου πω ενα ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ,για τισ πολλες και συμαντικες γνωσεισ που μας εχει χαριση απολωχερα ειδικα εμασ τουσ αρχαριους. Θελω να σου πω οτι καποιοι ωποσ και εγω εφαρμοζουμαι πολλα τα πιο πολλα μεσα απο αυτα που εσυ μασ γραφεις και αν καποια δεν τα εφαρμοζουμε ειναι γιατι μπορη να τα ξεχασαμε και να μην μπορουμε να τα βρουμε η να τα ψαξουμε μεσα στο site γιατι δεν γνωριζουμε απο υπολογιστες ολα οσο ισωσ θα επρεπε.Για ακομα μια φορα σε Ευχαριστουμε και μην σταματας να μας βοηθας η βοηθεια σου μας ειναι πολυτιμη.ΑΡΧΑΡΙΟΣ

Vassilis είπε...

Αγαπητέ Βασίλη, η ουσία είναι αν το κάθε άρθρο που γράφεις διαβάζεται... Από κει και πέρα τελείώνει ο δικός σου ρόλος, και ο κάθε αναγνώστης σου μπορεί να το ακολουθήσει ή όχι...

Ανώνυμος είπε...

Βασιλη μην απογοητευεσαι εσυ κανε αυτο που πιστευεις οτι ειναι σωστο παντα υπαρχουν μελισσοκομοι που σε παρακολουθουν και εφαρμοζουν τις μεθοδους που προτεινεις.

Τωρα για τα πορτακια εχεις δικιο ειναι πολυ καλα εχω και εγω στις κυψελες με σταθερη βαση στις κινητες βασεις τι β γινεται ?

βλασης είπε...

κύριε βασιλη δεν έχω δει μέχρι τώρα άστοχη δημοσίευση, όσο για τους κριτές όπως πάντα ξερόλες και αγνώμων

MELISSOCOSMOS είπε...

2.18 σε προκαλω αυριο να τηλεφωνησεις σε ολες τις εταιρειες που εχω στο blog και να ρωτησεις ποσα πληρωνουν.
Για να εισαι καλυμμένος πες οτι ενδιαφερεσαι γιατι θες κι εσυ να βαλεις διαφήμιση.
Αν δεν το κανεις σκεψου απλα.
Τοσους εχθρους εχω, αν έπαιρνα χρηματα στα μουλωχτά δεν θα επεφτε στην αντίληψη καποιου για να με εξευτελίσει τοσο καιρο;

ΣΚΥΡΙΑΝΟΣ είπε...

ΦΙΛΕ ΒΑΣΙΛΗ ΕΧΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΜΕΡΙΚΑ ΜΕΤΑΛΙΚΑ ΠΟΡΤΑΚΙΑ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΠΡΑΚΤΙΚΑ.ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΟΜΩΣ ΝΑ ΕΠΕΙΣΗΜΑΝΩ ΕΝΑ ΣΕΙΜΙΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΟΥΝ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΑ ΦΤΙΑΧΝΟΥΝ.ΕΤΣΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΦΤΙΑΓΜΕΝΗ Η ΟΔΗΓΗ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΙΘΟΡΕΙΟ ΝΑ ΒΙΔΟΘΟΥΝ ΠΟΛΥ ΑΚΡΗ ΣΤΗΝ ΚΥΨΕΛΗ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΟΤΑΝ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΙ ΧΡΕΙΑΣΤΗ ΝΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΤΗΣ ΓΥΡΕΟΠΑΓΙΔΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΒΙΔΟΝΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΧΟΡΑΝΕ Η ΓΥΡΕΟΠΑΓΙΔΕΣ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΕΥΚΟΛΟ ΟΤΑΝ ΜΠΕΝΟΒΓΕΝΟΥΝ Η ΜΕΛΙΣΣΕΣ ΝΑ ΞΕΒΙΔΟΝΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΒΙΔΟΝΗΣ ΤΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ.ΜΗΠΟΣ ΘΑ ΗΤΑΝ ΚΑΛΙΤΕΡΑ ΝΑ ΓΥΝΟΤΑΝ ΣΑΝ ΕΝΑ Γ ΩΣΤΑΙ ΝΑ ΒΙΔΟΝΟΝΤΕ ΣΤΟ ΠΛΑΕΙ ΤΗΣ ΚΥΨΕΛΗΣ.ΜΕ ΕΚΤΙΜΙΣΗ Ο ΣΚΥΡΙΑΝΟΣ.

ΣΚΥΡΙΑΝΟΣ είπε...

ΦΙΛΕ ΒΑΣΙΛΗ ΕΧΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΑΡΚΕΤΑ ΜΕΤΑΛΙΚΑ ΠΟΡΤΑΚΙΑ.ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΕΠΙΣΗΜΑΝΩ ΕΝΑ ΣΗΜΕΙΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΟΥΝ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΟ.Η ΟΔΗΓΗ ΕΤΣΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΙΘΟΡΙΟ ΝΑ ΒΙΔΟΘΟΥΝ ΠΟΛΥ ΑΚΡΗ ΣΤΗΝ ΚΥΨΕΛΗ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΧΡΕΙΑΣΤΗ ΝΑ ΜΠΟΥΝ Η ΓΥΡΕΟΠΑΓΙΔΕΣ ΔΕΝ ΧΩΡΑΝΕ ΝΑ ΜΠΟΥΝΕ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΘΕΛΕΙΣ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΝΑ ΞΕΒΙΔΟΝΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΒΙΔΩΝΕΙΣ ΤΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΕΥΚΟΛΩ. ΕΓΩ ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΘΑ ΗΤΑΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΦΤΙΑΧΤΟΥΝ ΣΑΝ ΕΝΑ "Γ" ΩΣΤΕ ΝΑ ΒΙΔΩΝΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΠΛΑΓΙΑ ΤΗΣ ΚΥΨΕΛΗΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΕΜΠΟΔΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΓΥΡΕΟΠΑΓΙΔΟΝ.ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΣΚΥΡΙΑΝΟΣ.

Ανώνυμος είπε...

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΒΑΣΙΛΗ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΆΝΕΙΣ ΤΟΣΟΝ ΚΑΙΡΟ ΚΑΙ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ ΠΩΣ ΟΙ ΞΕΡΟΛΕΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΜΕΙΟΨΗΦΙΑ .ΔΕ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΝ ΝΑ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟΝ ΚΟΠΟ ΝΑ ΣΕ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΣΟΥ ΑΠΑΝΤΟΥΝ .ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ.ΑΥΤΑ.....

Ανώνυμος είπε...

Το διλημμα που προσπαθει να περασει ο παραπανω φιλος με τα γκρικλις αν εισαι καλος ..αν εισαι κακος .εχω να πω οτι απο δω χαρη στην πληροφορηση σου γνωρισα τον εξαιρετικο καθηγητη εντομολογιας Εμμανουηλ βαθυ γνωστη των μελισσων..αυτο μου φτανει . Συνεχισε με προσοχη γιατι η επιτυχια ειναι προκληση.
Για τον φιλο με τα γκρικλις του λεω απλα αφου προδιδεις την γλωσσα σου θα εχεις ανταποκριση στο περιεχομενο σου;