Τετάρτη, 4 Φεβρουαρίου 2015

Παραφυάδες

Ο φυσικός τρόπος διαιώνισης του είδους στα μελισσάκια όπως ξέρουμε είναι η σμηνουργία.

Επειδή όμως η σύγχρονη μελισσοκομία απαιτεί ελεγχόμενη αύξηση των σμηνών όλο το χρόνο, με εξαίρεση τον χειμώνα όμως γιατί τότε τα μελίσσια μας ως γνωστών ξεχειμωνιάζουν τις περισσότερες φορές δίχως την παρουσία γόνου.
Έτσι οι μελισσοκόμοι σε όλον τον κόσμο φροντίζουν να αυξάνουν τον αριθμό των σμηνών τους κόβοντας ΠΑΡΑΦΥΑΔΕΣ.
Παίρνουν δηλαδή ένα μέρος του πληθυσμού της κυψέλης και με αυτό δημιουργούν μια νέα κυψέλη.
Όταν το κάνει αυτό ο μελισσοκόμος λέμε ότι (κόβει)παραφυάδες, επειδή κόβει στην μέση ένα μελίσσι η και σε περισσότερα τμήματα.

Υπάρχουν αρκετοί τρόποι να φτιάξει κανείς παραφυάδες.

Από τον πλέον σύγχρονο (μέθοδος της βεντάλιας) μέχρι τον ποιο παλιό και απλό, που είναι να χωρίσουμε ένα μελίσσι ακριβώς στην μέση, και πολλοί τρόποι ακόμα που αν θέλετε μπορούμε να τους συζητήσουμε.

Επίσης θέλω να πω πως τα τελευταία χρόνια όλο ένα και αυξάνει ο αριθμός των μελισσοκόμων που με ζέντερ η άλλους τρόπους κάνει βασιλοτροφία προκειμένου να βγάλει όσο το δυνατόν καλύτερες βασίλισσες για τις παραφυάδες που ετοιμάζει.

Έχοντας ψάξει πολύ το θέμα κι έχοντας μιλήσει με μελισσοκόμους αλλα και παρατηρήσει κυψέλες που οι βασίλισσες τους προέρχονται από βασιλοτροφία έχω να πω το εξής.

Κάποιοι βασιλοτρόφοι υποστηρίζουν ότι φτιάχνουν βασίλισσες διπλού εμβολιασμού.

Να σας εξηγήσω τι σημαίνει αυτό να το έχετε υπόψιν σας.

Οι μέλισσες έχουν την συνήθεια να γεμίζουν το βασιλοκελί με βασιλικό πολτό έως ότου το σκουληκάκι που είναι μέσα στο κελί να γίνει περίπου 7 ημερών.

Όταν κάνουμε διπλό εμβολιασμό τότε ο μελισσοκόμος παίρνει αυτά τα βασιλοκελιά πετάει από μέσα τα σκουληκάκια που είναι 7 ημερών και στη θέση τους βάζει άλλα που είναι πχ 3-4 ημερών.

Όταν το κάνει αυτό τότε οι εργάτριες βάζουν ξανά κι άλλο βασιλικό πολτό μέσα στο βασιλικό κελί πάλι μέχρι το νέο σκουληκάκι να γίνει  ξανά 7 ημερών.

Έτσι τα βασιλικά κελιά έχοντας μέσα τον παλιό και τον νέο βασιλικό πολτό είναι ασφυκτικά γεμάτα και τεράστια.

Οι δε βασίλισσες που είναι μέσα σε αυτά τρέφονται με άφθονο βασιλικό πολτό και λέγεται οτι γίνονται πολύ μεγαλύτερες από τις υπόλοιπες που έχουν γίνει φυσιολογικά χωρίς διπλό εμβολιασμό.

Γι αυτό θα είναι ποιο δυνατές ποιο παραγωγικές και θα γεννάνε πολύ περισσότερο κατά την διάρκεια της ζωής τους.

Για την ιστορία πάντως θέλω να πω ότι η προσωπική μου άποψη είναι ότι οι καλύτερες βασίλισσες που υπάρχουν κι αυτό σας το υπογράφω είναι οι βασίλισσες της σμηνουργίας.

Αυτές δηλαδή που φτιάχνει ένα μελίσσι όταν θέλει να σμηνουργίσει.

Αυτό η συμβαίνει γιατί τότε είναι η κατάλληλη εποχή που όρισε η φύση για την διαιώνιση του μελισσιού η γιατί οι μέλισσες τρέφονται καλύτερα μιας και η άνοιξη τότε είναι στα φόρτε της η τέλος γιατί την εποχή εκείνη ίσως από ένστικτο οι μέλισσες να φροντίζουν καλύτερα τα βασιλικά τους κελιά.

Κατά άλλους λέγεται πως την άνοιξη είναι καλύτερης ποιότητας το σπέρμα των κηφηνών ή και περισότεροι κηφήνες γι αυτό οι βασίλισσες εκείνες γονιμοποιούνται πολύ καλύτερα και γίνονται καλύτερες.

Όπως και να έχει πάντως το πράγμα αποτελεί μυστήριο.

Ας έρθουμε όμως ξανά στο θέμα μας.

Αν κάποιος θέλει να κόψει παραφυάδες και δεν έχει τον χρόνο η την θέληση να κάνει εμβολιασμό έχω να του προτείνω έναν κάλο και σίγουρο τρόπο.

Τον εφαρμόζω χρόνια τώρα με απόλυτη επιτυχία και πολύ καλές βασίλισσες, και σε ποσοστό επιτυχίας, και σε απόδοση μελιού.

Λοιπόν…

Κατ αρχήν θα πρέπει να επιλέξουμε ορισμένα δυνατά μελίσσια τα οποία θα μας δίνουν καλές ποσότητες μελιού τα τελευταία χρόνια και που δεν θα έχουν παρουσιάσει κανένα πρόβλημα με ασθένειες.

Ας υποθέσουμε λοιπόν πως διαλέξαμε 3 μελίσσια δυνατά 20άρια.

Θα πρέπει να πάμε μια μέρα να τα ανοίξουμε και να τους πάρουμε τις βασίλισσες τους μαζί με 3 πλαίσια πληθυσμό.

Στα τρία πλαίσια αυτά καλό είναι να υπάρχει ένα πλαίσιο με σφραγισμένο γόνο.

Τις βάζουμε σε νέες κυψέλες και τις πηγαίνουμε 3χλμ μακριά, τους βάζουμε από ένα ζυμάρι βανίλια ελληνική και τις αφήνουμε εκεί για κάμποσο καιρό χωρίς να χρειαστεί να τις ενοχλήσουμε.

Φροντίζουμε όμως αριστερά και δεξιά από αυτά τα 3 πλαίσια να βάλουμε και δυο άδεια ώστε να έχουμε τις κυψέλες μας με 5 πλαίσια για να μπορέσουν άμεσα να αναπτυχτούν ξανά.

Οι αρχικές κυψέλες μας λοιπόν μας έμειναν με 17 πλαίσια πληθυσμό.
Και σε αυτές βάζουμε από δυο κιλά βανίλια και τις αφήνουμε ήσυχες για 8 ημέρες.

Οι εργάτριες της κυψέλης μας όταν διαπιστώσουν την απώλεια της βασίλισσας τους θα ξεκινήσουν αμέσως να φτιάχνουν πολλά βασιλικά κελιά για να βγάλουν νέα.

Κι επειδή τα μελίσσια μας θα είναι δυνατά, 17άρια όπως είπαμε άλλα κι επειδή θα είναι ταϊσμένα καλά με τα 2 κιλά βανίλια που τους βάλαμε, θα καλοταΐσουν τα βασιλικά κελιά με μπόλικο βασιλικό πολτό κι έτσι θα είμαστε σίγουροι ότι θα βγάλουμε καλές και δυνατές βασίλισσες από αυτά.

Ο λόγος που τα αφήνουμε ήσυχα για 8 ημέρες είναι για να σφραγίσουν τα βασιλικά κελιά.

Την ογδόη ημέρα λοιπόν πηγαίνουμε ξανά εκεί και αρχίζουμε να κόβουμε παραφυάδες.
Οι μέλισσες έχουν φτιάξει πολλά βασιλικά κελιά σε πολλά πλαίσια.

Εμείς θα πρέπει να κόβουμε παραφυάδες των τριών πλαισίων η κάθε μια φροντίζοντας να βάζουμε σε κάθε παραφυάδα κι από ένα πλαίσιο με γόνο που να υπάρχουν βασιλικά κελιά σε αυτό όμως, ένα ή περισσότερα.

Αφήνουμε σε κάθε παραφυάδα μόνο 2 βασιλικά κελιά, τα καλύτερα, και μεγαλύτερα, ενώ τα υπόλοιπα τα χαλάμε.

Από την κάθε 17άρα κυψέλη μας δηλαδή κόψαμε 5 παραφυάδες των 3 πλαισίων και μας περίσσεψαν και 2 πλαίσια στην κάθε κυψέλη.

Αυτά τα πλαίσια μπορούμε να τα βάλουμε σε καμιά παραφυάδα που πιστεύουμε ότι δεν έχει και πολύ πληθυσμό.
Όπως και πριν φροντίζουμε εκτός από τα 3 πλαίσια που κόψαμε με πληθυσμό να βάλουμε στα πλαϊνά άλλα 2 άδεια πλαίσια ώστε να υπάρχουν συνολικά μέσα στις κυψέλες 5 πλαίσια.

Τις παίρνουμε κι αυτές τις παραφυάδες και τις πηγαίνουμε 3 χλμ μακριά,.

Τους βάζουμε από 2 κιλά βανίλια από πάνω στα πλαίσια και τις αφήνουμε 15 μέρες χωρίς να τις ξανανοίξουμε.

Την  30στη ημέρα μετά το ορφάνεμα ανοίγουμε και κάνουμε έλεγχο να δούμε αν γέννησαν οι νέες βασίλισσες.

Αν εφαρμόσετε πιστά τα όσα σας είπα θα διαπιστώσετε ότι από τις 15 παραφυάδες που φτιάξαμε από τα 3 διώροφα μελίσσια μας θα πετύχουν περίπου τα 12 και θα έχουν νέες βασίλισσες που γεννάνε.

Τα υπόλοιπα 2-3 θα αποτύχουν, αυτό συμβαίνει γιατί πολλές φορές κανένα χελιδόνι πιάνει την βασίλισσα που βγαίνει για να ζευγαρώσει και την τρώει.

Και αυτά όμως τα μελίσσια που θα έχουν αποτύχει πρέπει να τα προσέξουμε, η να τους δώσουμε φρέσκο γόνο από άλλο μελίσσι για να βγάλουν νέα μάνα η να έχουμε φροντίσει ορφανεύοντας έγκαιρα κάποιο άλλο μελίσσι προκειμένου εκείνη την περίοδο να έχουμε κάποια βασιλοκελιά για να δώσουμε στις τυχόν ορφανές μας παραφυάδες.

Συνάδελφοι εγώ έτσι κόβω παραφυάδες.

Και είμαι πολύ ευχαριστημένος.

Οι βασίλισσες μου αυτές κάθε χρόνο μου φτιάχνουν μελίσσια δυνατά από 20άρια έως 30άρια με αποτέλεσμα να έχω πολύ καλές παραγωγές σε μέλι.

Αυτό φανερώνει περίτρανα πως ο τρόπος που φτιάχνω βασίλισσες είναι σωστός, και μέχρι σήμερα δεν τον έχω αλλάξει.

Εδώ θέλω να τονίσω ότι, ότι σας έγραψα είναι καλά τσεκαρισμένο και δεν πρέπει να το παραλείψετε.

Πχ όταν λέω να βάλετε βανίλια κι όχι σιρόπι, υπάρχει λόγος που το λέω και δεν πρέπει να το παραβλέψετε, και όλα τα άλλα που λέω σχετικά με τον τρόπο αυτόν έτσι πρέπει να τα κάνετε.

Κλείνω λέγοντας ότι καλό είναι να ορφανέψετε τα μελίσσια σας με τον τρόπο που έγραψα το πολύ έως τις 30 Ιούλιου ώστε οι νέες βασίλισσες να γεννήσουν έως τις 25 Αυγούστου ώστε τα μελισσάκια να προλάβουν να αναπτυχτούν ικανοποιητικά έως τον χειμώνα.

Ίσως κάποιοι αναρωτηθούν, αν κόβαμε εξ αρχής 15 παραφυάδες από τα 3 διώροφα μελίσσια μας και περιμέναμε να φτιάξουν αυτά μόνα τους βασιλικά κελιά δεν θα ήταν ευκολότερο;

Η απάντηση είναι όχι…

Οι παραφυάδες που κόβουμε είναι μικρές σε σύγκριση με τα 17άρια μελίσσια που εφαρμόσαμε τον τρόπο αυτόν.

Και αφού είναι μικρές δεν είναι σε θέση να γεμίσουν με βασιλικό πολτό τα βασιλοκελιά που θα έφτιαχναν, με αποτέλεσμα αν τον κάναμε έτσι τον τρόπο να βγάζαμε βασίλισσες κακής ποιότητας.

Ενώ τώρα όπως σας είπα με τα δυνατά μελίσσια και τα ωραία βασιλικά κελιά που αυτά θα φτιάξουν, θα βγάλουμε πολύ καλές βασίλισσες.

ΥΓ
Καλύτερα αποτελέσματα έχουμε αν 10 ημέρες πριν το ορφάνεμα διεγείρουμε την γέννα της βασίλισσας ώστε να απλώσει γόνους σε περισσότερα πλαίσια.
Επειδή η μέθοδος ενδείκνυται κυρίως για καλοκαίρι και τότε οι λεηλασίες είναι ένα πρόβλημα, επιλέγουμε διέγερση με ποιοτικά μαλακά 2κιλα ζυμάρια κατά προτίμηση ιμβερτοποιημένα.

28 σχόλια:

Νίκος-newfish είπε...

Ευχαριστούμε πολύ Βασίλη για τα φώτα σου!!!!!

Ανώνυμος είπε...

ο διπλος εμβολιασμος γινεται αφαιρωντας την προνυμφη μετα απο 24 ωρες παραμονης στο κελι και τοποθετωντας μια νεα ηλικιας μεχρι 24 ωρων.το αυγο οταν γεννηθει γινεται προνυμφη μετα 3 μερες,οποτε 3-4 μερες απο τη στιγμη της γεννησης του εμβολιαζεται στο βασιλικο κελι

Ανώνυμος είπε...

Αυτό που περιγράφεις είναι μεσεωνας η καλύτερες βασειλησες βγούνε με βασειλοτροφεια αρκεί να ξέρεις καλο βράδυ

sotiris b. είπε...

βασιλη αν το κάνεις αυτο την άνοιξη θα πρέπει να αφήσεις μόνο ενα βασιλοκελι
σε κάθε παραφυάδα,τα λέω καλά?

kyriak dimas είπε...

Να σε καλά Βασίλη !

Βασιλειος Τσαρδιδης είπε...

ωραιος βασιλη!

Ανώνυμος είπε...

σωτηρη ποτε δεν αφηνεις ενα διοτι μπορει να ειναι κουφιο μεσα δηλαδη χωρις σκουλικι γι'αυτο αφηνουμε 2

Ανώνυμος είπε...

Οι 3αρες παραφυαδες που θα κοψουμε, προλαβαινουν να αναπτυχθουν και να δυναμωσουν ωστε να ξεχειμωνιασουν?

Ανώνυμος είπε...

ανώνυμε 10.40 εσύ δεν ξέρεις πως γράφεται η βασίλισσα και ξέρεις πως να βγάζεις τις καλύτερες;

Nikos kakla είπε...

Δεν καταλαβα, δηλαδή πρεπει εμεις οι νεοι μελισσοκομοι να μην ξεστραβωθούμε? και να ειμαστε εξαρτημενοι από τον κάθε βασιλοτροφο? Βασιλη ευχαριστουμε πολύ συνεχισε να μαθουμε κι εμεις σιγα σιγα πως γινεται και αν στο μελλον δεν μας αρεσει ο τροπος αυτος, τον αλλαζουμε. Αλλωστε ο χωρος της μελισσοκομιας είναι τοσο συναρπαστικος που παντα θα βγαινει κατι καινουριο.

Ανώνυμος είπε...

ΓΕΙΑ ΣΑΣ
Θέλω να ρωτήσω αν γνωρίζετε πια είναι η φυλή των μελισσών στην Ρόδο? Ευχαριστώ

Ανώνυμος είπε...

καλη μεθοδος μπραβοοο

Ανώνυμος είπε...

Μην σχολιάζει πως γρφω άλλα τη γραφω όσο για αυτα που γράφω έχω να σου προτείνω 50 βιβλία που τα γραφουν καθηγητές εσύ τι έχεις να μου προτείνεις καλό βράδυ

Ανώνυμος είπε...

Ρε φίλε τελικά εισαι πολυ λαμογιο ανεβάζεις αυτά που θες και όχι ολα τα σχόλια!

Ιωαννης Ραμμος είπε...

κ.Βασιλη ηθελα να ρωτησω αν τα πρωτα κελια τα χαλαμε η τα αφηνουμε...?

MELISSOCOSMOS είπε...

Οχι Γιαννη δεν τα χαλαμε, απλα αν εχουμε να επιλεξουμε κατα το χωρισμα των παραφυαδων αφηνουμε τα 2-3 που ειναι τα ωραιοτερα και μεγαλυτερα

Ανώνυμος είπε...

Ρωτώ και παλι αν επιτρέπετε η μεταφορά των παραφυάδων και ενώ έχουν βασιλοκελια σφραγισμένα (αμεσως μετα τη δημιουργία τους ) ή πρέπει να μείνουν στο ίδιο χωράφι που κοπήκαν με ότι αυτό συνεπάγετε για τον πληθυσμο των συλλεκτριών.... Ευχαριστώ.

MELISSOCOSMOS είπε...

Βρε φιλε ρωτας και ξαναρωτας αλλα στο αρθρο το γραφω καθαρα.
Οταν χωρισουμε μεταφερουμε 3 χλμ μακρια.
Δεν υπαρχει προβλημα.

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα σε όλους.
Μπορεί κάποιος να μου απαντήσει στην Αττική (Κερατέα) μέχρι ποια ημερομηνία μπορούμε να <> παραφυάδες με την μέθοδο της βεντάλιας, ώστε να μπορέσουν να αναπτυχτούν και να ξεχειμωνιάσουν;
Ευχαριστώ, Δημήτρης

Ανώνυμος είπε...

Καλά βρε δάσκαλε μη μας βαρέσεις κιόλας....

Ανώνυμος είπε...

Δεν μεταφερουμε παραφυαδα η οποια εχει σφραγισμενο βασιλικο κελι

Ανώνυμος είπε...

Και εγώ έτσι ήξερα γιαυτο και ρώτησα λιγο επιμονα..

Vasilis είπε...

Βασίλη αν τοποθετήσουμε τις παραφυάδες σε ιδίου χρώματος κυψέλες και τις αφήσουμε στο σημείο της μητρικής σε σχήμα πέταλου ώστε να εκμεταλλευτούμε το φαινόμενο της παραπλάνησης όπως κάνουμε στη μέθοδο βεντάλιας θα υπάρχει πρόβλημα; Ίσως με αυτό τον τρόπο γλιτώσουμε τη μεταφορά.

Ανώνυμος είπε...

Να εισαι καλα ανωνυμε που απαντησες στον ανωνυμο λεγοντας "εσυ δεν ξερεις πως γραφεται η Βασιλισσα" ξεραθηκα στα γελεια ευχαριστω

Ανώνυμος είπε...

"Έλεγχος και χειρισμοί παραφυάδων video"
1 Σχόλιο - Εμφάνιση αρχικής ανάρτησης

1 – 1 από 1
Ο/Η Ανώνυμος είπε...
ΤΟ ΠΑΝΙ ΜΕΧΡΙ ΠΟΤΕ ΤΟ ΚΡΑΤΑΕΙ; ΠΙΕΣ ΜΗΝΕΣ; ΣΤΑ ΜΗΚΡΑ ΜΕΛΙΣΣΙΑ ΤΟ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ;
ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΦΕΤΟΣ ΚΑΠΟΥ ΕΚΑΝΑ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΛΑΘΟΣ. ΑΡΚΕΤΑ ΜΕΛΗΣΙΑ ΧΩΡΙΣΑ ΣΤΑ ΔΥΟ ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΠΡΩΤΕΙΝΕ ΚΑΠΟΙΟ ΣΙΤΕ ΕΔΩ, ΤΟ ΜΕΛΗΣΣΙ ΜΕ ΤΗΝ ΒΑΣΙΛΗΣΣΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΑ ΚΑΠΟΥ ΑΛΛΟΥ ΚΑΙ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΑΦΗΣΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΧΩΡΗΣ ΒΑΣΙΛΛΗΣΑ. ΜΕΤΑ ΟΚΤΩ ΜΕΡΕΣ ΚΑΘΑΡΗΣΑ ΤΑ ΜΕΛΙΣΣΟΚΕΛΙΑ ΚΑΙ ΑΦΗΣΑ ΑΠΟ ΔΥΟ ΚΑΛΑ ΟΠΩΣ ΠΡΩΤΕΙΝΕΤΕ. ΜΕΧΡΗ ΕΔΩ ΟΛΑ ΚΑΛΑ. ΜΑΛΛΟΝ ΒΙΑΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΟΙΞΑ ΤΑ ΟΡΦΑΝΑ ΜΕΛΙΣΣΙΑ ΝΟΡΙΤΕΡΑ ΑΠΟ ΟΤΙ ΕΠΡΕΠΕ. ΓΙΑ ΝΑ ΔΩ ΑΝ ΒΓΗΚΑΝ ΟΙ ΒΑΣΙΛΗΣΕΣ. ΑΓΑΠΗΤΕ ΒΑΣΙΛΗ, ΕΔΩ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΚΑΝΑ ΤΟ ΤΡΑΓΙΚΟ ΛΑΘΟΣ. ΟΤΑΝ ΞΑΝΑ ΑΝΟΙΞΑ ΤΑ ΜΕΛΙΣΣΙΑ ΝΑ ΔΩ ΤΙΣ ΒΑΣΙΛΗΣΕΣ, ΤΟ 70 % ΗΤΑΝ ΜΕ ΤΡΕΛΛΟΜΑΝΕΣ ! ΚΑΘΕ ΚΕΛΛΙ ΤΡΕΙΑ ΜΕ ΤΕΣΣΕΡΑ ΑΥΓΑ. ΕΦΑΡΜΟΣΑ ΤΗΝ Α' ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΙΝΑΖΟΝΤΑΣ ΟΛΑ ΤΑ ΤΕΛΑΡΑ, ΑΛΛΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΤΕΛΑΡΑ ΚΑΙ ΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΕΛΑΡΑ ΜΕ ΦΡΕΣΚΟ ΓΟΝΟ ΑΠΟ ΑΛΛΕΣ ΜΕΛΙΣΕΣ. ΟΠΩΣ ΑΚΡΙΒΟΣ ΓΡΑΨΑΤΕ ΕΔΩ. ΕΙΧΑ ΜΙΑ ΕΠΙΤΗΧΙΑ 30 %.
ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ: ΑΝ ΔΕΝ ΣΑΣ ΓΙΝΕΙ ΚΟΠΟΣ, ΞΑΝΑ ΓΡΑΨΤΕ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ. ΜΕΡΕΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΜΕΤΑ ΤΟ ΧΩΡΙΣΜΟ ΤΙΣ ΚΥΨΕΛΗΣ. Π.Χ. ΜΕΤΑ ΠΟΣΕΣ ΜΕΡΕΣ ΑΝΟΙΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟ ΒΑΣΙΛΙΚΩΝ ΚΕΛΙΩΝ; ΕΠΕΙΤΑ, ΜΕΤΑ ΠΟΣΕΣ ΜΕΡΕΣ ΑΝΟΙΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΕΛΕΓΧΟ ΒΑΣΙΛΙΣΣΑΣ ΚΑΙ ΓΟΝΟΥ. ΝΑ ΤΟ ΚΑΡΦΟΣΩ ΣΤΟΝ ΤΟΙΧΟ ΜΕ ΜΕΓΑΛΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ !!

Ανώνυμος είπε...

βασηλη μπραβο για τη βοηθεια που προσφερης γιατι τη θελουμε τη βοηθεια σου εμεις καινουργη μελισσοκομη απο τη λευκαδα ειμαι΄, εδω τα μελισσια και το δεκεβρη εχουν γονους η εφαρμογη οξαλικου οξεος για την βαρροα ειναι καλα η να εφαρμοσω κατι αλλο, και ποσες φορες πρεπει ευχαριστω μακης

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΟΥΛΓΑΡΑΚΗΣ είπε...

Καλημέρα Βασίλη. Στην πρώτη φάση που περιγράφεις τα πάμε 3 χιλιόμετρα μακριά. Στην δεύτερη φάση όταν κόψουμε τα 17αρια τα πάμε και αυτά 3 χιλιόμετρα μακριά. Πειράζει να τα πάμε 3 χιλιόμετρα μακριά μαζί με τις πρώτες 3 παραφιαδες? Η πρέπει καινούργια τοποθεσία?

MELISSOCOSMOS είπε...

Ναι Γιωργο ανετα