Κυριακή, 29 Μαρτίου 2015

Ασκοσφαίρωση μέθοδος απόλυτης θεραπείας

Φίλες και φίλοι ξέρω ότι πολλοί από εσάς και μαζί κι εγώ έχουμε ταλαιπωρηθεί ουκ ολίγες φορές με την ύπουλη ασθένεια των μελισσιών μας που λέγεται Ασκοσφαίρωση.
Εννοείται ότι η ασθένεια είναι των μελισσιών αλλά ο μελισσοκόμος ταλαιπωρείται και αυτός να την θέσει υπό έλεγχο...
Την χαρακτηρίζω ως ύπουλη καθώς οι ερευνητές αλλά και τα μελισσοκομικά βιβλία όπως και τα περιοδικά μας λένε ότι πρόκειται για μια απλή ασθένεια που τα μελίσσια την ξεπερνούν, που δεν καταστρέφει τον μελισσοκόμο κτλ.
Εγώ δεν συμφωνώ καθόλου με αυτή την προσέγγιση και το λέω και το υπογράφω και με τα δυο μου χέρια αν χρειαστεί.
Ένα μελίσσι με ασκοσφαίρωση θεωρώ ότι είναι μια ωρολογιακή βόμβα στο μελισσοκομείο μας.
Το σμήνος με το που θα νοσήσει γίνεται αυτόματα αντιπαραγωγικό και το πιο πιθανό είναι να παραμείνει επί χρόνια σε αυτή την κατάσταση.

Αυτή η παρουσία είναι πολύ πιθανό να μολύνει και άλλα μελίσσια με πολλούς τρόπους.
Τέτοιοι μπορεί να είναι τα εργαλεία του μελισσοκόμου, κηφήνες μου σουλατσάρουν όλη μέρα σε άρρωστα και υγιεί μελίσσια, ή αν πίνουν νερό από κάποιο δοχείο υγιείς και άρρωστες μέλισσες, αν το άρρωστο και αδύναμο μελίσσι λεηλατηθεί από τα υγιεί και δυνατότερα τότε έχουμε θέμα.

Από την άλλη...
Τι κι αν έχω αλλάξει βασίλισσες, τι κι αν έχω αλλάξει πλαίσια, τι κι αν έχω δοκιμάσει δεκάδες μελισσοκομικές μεθόδους που μου πρότειναν συνάδελφοι, δυστυχώς δεν είδα αποτέλεσμα, αφού η κατάσταση βελτιωνόταν αλλά μετά από λίγο εμφανιζόταν ξανά.

Κι όταν λέω αποτέλεσμα εννοώ το ίδιο το σμήνος να θεραπευτεί εντελώς και να μην επανέλθει η ασθένεια.

Καιρό τώρα όμως δοκιμάζω μια νέα μέθοδο.
Θα την χαρακτήριζα ότι είναι μια έρευνα ενάντια στην Ασκοσφαίρωση του MELISSOCOSMOU.

Δεν θέλω να σας κουράσω και θα μπω κατευθείαν στο θέμα.
Δεν είμαι ερευνητής αλλά πιστεύω ότι κάθε μελισσοκόμος πρέπει να ψάχνει λύσεις στα προβλήματα του.
Δεν συνιστώ την μέθοδο αυτή, αλλά γνωστοποιώ το αποτέλεσμα της έρευνας μου.
Ο τρόπος αυτός δεν διαβάστηκε από κάπου ούτε αποτελεί αντιγραφή κάποιας άλλης έρευνας...

Χρόνος Έρευνας 3 έτη.
Αριθμός νοσούντων μελισσιών που δοκιμάστηκε 17
Αριθμός μελισσιών που θεραπεύτηκαν εντελώς 14
Αριθμός μελισσιών που εξακολούθησαν να εμφανίζουν τη νόσο μετά το πέρας της θεραπείας 3.
Ταυτότητα έρευνας MELISSOCOSMOS

Αναλυτικά η μέθοδος που δοκιμάστηκε.

Σε μελίσσι με εμφανή τα σημάδια της προσβολής όσο βαριά κι αν είναι αυτά.
Φτάνουμε στο σημείο με ένα άδειο πάτωμα ή κυψέλη.
Βάζουμε τα πλαίσια με το άρρωστο μελίσσι στην κυψέλη που έχουμε μαζί μας, και παίρνουμε την άδεια πλέον κυψέλη του μελισσιού μερικά μέτρα πιο πέρα.
Εκεί με ένα φλόγιστρο απολυμαίνουμε πολύ καλά την κυψέλη εσωτερικά και την σανιδά πτήσεως εξωτερικά.
Ιδιαίτερη προσοχή δίνουμε στο καπάκι της κυψέλες και στις θήρες του καπακιού οπού φέρουν πρόπολη.

Αν η κυψέλη είναι πλαστική τότε την απολυμαίνουμε με πανάκι που το έχουμε βρέξει με οινόπνευμα.
Στην συνέχεια αφού τελειώσει η απολύμανση τοποθετούμε εντός της κυψέλης νέα πλαίσια με άσπρες κηρήθρες, είτε χτισμένες είτε άχτιστες.
Στην συνέχεια βάζουμε την κυψέλη στην θέση της και τινάζουμε όλον τον πληθυσμό του άρρωστου μελισσιού μέσα στην απολυμασμένη κυψέλη με τα νέα πλαίσια.
Όλα τα πλαίσια που υπήρχαν στο μελίσσι και ήταν μολυσμένα και είτε είναι άδεια, είτε φέρουν μέλι είτε γύρη είτε γόνο τα αφαιρούμε.
Αυτά άμεσα τα τοποθετούμε σε μαύρες σακούλες απορριμάτων και τις δένουμε καλά από πάνω ώστε να μην πάνε σε αυτές τις κηρήθρες μέλισσες από άλλες κυψέλες και μολυνθούν.
Τα κεριά αυτά θα τα λιώσουμε, ενώ τα πλαίσια πρέπει να απολυμανθούν πολύ καλά για να μπορέσουν να ξαναχρησιμοποιηθούν με ασφάλεια.

Στην συνέχεια την ίδια ώρα δίνουμε στο σμήνος 1 λίτρο σιρόπι.
Το σιρόπι αυτό το έχουμε ετοιμάσει από πριν με τον εξής τρόπο.
Είναι σιρόπι σε αναλογία ζάχαρης νερού 1 προς 1.
Αφού ζεσταθεί το νερό ρίχνουμε την ζάχαρη και την λιώνουμε καλά, μέχρι να αποκτήσει το σιρόπι διαυγές υποκίτρινο χρώμα, και μετά το κατεβάζουμε από την φωτιά.
Αφού κρυώσει σε κάθε λίτρο σιροπιού ρίχνουμε με μια σύριγγα 6ml χλώριο κοινό (όχι παχύρευστο).
Με αυτό τροφοδοτούμε το άρωστο μελίσσι.

Επαναλαμβάνουμε την τροφοδοσία αυτή με τις ίδιες δοσολογίες μετά από 6 και 12 μέρες.
Σε αυτό το διάστημα δεν δίνουμε κανενός είδους άλλης τροφής.

Μετά το πέρας της θεραπείας 9 στα 10 μελίσσια θα έχουν θεραπευτεί τελείως.

Η βάση της μεθόδου.
Η μέθοδος βασίζεται στην απόλυτη απολύμανση, κυψέλης, κηρηθρών και μελισσών.
Και οι τρεις αυτοί οι παράγοντες είναι εστία μολύνσεως του γόνου, κι αν έστω ένας από τους τρεις δεν απολυμανθεί τότε το μελίσσι δεν θεραπεύεται.
Την κυψέλη την απολυμαίνουμε καλά με το φλόγιστρο.
Τις κηρήθρες τις λιώνουμε και βάζουμε στην θέση τους νέες.
Τις μέλισσες τις απολυμαίνουμε ταΐζοντας τες σιρόπι που φέρει μέσα λίγο χλώριο, τόσο που ναι μεν τις απολυμαίνει αλλά δεν μπορεί να τις βλάψει.
Το σιρόπι αυτό θα το πάρει στην γούσα της η μέλισσα και θα σκοτωθούν τα σπόρια της ασθένειας που φέρει μέσα της.
Επειδή όμως οι μέλισσες είναι πολλές, ίσως χιλιάδες κάποιες δεν προλαβαίνουν να απολυμανθούν επειδή το χλώριο εξατμίζεται από το σιρόπι μετά από 24 ώρες.
Για το λόγο αυτό απαιτείται ξανά τροφοδότηση μετά από 6 και μετά από 12 ημέρες, ώστε όλες οι μέλισσες σίγουρα να απολυμανθούν.

Μελίσσια που τροφοδοτήθηκαν μόνο μια φορά δεν θεραπεύτηκαν.
Μελίσσια που τροφοδοτήθηκαν 2 φορές θεραπεύτηκαν εκτός ελαχίστων περιπτώσεων.
Μελίσσια που τροφοδοτήθηκαν 3 φορές θεραπεύτηκαν τελείως.

Λόγοι για τους οποίους μπορεί ένα μελίσσι να μην θεραπευτεί...
Να μην γίνει σωστή απολύμανση της κυψέλης με το φλόγιστρο.
Να μην γίνουν 3 τροφοδοτήσεις στο μελίσσι.

Και τέλος δεν ξεχνάμε πως πρέπει να απολυμάνουμε και το πάτωμα ή την κυψέλη που τοποθετήσαμε το άρρωστο μελίσσι μέσα μέχρι να απολυμάνουμε με το φλόγιστρο την κυψέλη του.

Αν το επιθυμούμε μπορούμε να κάνουμε και τέταρτη τροφοδότηση την 18η ημέρα.

Συνάδελφοι.
Δεν έχω σκοπο ούτε να γίνω ερευνητής, ούτε να υποκαταστήσω τους ήδη υπάρχοντες, απλά είμαι ανήσυχο πνεύμα και μου αρέσει να πειραματίζομαι.
Πρέπει να πω ότι σε άλλες χώρες όπως, Σερβία, Βουλγαρία, Τουρκία, κυκλοφορούν εγκεκριμένα σκευάσματα που μπαίνουν στο σιρόπι και απολυμαίνεται το σμήνος.
Στην Ελλάδα απαγορεύονται όλα, κι έτσι μην έχοντας κάτι άλλο χρησιμοποίησα χλώριο.
Όπως είπα το χλώριο έχει την ιδιότητα να εξατμίζεται πολύ γρήγορα και έτσι φεύγει από την κυψέλη.
Υποθέτω ότι ως ένα εναλλακτικό απολυμαντικό συστατικό που επίσης εξατμίζεται και είναι και ποιο φιλικό θα μπορούσε να είναι και το οινόπνευμα, όμως δεν γνωρίζω την δοσολογία που μπορεί να γίνει ανεκτή για το μελίσσι στο σιρόπι χωρίς να το βλάψει γι αυτό δεν το χρησιμοποίησα, πρέπει να γίνουν σχετικές έρευνες όμως για αυτό.

Από την αρχή της θεραπείας μέχρι και το πέρας αυτής το σμήνος δεν εμφανίζει την ασθένεια ενώ ο γόνος πλέον είναι ομοιόμορφος και συμπαγείς.
Μετά το πέρας της θεραπείας καλό είναι να δοθεί στο σμήνος ποιοτικό και αρκετό ζυμάρι για να καλύψει το χαμένο έδαφος και να γίνει παραγωγικό.

Ο γόνος μετά την θεραπεία του μελισσιού θα είναι κάπως έτσι συμπαγές και χωρίς γυψόγονο

Αν λυπούμαστε να καταστρέψουμε τον γόνο, τότε η θεραπεία μπορεί να γίνει Ιανουάριο ή Αύγουστο που σχεδόν δεν υπάρχει γόνος στα μελίσσια.
Και ακόμα, δεν γνωρίζω αν τις μολυσμένες κηρήθρες δεν τις λιώσουμε αλλά τις βάλουμε στον καταψύκτη αν απολυμαίνονται, και εδώ χρειάζεται έρευνα.

Όπως και να έχει όμως η μέθοδος αυτή δουλεύει και έχει εντυπωσιακά υψηλά ποσοστά επιτυχίας.
Καταγράφεται ως μέθοδος θεραπείας του MELISSOCOSMOU και την παραδίδω στους ερευνητές για περαιτέρω βελτίωση...

19 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Βασίλη το ταίσμα με χλωριο είναι πολύ γνωστη τεχνικη, δεν επρεπε να φας 3 χρόνια πείραμα......Kαλα εκανες κ αλλαξες παλιες κερυθρες αλλα είναι ασυμφορο.

Vangjel Fero είπε...

oreo !!

Stelios Oikonomakis είπε...

Φίλε για την ασκοσφαιρωση έχω κάνει το έξεις με δυνατά αποτελέσματα 2 μέρη νερό 1 μέρος ζάχαρη και 0,750 γρ μπεταντην εξοτερεικης χρίσεως 3 φόρες ανά 6 με 7 ήμερες 300 με 400 γρ στην κυψέλη εγώ ταΐζω όλα τα μελίσσια μου εστι τον Ιανουάριο και ίσως και Φεβρουάριο όταν ξεκινάνε ΠΑΥΛΟΣ από ΡΕΘΥΜΝΟ τηλ 6977471424

Ανώνυμος είπε...

Φιλε Βασιλη για Κωσταντινος απο Λαρισα τα τελαρα που θα βγαλουμε ητε ειναι μολυσμενα η οχι καλο νατα απολυμενουμε και με χλωριο οπως παρ πολλοι μελισσοκομοι κανουν χρονια πολλα τα απολυμενουμε και με καυστικη σοδα 1 προς 10 νερο και βραζουν καλα και φυσικα δεν μενει τιποτα γινονται χαρτι .Το σωστο επεισεις ειναι οταν αντιληφθουμε κατι τετοιο οσον αφορα τη ασκοσφερωση καλον ειναι μετα την θεραπεια ταισμα μια με συροπι και μια βανιλια εναλαξ αυτα ειναι δικες μου συνταγες εν μερη Οποιοι θελουν μπορουν νατο εφαρμοσουν καλο θα κανουν ναστε ολοι καλα φιλοι μου Βασιλη;

MELISSOCOSMOS είπε...

9.05 δεν αρκει το ταισμα με χλωριο για να θεραπευτει το μελισσι. Πρεπει και η κυψελη να απολυμανθεί και οι κηρηθρες να αλλαχτούν.
Δεν ειναι ασύμφορο, οι κηρηθρες θα λιωθουν και θα γινουν ξανα κηρηθρες που θα μας εξασφαλισουν τουλαχιστο 4 χρονια.
Και εξαλου τα μελισσσια με μαυρες κηρηθρες ειναι αυτα που νοσουν, οποτε ουτως ή αλλως αλλαγή θελουν.

Θεόφιλος Ελευθεριάδης είπε...

Βασίλη πως κατέληξες στα 6 γρ? Στέλιο σε πόσο σιρόπι βάζεις 0.75 γρ? Και πως κατέληξες στα 0.75 γρ?

Ανώνυμος είπε...

Ρε φίλε αυτά τα διδάσκουν σε δημόσιες σχολές χρόνια τωρα

MELISSOCOSMOS είπε...

Θεοφιλε τα 6 ml ειναι το ανωτερο οριο, κατελειξα σιγα σιγα με δοκιμες.

MELISSOCOSMOS είπε...

11.30 εγω δεν εχω παει σε δημοσια σχολη οποτε δεν γνωριζω τι διδασκουν

suneidisi Nikos Ioannidis είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
suneidisi Nikos Ioannidis είπε...

τις κερήθρες που έχουν μέλι και γύρη τις λιώνεις κανονικά μαζί με τις άδειες? φυσικά χωρίς να έχουν εμφανή μόλυνση.. ο μύκητας δεν επιβιώνει από την θερμοκρασία αυτή ε?

PANOS KYPRIOTIS είπε...

Φιλε μου χλωρίνη δηλαδή ? Κάποια συγκεκριμένη?

Ανώνυμος είπε...

Φίλε μου ποια χλωρίνη ?

MELISSOCOSMOS είπε...

Ναι χλωρινη.
Την απλη σε μπλε ή ασπρο μπουκαλι.

Ανώνυμος είπε...

Χλωρίνη? Απαγορευεται δια ροπάλου η χλωρίνη στα μελίσσια. Άλλο το χλώριο και άλλο χλωρινη. Ψαξε καλυτερα βασιλη. Μπες και στη σελίδα του ΑΠΘ και διαβασε.

MELISSOCOSMOS είπε...

Εγω εγραψα τι διαπίστωσα στις δοκιμες που εκανα.
Γραφω στο τελος οτι παραδίδω στους ερευνητες την ερευνα μου να την βελτιωσουν με τον ορο να καταγραφει ως μεθοδος του MELISSOCOSMOU.

Ανώνυμος είπε...

η ασκοσφαιρωση εξαφανιζεται πληρως οταν ο μελισσοκομος εφαρμοση βασιλοτροφια περνωντας προνυμφες απο ανθεκτικο μελισσι.ΓΙΑΝΝΗΣ Τ.ΓΕΩΠΟΝΟΣ

Ανώνυμος είπε...

Ασε μας ρε φίλε που θες να κατοχυρώσεις και ως πατέντα τη χλωρίνη που χρησιμοποιείται εδω και χρόνια και οι καθηγητές Μελισσοκομίας είναι αρνητικοί. Σιγα μην ασχοληθούν οι ερευνητές με τα ματζουνια σου. Απ τη μία τους βρίζεις απ την άλλη θες να σου βελτιώσουν και την ανακάλυψη του τροχού.....που έκανες.

Ανώνυμος είπε...

εγω το εκανα αυτο οπως ακριβος το λεει ο βασιλης. στην αρχη εχτισαν ωραια ενταξη εγιναν τα μελισσια 8-10αρια αλλα ξανα αρχισαν την ασθενεια αμεσα. αυτο που εκανα ηταν τα 2 να τα ορφανεψω και να βγαλουν αλλη μανα. και στα αλλα 2 πηρα αλλα μελισσια που ηταν 10αρια και τα εβαλα απο πανω τα ενωσα με λιγο καπνο τα πηρα μετα απο 5 μερες τα πηγα ελατο και πηρα τα μελια μου και εφηγε και η ασθενεια. αλλα θα πω και κατι αλλο αφου η αμερικανικη θεραπευετε με το τιναγμα την αντικατασταση τον φυλλων κηρηθρας και τη νυστια γιατι να μην θεραπευετε και η ασκοσφαιροση. εκτος αν ειναι το θεμα γενετικο