Τετάρτη, 24 Ιουνίου 2015

7η εντολή: Ου κλέψεις Μελίσσια

Όπως ξέρετε ένα μεγάλο πρόβλημα του κλάδου μας είναι το κλέψιμο των κυψελών μας.
Λίγο η πολύ, αν όχι όλοι, τουλάχιστον οι περισσότεροι μελισσοκόμοι έχουμε πέσει θύματα κλοπής.
Οι κλέφτες είτε κλέβουν μερικά μελίσσια, είτε και όλα σε αρκετές περιπτώσεις.
Από την άλλη οι μελισσοκόμοι που δεν φημίζονται και για την οικονομική τους ευρωστία διαμαρτύρονται, ζημιώνονται και μερικές φορές καταστρέφονται οικονομικά.
Φυσικά αν υπάρχει και οικογένεια πίσω που πρέπει να ζήσει από αυτά τα μελίσσια τότε τα πράγματα είναι δραματικά.
Να πω και ορισμένα λόγια για τους κλέφτες.
Υπάρχουν ορισμένες κατηγορίες κλεφτών στην μελισσοκομία.
Και θα εξηγήσω τι εννοώ.
Υπάρχει ένα παλιό έθιμο να το πω, ρητό να το πω όπως θέλετε πείτε το, που λέει το εξής.
Ότι αν σκοπεύεις να φτιάξεις μελίσσια, για να σου προκόψουν πρέπει, ένα να το αγοράσεις, ένα να το πιάσεις, κι ένα να το κλέψεις. 
Άρα λοιπόν έχουμε ορισμένους ευκολόπιστους που δεν διστάζουν να κλέψουν ένα μελισσάκι προκειμένου να είναι εντάξει με αυτή την παράδοση. 
Αυτοί είναι οι λιγότερο επικίνδυνοι κλέφτες. 
Έχουμε ακόμα μια κατηγορία που θέλει άμεσα είτε να φτιάξει μερικά μελίσσια, είτε να αυξήσει αυτά που έχει ήδη και καταφεύγει στον γρήγορο και ανέξοδο τρόπο της κλεψιάς.
Αυτή είναι αρκετοί και προκαλούν σημαντικές απώλειες μελισσιών.
Τέλος έχουμε μια τρίτη κατηγορία κλεφτών  που κλέβουν ολόκληρα μελισσοκομεία, αυτά είτε προσπαθούν να τα πουλήσουν είτε τα κρατούν για προσωπική τους χρήση είτε σε μερικές περιπτώσεις προσπαθούν να τα βγάλουν από τη χώρα μας αν πρόκειται για κλέφτες αλλοδαπής προελεύσεως.
Αυτή η κατηγορία είναι και η πιο επικίνδυνη, αφού μπορεί ένας τέτοιος κλέφτης να σε καταστρέψει οικονομικά. 

Ακόμα θυμάμαι έναν γνωστό μου Ευρυτάνα που του έκλεψαν 85 μελισσάκια, κι αυτός ο δύστυχος στην απελπισία του μήπως βγάλει άκρη, πήγε σε μάγισσα για να του πει ποιος του έκλεψε τα μελισσάκια του.
Φυσικά η μάγισσα τον φώτισε με τις βλακείες της καθώς του είπε απλός, ότι τα κλεμμένα του μελισσάκια ο κλέφτης όταν τα πείρε, στη διαδρομή πέρασε πάνω από γεφύρι…
Εύλογα λοιπόν γεννιέται εδώ το ερώτημα.
Υπάρχει λύση;
Μπορούμε να σταματήσουμε την κλεψιά;
Η απάντηση είναι ΝΑΙ.
Κατηγορηματικά ΝΑΙ.

Είναι πολύ απλό συνάδελφοι.
Καταρχήν να πω ότι υιοθετώ και υποστηρίζω πλήρως την ιδέα του φίλου και συναδέλφου ixnilati που έχει κάνει εδώ και  χρόνια.
Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι ο κλέφτης κλέβει ορισμένες κυψέλες.
Ο κλέφτης ενδιαφέρεται πρώτα απ όλα για τις κυψέλες, που στοιχίζουν κάποια καλά χρήματα, και δευτερευόντως για τον πληθυσμό της κυψέλης.
Όταν λοιπόν κλέψει τις κυψέλες μας, θα τις πάει στην αποθήκη του, θα στοκάρει το πυροσφράγισμα που έχουν οι κυψέλες μας, θα τις περάσει κι ένα καλό βάψιμο, και οι κυψέλες είναι δίκες του, μετά βάζει το δικό του πυροσφράγισμα, και τρέχα πιάστον.
Άρα λοιπόν πρέπει να βρούμε έναν τρόπο που να μην επιτρέπει στον κλέφτη να στοκάρει τις κυψέλες μας, ούτε να του επιτρέπει να επεμβαίνει με κανέναν άλλον τρόπο.

Πως μπορεί να γίνει αυτό;
Οι φωτογραφίες μιλάνε από μόνες τους.
Αν σταματήσουμε να βάφουμε τις κυψέλες μας με τον τρόπο που το κάνουμε μέχρι τώρα, και υιοθετήσουμε, έναν νέο τρόπο βαψίματος.
Μπορούμε να τις βάφουμε με άχρωμο βερνίκι, και για να αποφεύγουμε την παραπλάνηση μπορούμε να βάζουμε και διάφορες χρωστικές μέσα στο βερνίκι και να έχουμε, βαμμένες τις κυψέλες μας σε διάφορα χρώματα, αλλά που φαίνεται ολοκάθαρα το πυροσφράγισμα, όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες.
Με τον τρόπο αυτό, αν ο κλεφτής κλέψει κυψέλες και τις στοκάρει, μετά θα φαίνεται ολοκάθαρα το στοκάρισμα, γιατί μιλάμε για διάφανα χρώματα.
Έτσι θα του είναι άχρηστες και το κλέψιμο θα μειωθεί σημαντικά.
Οι κλεψιές που αφορούν πληθυσμό μελισσών, κι όχι κυψελών είναι πολύ λίγες έως ασήμαντες, και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να σου κλέψουν τον πληθυσμό ολόκληρου του μελισσοκομείου.
Υπάρχει ακόμα ένα ερώτημα, τι θα γίνουν όλες αυτές οι ήδη βαμμένες κυψέλες που υπάρχουν.
Η απάντηση είναι ότι η πρόταση θα πρέπει να εφαρμοστεί από δω και πέρα, οι ήδη βαμμένες κυψέλες, θα παραμείνουν για ορισμένα χρόνια, και σιγά σιγά θα εξαφανιστούν από μόνες τους λόγο φθοράς.

Για να εφαρμοστούν όμως τα παραπάνω, δεν έχω ψευδαισθήσεις, θα υπάρξουν αντιδράσεις και αντιρρήσεις από εμάς τους μελισσοκόμους, άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι εμείς οι ίδιοι είμαστε οι κλέφτες.
Δεν έρχεται πχ ο επιπλοποιός η ο ζαχαροπλάστης να μας κλέψει κυψέλες, εμείς που γνωρίζουμε από μέλισσες είμαστε αυτοί που μπορούμε να τις κλέψουμε.
Εμείς οι ίδιοι είμαστε που θα αρχίσουμε να φέρνουμε γελοίες αντιρρήσεις και ενστάσεις ώστε να μην εφαρμοστεί η πρόταση αυτή πότε, για να μπορούμε να κλέβουμε ανενόχλητοι ίσως?
Το ξέρω αυτό γιατί έχω ξανακάνει την πρόταση και βρήκα ολοκληρωτική άρνηση.
Όμως δεν υπάρχει άλλη λύση τόσο αποτελεσματική συνάδελφοι, τα μέτρα ασφαλείας που μπορούμε να πάρουμε για τα μελίσσια είναι πάντοτε ελλειπτικά κι έχουν μειονεκτήματα μεγάλα.
Μόνη λύση σίγουρη μόνιμη και χωρίς κόστος είναι αυτή.
Πρέπει λοιπόν η ΟΜΣΕ να την δει, να την τελειοποιήσει όπως αυτή νομίζει, και να κάνει πρόταση στο Υπουργείο ώστε να δοθεί οδηγία από αυτό, που να λέει πως στο εξής όλοι οι μελισσοκόμοι είναι υποχρεωμένοι να βάφουν τις κυψέλες τους με βερνίκια η διάφανα χρώματα.
Ο τρόπος προστασίας της κυψέλης μας με τέτοια χρώματα είναι εξαιρετικός, οι κυψέλες μας είναι θωρακισμένες από την υγρασία.
Αν θέλουμε λοιπόν να δώσουμε ένα τέλος σε αυτό το άθλιο φαινόμενο της κλοπής των μελισσιών, πρέπει να αγκαλιάσουμε όλοι μας την πρόταση αυτή.
Διαφορετικά θα βλέπουμε κάθε χρόνο το μελισσοκομείο μας όλο και με λιγότερα μελίσσια, αλλά και το πορτοφόλι μας να αδειάζει.
Δείτε και την σχετική ανάρτηση του ixnilati, τον ευχαριστω και για τις φωτογραφίες.

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

oti ke na kanis i kipseles stokarode ke bafode

Ανώνυμος είπε...

Να πω κατι οπωσ ειπεσ και εσυ ΒΑΣΙΛΗ ο κλεφτησ θα την ξανα βαψει οποτε και διαφανο χρωμα να βαλουμε θα το καλυψει η μπογια του.

Ανώνυμος είπε...

Αχ βρε βασιλη μου οσο και να προσπαθεις οσο και τρεχεις,οσο και να αγωνιζεσαι.οση αγαπη και
να δειχνης για την μελισσοκομια ιδου οι δυο πρωτοι στοκοι σκασανε, πρωτη μουρη στο καβουρι,
αρνηση για την αρνηση και παντα οι στοκοι εχουν γνωμη........γνωση ομως;
Ουτε που καταλαβαν δηλαδη τι εγραψες και τι ειναι η πραγματικα θαυμασια και αποτελεσματικη
ιδεα που εχει απο χρονια ο Ιχνηλατης.Ο ενας ειδικα που γραφη με γρικλις σιγουρα ειναι μονο
ελληνοφωνος (τρομαρα του) Συνεχισε Βασιλη την καλη δουλεια.
Π.Ο

Ανώνυμος είπε...

11. 17 δεν αρνηθηκα κατι απλα υποθεση εκανα και πριν με πεισ στοκο μαθε πρωτα να γραφεισ και μετα μιλασ ο ΒΑΣΙΛΗΣ κανει φοβερη δουλεια και απλα υπεθεσα αν το διαφανο χρωμα θα το σκεπαζει η κανονικη μπογια και εγω την διαφανη χρησιμοποιω ξερεισ μην κρινεισ για να μην κριθεισ

MELISSOCOSMOS είπε...

Αυτο που ειπα εγω ειναι οτι πρεπει υποχρεωτικα ολοι να χρησιμοποιουμε διαφανα χρωματα.
Ετσι αν καποιος εμφανιζε κυψελες με κανονικη μπογια θα ηταν και υποπτος.

Ανώνυμος είπε...

Ωραία όλα αυτά, αλλά εάν ένας κλέψει άβαφες κυψέλες από την Κω και τις διατηρήσει άβαφες χωρίς να κάνει τίποτα, με το νούμερο τον παλιό και τις μεταφέρει στην Σκιάθο, ποιός θα τον ελέγξει και πώς θα πονηρευτεί κάποιος ότι πρόκειται για κλεμένες κυψέλες?
Ακόμα, εάν πουληθούν οι κυψέλες δεν θα πρέπει να αλλάξει ο αριθμός, ή οι κυψέλες δεν θα έχουν μεταπωλητική αξία?
Όπως και να έχει η λύση υπάρχει και σύντομα θα είναι διαθέσιμη... Νάσης