Τρίτη, 19 Μαΐου 2015

Τα μεταλλικά πορτάκια και τα πλεονεκτήματα τους

Σήμερα σκέφτηκα να σας μιλήσω για τα μεταλλικά πορτάκια και την χρησιμότητα τους.
Συνάδελφοι, πρέπει να ξέρετε ότι, μας συμφέρει πολύ να αλλάξουμε τα παλιά ξύλινα πορτάκια του μελισσοκομείου μας, με σύγχρονα μεταλλικά.
Γιατί κάθε νέα μέθοδος, γίνεται για να βοηθάει τη δουλειά μας, και τα μελίσσια μας.

Ακούστε λοιπόν τα πλεονεκτήματα που μας προσφέρουν σε σχέση με τα ξύλινα.

Κατ αρχήν τα μεταλλικά πορτάκια εξασφαλίζουν στον μελισσοκόμο ότι δεν θα εισχωρήσουν στις κυψέλες του, ούτε Αχερόντειες, ούτε Σερσένια.
Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό. 
Να σκεφτείτε ότι παλιότερα οι μελισσοκόμοι όταν πήγαιναν σε μια περιοχή που είχε σερσένια ή αχερόντειες, αναγκάζονταν να σηκώσουν το μελισσοκομείο τους και να πάνε αλλού.
Τώρα με τα μεταλλικά πορτάκια δεν έχουμε τέτοιο πρόβλημα.

Στη φωτογραφία φαίνεται καθαρά, ότι αν βγάλουμε το πορτάκι, το γυρίσουμε ανάποδα και το βάλουμε στους οδηγούς, είναι έτοιμο να κλείσει γρήγορα και με ασφάλεια για να μεταφερθούν σε άλλη περιοχή τα μελισσάκια μας.

Επιπλέον τα μεταλλικά πορτάκια, μας εξασφαλίζουν μπόλικο αερισμό το καλοκαίρι συνδυάζοντας με το ζητούμενο  που είναι ο περιορισμός της εισόδου ώστε μέσα να μπορούν να μπουν μόνο οι μέλισσες.
Όμως έχουμε περιορισμό, αλλά μένει και αρκετός χώρος για να μπορούν οι μέλισσες να κάνουν εύκολα τη δουλειά τους, είσοδος, έξοδος δηλαδή.
Παλιότερα στις κυψέλες έμπαιναν μέχρι ποντίκια όταν είχαμε ξύλινα πορτάκια, στα μεταλλικά δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση.

Ακόμα, τα μεταλλικά πορτάκια λειτουργούν κατασταλτικά στις λεηλασίες.

Αυτό γίνεται γιατί μπορούν να περνάνε λίγες λίγες μέλισσες μέσα στις κυψέλες από τις θύρες, κι αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μπορούν οι φρουροί έστω κι ενός μικρού μελισσιού να υπερασπιστούν εύκολα την κυψέλη τους σε περίπτωση λεηλασίας.

Ένα ακόμα πλεονέκτημα είναι το γρήγορο και ασφαλές κλείσιμο για όταν τα μεταφέρουμε.
Ενώ τέλος τα μεταλλικά πορτάκια μπορούν να αποδειχτούν αποτρεπτικός παράγοντας για τους κλέφτες, για τον εξής απλό λόγο.

Για να μπει ένα μεταλλικό πορτάκι, πρέπει στα πλαϊνά της κυψέλης να βιδώσουμε δυο οδηγούς.
Όταν βιδώσουμε τους οδηγούς μετά δεν χωράει να μπει ξύλινο πορτάκι στην κυψέλη αυτή γιατί η είσοδος μικραίνει και δεν χωράει.
Αν λοιπόν μεταφέρουμε το μελισσοκομείο μας πχ στο πεύκο, και βγάλουμε τα πορτάκια εντελώς και τα πάρουμε μαζί μας, τότε αν πάει κάποιος κλέφτης να τα κλέψει θα βρεθεί σε αδιέξοδο.

Ο λόγος; 

Γιατί δεν θα έχει πορτάκια για να κλείσει τα μελίσσια να τα κλέψει.
Όταν κλέβονται μελίσσια ο κλέφτης τις παίρνει τις περισσότερες φορές κλείνοντας τες με τα δικά μας πορτάκια που έχουμε αφήσει εκεί δίπλα στην κυψέλη.
Αντιλαμβάνεστε όμως ότι αν έχουμε μεταλλικά πορτάκια, και τα πάρουμε εντελώς από το μελισσοκομείο μας, ακόμα κι αν ο κλέφτης έρθει φέρνοντας μαζί του ξύλινα πορτάκια, τότε δεν θα μπορέσει να κλέψει τα μελίσσια μας, εκτός κι αν φέρει μαζί του μεταλλικά πορτάκια, πράγμα κάπως δύσκολο.

Εγώ όσα χρόνια έχω τα μελίσσια μου εφαρμόζω όλα αυτά που σας είπα, και ούτε πρόβλημα είχα ποτέ με σερσένια ή αχερόντειες, ούτε μου έκλεψαν ποτέ κανένα μελίσσι, αφού φροντίζω όταν πηγαίνω τα μελίσσια στο βουνό που είναι επικίνδυνα για κλοπή, να παίρνω μαζί μου τα πορτάκια.
Τελειώνοντας να σας πω ότι και κατά την μεταφορά τα μεταλλικά πορτάκια είναι έτσι σχεδιασμένα ώστε να αφήνουν μπόλικο αέρα να μπαίνει στις κυψέλες, κι έτσι περιορίζονται οι πιθανότητες να πάθουν ασφυξία τα μελίσσια.

Το κόστος τους είναι περίπου 1.20 ευρώ για το κάθε ένα.

Κι ένα μυστικό μπορείτε να τα βάφετε στο ίδιο χρώμα που βάφετε τις κυψέλες για να μην καίνε το καλοκαίρι από τον Ήλιο.

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Βασίλη το πρόβλημα μετα πορτάκια είναι πωςδε μπορείς να βάλεις συνδετήρα μπροστά στην είσοδο σε κινητό πάτο, καθώς επίσης τα"αυτακια" που έχουν δεν επιτρέπουν στις γύρο παγίδες της Anel να κουμπώσουν.Για όλα τα άλλα ειμαι σύμφωνος, αν και έχω δροσερά ενιαία περνάνε με δυσκολία μεσα

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΛΑ ΤΑ ΜΕΤΑΛΛΙΚΑ ΠΟΡΤΑΚΙΑ ΑΛΛΑ ΟΤΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΤΗΣ ΓΥΡΕΩΠΑΓΙΔΕΣ ΤΗ ΚΑΝΟΥΜΕ ΡΕ ΒΑΣΙΛΗ ΑΦΟΥ Η ΟΔΗΓΟΙ ΕΜΠΟΔΙΖΟΥΝ.ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΤΗΣ ΓΥΡΕΩΠΑΓΙΔΕΣ ΝΑ ΞΕΒΙΔΟΝΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ ΝΟΜΙΖΗΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΟ ΝΑ ΞΕΒΙΔΟΝΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΞΑΝΑ ΒΙΔΟΝΗΣ ΤΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΠΕΝΟΒΓΕΝΟΥΝ ΜΕΛΙΣΣΕΣ.ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΗΣ ΟΤΙ ΘΑ ΗΤΑΝ ΚΑΛΗΤΕΡΑ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΦΤΙΑΧΝΟΥΝ ΤΑ ΜΕΤΑΛΛΙΚΑ ΠΟΡΤΑΚΙΑ ΝΑ ΦΤΙΑΧΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ ΚΑΠΩΣ ΑΛΛΙΟΣ.ΕΓΩ ΠΑΝΤΟΣ ΟΔΗΓΟΥΣ ΚΑΝΩ ΜΟΝΟΣΜΟΥ ΚΑΙ ΒΑΖΩ ΤΗΣ ΓΥΡΕΟΠΑΓΙΔΕΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΜΕ ΕΝΟΧΛΟΥΝ Η ΟΔΗΓΟΙ.ΣΚΥΡΙΑΝΟΣ

MELISSOCOSMOS είπε...

παιδια πλεον υπαρχουν και πλαστικα πορτακια, που δεν διμηουργουν προβληματα.
Απλα πριν 5 χρονια που εγραψα το αρθρο ηταν τοπ

Ανώνυμος είπε...

oreos ise esi
mas vazis xanazestameno fai
pou ine i erevna pou kanis
tha pai kapios neos trexodas na ta pari
giati tha exi provlima ke meta de tha bori na vali gireopagides
ke meta ti tha tou pis to fai kriose tora trexa pare plastika ola gia tous eborous ta kanis