Παρασκευή, 18 Σεπτεμβρίου 2015

Ασκοσφαίρωση μέθοδος απόλυτης θεραπείας

Φίλες και φίλοι ξέρω ότι πολλοί από εσάς και μαζί κι εγώ έχουμε ταλαιπωρηθεί ουκ ολίγες φορές με την ύπουλη ασθένεια των μελισσιών μας που λέγεται Ασκοσφαίρωση. 
Εννοείται ότι η ασθένεια είναι των μελισσιών αλλά ο μελισσοκόμος ταλαιπωρείται και αυτός να την θέσει υπό έλεγχο...
Την χαρακτηρίζω ως ύπουλη καθώς οι ερευνητές αλλά και τα μελισσοκομικά βιβλία όπως και τα περιοδικά μας λένε ότι πρόκειται για μια απλή ασθένεια που τα μελίσσια την ξεπερνούν, που δεν καταστρέφει τον μελισσοκόμο κτλ.
Εγώ δεν συμφωνώ καθόλου με αυτή την προσέγγιση και το λέω και το υπογράφω και με τα δυο μου χέρια αν χρειαστεί.

Ένα μελίσσι με ασκοσφαίρωση θεωρώ ότι είναι μια ωρολογιακή βόμβα στο μελισσοκομείο μας.
Το σμήνος με το που θα νοσήσει γίνεται αυτόματα αντιπαραγωγικό και το πιο πιθανό είναι να παραμείνει επί χρόνια σε αυτή την κατάσταση.

Αυτή η παρουσία είναι πολύ πιθανό να μολύνει και άλλα μελίσσια με πολλούς τρόπους.
Τέτοιοι μπορεί να είναι τα εργαλεία του μελισσοκόμου, κηφήνες μου σουλατσάρουν όλη μέρα σε άρρωστα και υγιεί μελίσσια, ή αν πίνουν νερό από κάποιο δοχείο υγιείς και άρρωστες μέλισσες, αν το άρρωστο και αδύναμο μελίσσι λεηλατηθεί από τα υγιεί και δυνατότερα τότε έχουμε θέμα.

Από την άλλη...
Τι κι αν έχω αλλάξει βασίλισσες, τι κι αν έχω αλλάξει πλαίσια, τι κι αν έχω δοκιμάσει δεκάδες μελισσοκομικές μεθόδους που μου πρότειναν συνάδελφοι, δυστυχώς δεν είδα αποτέλεσμα, αφού η κατάσταση βελτιωνόταν αλλά μετά από λίγο εμφανιζόταν ξανά.

Κι όταν λέω αποτέλεσμα εννοώ το ίδιο το σμήνος να θεραπευτεί εντελώς και να μην επανέλθει η ασθένεια.

Καιρό τώρα όμως δοκιμάζω μια νέα μέθοδο.
Θα την χαρακτήριζα ότι είναι μια έρευνα ενάντια στην Ασκοσφαίρωση του MELISSOCOSMOU.

Δεν θέλω να σας κουράσω και θα μπω κατευθείαν στο θέμα.
Δεν είμαι ερευνητής αλλά πιστεύω ότι κάθε μελισσοκόμος πρέπει να ψάχνει λύσεις στα προβλήματα του.
Δεν συνιστώ την μέθοδο αυτή, αλλά γνωστοποιώ το αποτέλεσμα της έρευνας μου.
Ο τρόπος αυτός δεν διαβάστηκε από κάπου ούτε αποτελεί αντιγραφή κάποιας άλλης έρευνας...

Χρόνος Έρευνας 3 έτη.
Αριθμός νοσούντων μελισσιών που δοκιμάστηκε 17
Αριθμός μελισσιών που θεραπεύτηκαν εντελώς 14
Αριθμός μελισσιών που εξακολούθησαν να εμφανίζουν τη νόσο μετά το πέρας της θεραπείας 3.
Ταυτότητα έρευνας MELISSOCOSMOS

Αναλυτικά η μέθοδος που δοκιμάστηκε.

Σε μελίσσι με εμφανή τα σημάδια της προσβολής όσο βαριά κι αν είναι αυτά.
Φτάνουμε στο σημείο με ένα άδειο πάτωμα ή κυψέλη.
Βάζουμε τα πλαίσια με το άρρωστο μελίσσι στην κυψέλη που έχουμε μαζί μας, και παίρνουμε την άδεια πλέον κυψέλη του μελισσιού μερικά μέτρα πιο πέρα.
Εκεί με ένα φλόγιστρο απολυμαίνουμε πολύ καλά την κυψέλη εσωτερικά και την σανιδά πτήσεως εξωτερικά.
Ιδιαίτερη προσοχή δίνουμε στο καπάκι της κυψέλες και στις θήρες του καπακιού οπού φέρουν πρόπολη.

Αν η κυψέλη είναι πλαστική τότε την απολυμαίνουμε με πανάκι που το έχουμε βρέξει με οινόπνευμα.
Στην συνέχεια αφού τελειώσει η απολύμανση τοποθετούμε εντός της κυψέλης νέα πλαίσια με άσπρες κηρήθρες, είτε χτισμένες είτε άχτιστες.
Στην συνέχεια βάζουμε την κυψέλη στην θέση της και τινάζουμε όλον τον πληθυσμό του άρρωστου μελισσιού μέσα στην απολυμασμένη κυψέλη με τα νέα πλαίσια.
Όλα τα πλαίσια που υπήρχαν στο μελίσσι και ήταν μολυσμένα και είτε είναι άδεια, είτε φέρουν μέλι είτε γύρη είτε γόνο τα αφαιρούμε.
Αυτά άμεσα τα τοποθετούμε σε μαύρες σακούλες απορριμάτων και τις δένουμε καλά από πάνω ώστε να μην πάνε σε αυτές τις κηρήθρες μέλισσες από άλλες κυψέλες και μολυνθούν.
Τα κεριά αυτά θα τα λιώσουμε, ενώ τα πλαίσια πρέπει να απολυμανθούν πολύ καλά για να μπορέσουν να ξαναχρησιμοποιηθούν με ασφάλεια.

Στην συνέχεια την ίδια ώρα δίνουμε στο σμήνος 1 λίτρο σιρόπι.
Το σιρόπι αυτό το έχουμε ετοιμάσει από πριν με τον εξής τρόπο.
Είναι σιρόπι σε αναλογία ζάχαρης νερού 1 προς 1.
Αφού ζεσταθεί το νερό ρίχνουμε την ζάχαρη και την λιώνουμε καλά, μέχρι να αποκτήσει το σιρόπι διαυγές υποκίτρινο χρώμα, και μετά το κατεβάζουμε από την φωτιά.
Αφού κρυώσει σε κάθε λίτρο σιροπιού ρίχνουμε με μια σύριγγα 6ml χλώριο κοινό (όχι παχύρευστο).
Με αυτό τροφοδοτούμε το άρωστο μελίσσι.

Επαναλαμβάνουμε την τροφοδοσία αυτή με τις ίδιες δοσολογίες μετά από 6 και 12 μέρες.
Σε αυτό το διάστημα δεν δίνουμε κανενός είδους άλλης τροφής.

Μετά το πέρας της θεραπείας 9 στα 10 μελίσσια θα έχουν θεραπευτεί τελείως.

Η βάση της μεθόδου.
Η μέθοδος βασίζεται στην απόλυτη απολύμανση, κυψέλης, κηρηθρών και μελισσών.
Και οι τρεις αυτοί οι παράγοντες είναι εστία μολύνσεως του γόνου, κι αν έστω ένας από τους τρεις δεν απολυμανθεί τότε το μελίσσι δεν θεραπεύεται.
Την κυψέλη την απολυμαίνουμε καλά με το φλόγιστρο.
Τις κηρήθρες τις λιώνουμε και βάζουμε στην θέση τους νέες.
Τις μέλισσες τις απολυμαίνουμε ταΐζοντας τες σιρόπι που φέρει μέσα λίγο χλώριο, τόσο που ναι μεν τις απολυμαίνει αλλά δεν μπορεί να τις βλάψει.
Το σιρόπι αυτό θα το πάρει στην γούσα της η μέλισσα και θα σκοτωθούν τα σπόρια της ασθένειας που φέρει μέσα της.
Επειδή όμως οι μέλισσες είναι πολλές, ίσως χιλιάδες κάποιες δεν προλαβαίνουν να απολυμανθούν επειδή το χλώριο εξατμίζεται από το σιρόπι μετά από 24 ώρες.
Για το λόγο αυτό απαιτείται ξανά τροφοδότηση μετά από 6 και μετά από 12 ημέρες, ώστε όλες οι μέλισσες σίγουρα να απολυμανθούν.

Μελίσσια που τροφοδοτήθηκαν μόνο μια φορά δεν θεραπεύτηκαν.
Μελίσσια που τροφοδοτήθηκαν 2 φορές θεραπεύτηκαν εκτός ελαχίστων περιπτώσεων.
Μελίσσια που τροφοδοτήθηκαν 3 φορές θεραπεύτηκαν τελείως.

Λόγοι για τους οποίους μπορεί ένα μελίσσι να μην θεραπευτεί...
Να μην γίνει σωστή απολύμανση της κυψέλης με το φλόγιστρο.
Να μην γίνουν 3 τροφοδοτήσεις στο μελίσσι.

Και τέλος δεν ξεχνάμε πως πρέπει να απολυμάνουμε και το πάτωμα ή την κυψέλη που τοποθετήσαμε το άρρωστο μελίσσι μέσα μέχρι να απολυμάνουμε με το φλόγιστρο την κυψέλη του.

Αν το επιθυμούμε μπορούμε να κάνουμε και τέταρτη τροφοδότηση την 18η ημέρα.

Συνάδελφοι.
Δεν έχω σκοπο ούτε να γίνω ερευνητής, ούτε να υποκαταστήσω τους ήδη υπάρχοντες, απλά είμαι ανήσυχο πνεύμα και μου αρέσει να πειραματίζομαι.
Πρέπει να πω ότι σε άλλες χώρες όπως, Σερβία, Βουλγαρία, Τουρκία, κυκλοφορούν εγκεκριμένα σκευάσματα που μπαίνουν στο σιρόπι και απολυμαίνεται το σμήνος.
Στην Ελλάδα απαγορεύονται όλα, κι έτσι μην έχοντας κάτι άλλο χρησιμοποίησα χλώριο.
Όπως είπα το χλώριο έχει την ιδιότητα να εξατμίζεται πολύ γρήγορα και έτσι φεύγει από την κυψέλη.
Υποθέτω ότι ως ένα εναλλακτικό απολυμαντικό συστατικό που επίσης εξατμίζεται και είναι και ποιο φιλικό θα μπορούσε να είναι και το οινόπνευμα, όμως δεν γνωρίζω την δοσολογία που μπορεί να γίνει ανεκτή για το μελίσσι στο σιρόπι χωρίς να το βλάψει γι αυτό δεν το χρησιμοποίησα, πρέπει να γίνουν σχετικές έρευνες όμως για αυτό.

Από την αρχή της θεραπείας μέχρι και το πέρας αυτής το σμήνος δεν εμφανίζει την ασθένεια ενώ ο γόνος πλέον είναι ομοιόμορφος και συμπαγείς.
Μετά το πέρας της θεραπείας καλό είναι να δοθεί στο σμήνος ποιοτικό και αρκετό ζυμάρι για να καλύψει το χαμένο έδαφος και να γίνει παραγωγικό.

Ο γόνος μετά την θεραπεία του μελισσιού θα είναι κάπως έτσι συμπαγές και χωρίς γυψόγονο

Αν λυπούμαστε να καταστρέψουμε τον γόνο, τότε η θεραπεία μπορεί να γίνει Ιανουάριο ή Αύγουστο που σχεδόν δεν υπάρχει γόνος στα μελίσσια.
Και ακόμα, δεν γνωρίζω αν τις μολυσμένες κηρήθρες δεν τις λιώσουμε αλλά τις βάλουμε στον καταψύκτη αν απολυμαίνονται, και εδώ χρειάζεται έρευνα.

Όπως και να έχει όμως η μέθοδος αυτή δουλεύει και έχει εντυπωσιακά υψηλά ποσοστά επιτυχίας.
Καταγράφεται ως μέθοδος θεραπείας του MELISSOCOSMOU και την παραδίδω στους ερευνητές για περαιτέρω βελτίωση...

26 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Γινε ποιο συγκεκριμενος στο τι χλωριο χρησιμοποιουμε..?

MELISSOCOSMOS είπε...

To κλασικο εννοω

Ανώνυμος είπε...

Καθαρο χλώριο ή χλωρίνη? Σε σεμινάριο μας είπαν απαγορεύεοντται αυστηρα χλωρινες, χλώρια κλπ....Επίσης οι υπόλλοιπες κυψέλες δεν μολύνονται. Η ασκοσφαίρωση υπάρχει ήδη σε κάθε κυψέλη σε μικρο ποσοστό, αλλα εμφανίζεται μόνο όταν αδυνατησει το μελίσσι ή ευνοήσουν άλλοι παραγοντες π.χ. υγρασία. Δεν υπαρχει φοβος να κολλήσουν άλλα μελίσσια π.χ. απο το ξέστρο. Υπαρχει περιπτωση μόνο αν μεταφερουμε τελαρα, γόνο κλπ. συνεπως και μεγαλο φορτιο της ασθενειας. Μην τρομοκρατουμαστε και πλακωσουμε χλωρίνες κ.α.

Ανώνυμος είπε...

Χλωρινη δηλαδη?

Ανώνυμος είπε...

Χλωρινη KLINEX ??????

Ανώνυμος είπε...

ποσα μελισσια εχεις με ασκοσφαιρωση σε τι ποσοστο δηλαδη?

Ανώνυμος είπε...

Δηλαδη, τη χλωρινη?

Γιαννης

Ανώνυμος είπε...

καλησπερα αυτοι την μεθοδο μου την εχει πει ενασ παλιος μελισσοκομοσ αλλα μου ειπε και να αλειψω με χλοριο το καπακι τισ κυψελησ

Ανώνυμος είπε...

Αν εχεις καλες βασιλισσες και δεν αφηνεις τα μελισσια σου νηστικα δεν προκειται ποτε να εχεις προβλημα.Λες οσες βασιλισσες κι αν αλλαξες...το οτι την αλλαξες δε σημαινει οτι η καινουργια ειναι καλυτερη απο την παλια και εφοσον εχεις τετοια προβληματα εδω και χρονια προφανως κατι κανεις λαθος με τις βασιλισσες σου και εκει πρεπει να επικεντρωθεις,στο να μαθεις σωστη βασσιλοτροφια και οχι πως θα θεραπευσεις μια ασθενεια που δεν υπαρχει λογος να υπαρχει στο μελισσοκομιο σου ποτε.

Ανώνυμος είπε...

Βασιλη το χλωριο ειναι αυτο που βαζουν στις πισινεσ?

Ανώνυμος είπε...

Δοκίμασε και με BETADINE/Ιώδιο

Ανώνυμος είπε...

Βασίλη αυτό το κάνουμε εδώ και χρονια αλλα διδάσκεται και στης δημόσιες σχολές.

Ανώνυμος είπε...

Το οικιακο ?

johnmelissas είπε...

Βασιλη συμφωνω μαζι σου.

Ανώνυμος είπε...

ποιο κλασσικο ρε Βασιλη ? Πες ενα ονομα ? χλωριο στο σιροπι ???? δεν σε αμφισβητω αλλα συνηθως τα δυνατα μελισσια το ξεπερνουν μονα τους φυσικα αν βοηθησεις και εσυ λιγο αυτα με αλλους τροπους που ξερω ...τα αδυναμα θελει προσοχη πολυ..!!

Ανώνυμος είπε...

Βασιλη αν μπορεις γραψε ενα αρθρο για τους μελισσοκομους που δε ειναι αλλεργικοι και γινονται , αυτο φταιει ειτε αν σε τσιμπησει-δαγκωσει μολυσμενη σφιγγα η πολυ σπανια μολυσμενη μελισσα αλλα παρα πολυ σπανια η μελισσα 1 στο 1000000000000 αλλα για σφιγγα υπαρχει μεγαλος κινδυνος... Κοσμας
αν μπορεις κανε μια δημοσιευση εδω που καταγομαι εγω ανθρωποι που δεν ηταν καθολου αλλεργικοι εγιναν...φυσικα μετα πηγαινεις και τα σταζεις και γινεσαι νορμαλ ξανα περιπου 2500 ευρω θελει..

Ανώνυμος είπε...

καλησπερα,ενας παλοιοσ μελισσοκομοσ με εχει πει να βαζω με ενα σφουγγαρι στο καπακι απο κατω εκτος απο σιροπι

MELISSOCOSMOS είπε...

Μπορει να ειναι KLINEX ή οτιδηποτε αλλη μαρκα δεν εχει σημασια, αρκει να μην ειναι συμπυκνωμενο αλλά το απλο.
Η απλη χλωρινη βρε παιδια.

10.02 αυτη τη στιγμη 2 μελισσακια εχω που νοσουν, οταν περασει η επικυνδυνη εποχη για πυρκαγιες θα τους κανω την μεθοδο να θεραπευτουν και αυτα.

Η νοσσος εμφανιζεται κυριως ανοιξη και φθινοπωρο, δεν εχει να κανει με την πεινα αλλα με την ψυξη του γονου.
Οταν εμφανιστουν μαυρα σπορια ομως παει για χρονια το προβλημα

Ανώνυμος είπε...

Μπράβο, αγαπητοί μου "συνάδελφοι". Βάλτε χλωρίνη και μετά ταΐστε τα παιδιά σας "αγνό" μελάκι!! Θα ταιριάζει και με το Τακ-Τικ!!!

Ρε, πάτε καλά; Τι πάει να πει: "Μού είπε ένας παλιός μελισσοκόμος";!!! Σιγά τα ωά!!! Οι παλιοί, στην πλειοψηφία τους, δηλητηριάζουν τον κόσμο με τις αλχημείες τους!!

Κύριοι, ενημερωθείτε από επίσημο φορέα για την ασκοσφαίρωση!!

Ανώνυμος είπε...

Γιατι τι εχει το ΤΑΚ ΤΙΚ? Εσυ με τι κανεις θεραπεια με λεμονι στο σιροπι?? Χαχα... γι'αυτο πεθαινουν τα μελισσια σας το ενα πισω απο το αλλο.. Μου γινατε ολοι οικολογοι .. Η αμιτραζινη που περιεχει το ΤΑΚ ΤΙΚ σε 28 μερες διασπαται γιατι λοιπον να παιζω με την υγεια απο τα μελισσακια μου?

Ανώνυμος είπε...

10:11 ποσό άσχετος πρεπει να είσαι ρε φίλε;

Ανώνυμος είπε...

Προς 10:11 από 9:24
Φίλε μου, γνωρίζεις ποιος είμαι και πώς χειρίζομαι τα μελίσσια μου; Γνωρίζεις εάν τα δικά μου μελίσσια πεθαίνουν; ή μήπως σε πρόσβαλα και δεν το ξέρω;
Καλό θα ήταν να χαλαρώσεις και να αφήσεις τις εξυπνάδες. Μην τσακώνεσαι με τον κόσμο και ίσως μάθεις κάτι καινούργιο.
Και στην τελική, ποιοι είμαστε εμείς και ποιοι εσείς; δεν μου το κάνεις λιανά;!!

Λοιπόν:
1. Η ουσία λέγεται Αμιτράζη και όχι ...αμιτραζίνη!!!
2. Μπορεί (και όντως έτσι είναι) να διασπάται στον μήνα πάνω, αλλά ΔΕΝ εξαφανίζεται. Μετατρέπεται σε άλλη χημική ένωση και παραμένει στο μέλι/κερί!!
3. Για να μην παίζεις με την υγεία των μελισσιών σου, προτιμάς να παίζεις με την υγεία της οικογένειάς σου ή/και του κόσμου!!
Τα θερμά μου συγχαρητήρια!!!

Το θέμα μας όμως, είναι η χλωρίνη και δεν μας είπες κάτι επ' αυτού. Εσύ βάζεις;

Ανώνυμος είπε...

Προς 4:21

Καλησπερα .. Καταρχην ειμαι πολυ χαλαρος δεν τσακωθηκα με κανεναν την γνωμη μου και αυτα που βλεπω ειπα ( και οχι αυτα που διαβαζω ) ουτε σε εβρισα και ουτε να σε προσβαλα πιστευω..

1ον σαφως και με προσβαλες γιατι ειναι σαν να μου λες οτι δεν προσεχω την οικογενεια μου και τους γυρω μου και τους ταιζω δηλητηρια .

2ον η ΑΜΙΤΡΑΖΗ και οχι (ΑΜΙΤΡΑΖΙΝΗ )εξαφανιζεται και αυτο δεν το λεω εγω το λενε διαφοροι χημικοι και διαφορα χημεια αν ξερεις να το χρησιμοποιεις με μετρο και οχι με το κιλο..!

3ον Το θεμα μας οντως ειναι η χλωρινη και ΟΧΙ δεν την χρησιμοποιω και ουτε προκειται γιατι δεν βρισκω λογο απο την ωρα που μπορω και καταπολεμω αλλιως τον γυψογονο αν και μια φορα εχει εμφανιστει σε 1 μελισσι στο μελισσοκομειο μου..!!

Και τελος αν οντως θες να μαθεις ποιοι ειμαστε εμεις υπαρχει τροπος..

Προς 10:44 Για πες μας και εσυ την γνωμη σου σαν σχετικος επαγγελματιας μελισσοκομος..

Ανώνυμος είπε...

DIOFARM παιδιά είναι η καλύτερη λύση. Φθηνό, ελληνικό, οικολογικό, αποτελεσματικό. ΤΕΛΟΣ.Καλυτερα αποτελέσματα στο σιρόπι. Μπάμπης

Ανώνυμος είπε...

Βασιλη εκτος απο χλωρινη μπορει να χρησιμοποιειθει γαλαζοπετρα ειναι ενα καλο αντιμυκητιακο...

Ανώνυμος είπε...

Το Τάκ τικ ειναι καρκινογόνο απο τα κεριά δεν φεύγει ποτέ