Παρασκευή, 13 Μαρτίου 2015

Μήπως ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για τις πλαστικές κηρήθρες;

Συνάδελφοι οι καιροί είναι περίεργοι...
Κάθε μέρα σκάει και από μια νέα μελισσοκομική πατέντα σχεδόν.

Ασφαλώς όλοι αναγνωρίζουμε ότι η κρίση έχει χτυπήσει για τα καλά και την μελισσοκομία η οποία πληρώνει εκτός από την οικονομική και την κλιματική κρίση.
Εν έτη 2015 και οι απώλειες μελισσοσμηνών τον χειμώνα που μας πέρασε, σύμφωνα με τις πληροφορίες που ερχονται στο blog ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο.
Αυτό σε μεγάλο βαθμό οφείλετε στον υποσιτισμό των μελισσών αφού την χρονιά που πέρασε τα έσοδα που είχε ο μέσος μελισσοκόμος ήταν ελάχιστα λόγω μειωμένης παραγωγής μελιού και ταυτόχρονα οι ανάγκες τροφοδοσίας με μελισσοτροφές για να καλυφθεί το κενό αυξήθηκαν κατακόρυφα.

ΕΥΤΥΧΩΣ σταθήκαμε τυχεροί και έπεσαν αισθητά οι τιμές των μελισσοτροφών με αποτέλεσμα κάπως να γίνει ελαφρύτερο το βάρος αυτό, αλλιώς οι απώλειες φέτος θα ήταν τραγικές.

Σε αυτή την συγκυρία όμως είχαμε την μεγάλη αύξηση του κεριού που υπήρξε τον τελευταίο καιρό και κυριολεκτικά οι μελισσοκόμοι έχουν σπάσει τα τηλέφωνα στις εταιρείες στην προσπάθεια αναζήτησης οικονομικών κηρηθρών.

Ακριβώς εδώ ο MELISSOCOSMOS έρχεται να αναδείξει μια εναλλακτική λύση, ως ιδέα απεγκλωβισμού των μελισσοκόμων.
Αυτή δεν είναι άλλη από την χρήση της πλαστικής κηρήθρας και πλαισίων στην Ελληνική μελισσοκομία.

Γνωρίζω ότι στο εξωτερικό χρησιμοποιείται ήδη τόσο η πλαστική κηρήθρα όσο και τα πλαστικά πλαίσια, και είμαι σίγουρος ότι η εκτεταμένη χρήση τους θα βοηθήσει και στην μείωση της τιμής του κεριού μακροπρόθεσμα.

Επειδή όμως δεν μου αρέσει να γράφω κάτι ατεκμηρίωτα, δηλαδή ως ιδέα μου αρέσει κι έχω να γράψω πολλά, αλλά ξέρω ότι η ιδέα από την πράξη απέχει πολύ, γι αυτό...
Γι αυτό ήδη δοκιμάζω τις πλαστικές πλαισιοκηρήθρες της ANEL, και έχω ήδη εντοπίσει τι πρέπει να προσέξει κανείς ώστε να γίνουν πλήρως αποδεκτές από τις μέλισσες και λειτουργικές όσο και οι αναλογικές, και πιστεύω σε πολύ λίγες μέρες ότι θα έχω πλήρη εικόνα των αποτελεσμάτων για να σας κάνω ένα αναλυτικό άρθρο και να δείτε και μόνοι σας το αποτέλεσμα.

Απλά μέχρι τότε σκεφτείτε αν θα μας συνέφερε σε χρόνο και χρήμα μια τέτοια επένδυση!!!

15 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Βασίλη δεν χαθηκα τα μελίσσια απο ασιτία.....όπως λές! Ψαξτο καλύτερα.

MELISSOCOSMOS είπε...

Βοηθησαν ολα

Ανώνυμος είπε...

wres wres les xontres m.... th diafora timhs exei h banilia apo perisi kai propersi;ellhnares gia panta!!

kallianidisbee είπε...

μακρια απο πλαστικα τα εχω δουλεψει πριν 5 χρονια και τα πεταξα ολα.οταν τα βαφεισ με λιομενο κερι κανουν κυματα και αυτο συνεχιζει και στο χτισιμο.

scottelescope είπε...

Εχω δοκιμασει παλιοτερα 100 πλαστικες,αλλα απο την επομενη χρονια ολλες τις πεταξα γιατι στραβωσαν απο ζεστη.Μια σωστη δεν εμεινε μετα τον Ιουλιο!Προσωπικα δεν τις ξαναδουλευω.Οποιος θελει δοκιμη ας το δει σε 1 κυψελη δοκιμαστικα πριν παρει πολλες για να μην ξοδευτει σε περιπτωση που δεν του αρεσουν...

Ανώνυμος είπε...

Aς κάνει Βασίλη ο κάθε μελισσοκόμος ένα έξοδο μια φορά στη ζωή του να αγοράσει έναν αξιόπιστο κηροτίκτη ΄οποίος στοιχίζει όσο μερικά κουτιά κηρήθρες η απόσβεση θα γίνει και μετά θα έχει το δικό του κερί και με μία ελάχιστη συμμετοχή θα τυπώνει κηρήθρες σε μια εταιρεία της αρεσκείας του. Ακόμα συνάδελφος γνωστός μου πήγε σε γνωστή βιοτεχνία του Ηρακλείου άλιωτα κεριά βάρους 18 κιλών και του έφτιαξαν 2 κουτιά κηρήθρες με 45 ευρώ. Μήπως είναι πιο συμφέρουσα λύση αυτή από το να αγοράσουμε πλαστικές κηρήθρες;
Λασιθιώτης

MELISSOCOSMOS είπε...

Το εχω τσεκαρει αυτο που λετε, οι κηρηθρες εχουν βελτιωθει και δεν σκευρωνουν πια. Κι εγω παλια το ιδιο προβλημα ειχα.

MELISSOCOSMOS είπε...

Θα κανω αρθρο και για κηροτικτη

Ανώνυμος είπε...

"και είμαι σίγουρος ότι η εκτεταμένη χρήση τους θα βοηθήσει και στην μείωση της τιμής του κεριού μακροπρόθεσμα."
Δηλαδη σκοπος ειναι η μειωση της τιμης του κεριου;Μηπως θα επρεπε να φροντισουμε και για τη μειωση τηε τιμης του μελιου,της γυρης και του βασιλικου πολτου;
Οπως λεει και ο συναδελφος παραπανω με το κερι μας μπορουμε να παραγουμε τις κηρηθρες μας ειτε μονοι μας ειτε δινοντας τα σε καποιον κηρηθροποιο.Αν μας περισευει μπορουμε και να το πουλησουμε.

Ανώνυμος είπε...

Τις πλαστικές τις πιάνουν μόνο τα πολύ δυνατά μελίσσια και όχι τα μικρά-παραφυάδες.Προς αποφυγή άσκοπων χρημάτων...

Ανώνυμος είπε...

Πλαστική κυρήθρα....πλαστικά πλαίσια....πλαστικές κυψέλες.....τι ωραίο ΠΛΑΣΤΙΚΟΜΕΛΟ ΠΟΥ ΘΑ ΒΓΕΙ... .....

MELISSOCOSMOS είπε...

To κερι μας ποτε δεν φτανει για τις αναγκες μας. Αν εφτανε και περισσευε κιολας οπως λετε θα καναμε και εξαγωγη κεριου.
Αντιθετως ομως εισαγουμε και εισαγουμε ολο και πιο πολυ και τη τιμη μεσα σε 5 χρονια ανεβηκε κατα 50%

Ανώνυμος είπε...

Βγαζοντας 3 μαυρες(παλιες)κηρηθρες απο ενα μελισσι, συν τα ξελεπιδιασματα κι αφου τις λιωσεις θα παρεις τουλαχιστον 3 νεα φυλλα κηρηθρας.
Το οτι αυξηθηκε η ζητηση λογω της αυξησης των νεων μελισσοκομων ειναι αλλο θεμα.
Το οτι χρησιμοποιουνε παραφινη λογω κοστους ειναι επισης ενα αλλο θεμα.
Ανεκαθεν εκανα κηρηθρες με δικο μου κερι και ειχα και αποθεμα.

Anel Thessaloniki είπε...

Γεια σας από την ANEL!

Όντως το υλικό που χρησιμοποιούσαμε στα παλιότερα πλαίσια δεν είχε τη σταθερότητα που έπρεπε. Για αυτό και παρουσιάστηκε αυτό το φαινόμενο του στραβώματος που αναφέρουν κάποιοι σχολιαστές. Φυσικά αναγνωρίσαμε το πρόβλημα αμέσως και αντικαταστήσαμε σε όλους τους μελισσοκόμους τα πλαίσια που είχαν πρόβλημα. Ακόμα και σήμερα αν παρουσιαστεί μελισσοκόμος που αντιμετώπισε τέτοιο πρόβλημα μπορεί να έρθει σε επικοινωνία μαζί μας.

Το νέο υλικό είναι δοκιμασμένο και εγγυημένα δεν έχει κανένα πρόβλημα.

Γιώργος από ANEL Θεσσαλονίκης

Ανώνυμος είπε...

Εγω παντως της κηρηθρες του Μαυρομυτη δεν της αλλαζω με καμια κηρηθρα και φτιαχνεται απο μελισσοκομους!