Δευτέρα, 14 Σεπτεμβρίου 2015

Πως συμπεριφέρονται τα Δασαρχεία άλλων χωρών στους μελισσοκόμους

Φίλες και φίλοι η είδηση που δημοσίευσε πριν λίγες ημέρες το Blog σχετικά με την υπόθεση της Κομοτηνής και την μήνυση από το δασαρχείο  σε 300 μελισσοκόμους που είχαν τα μελίσσια τους στα πεύκα προκάλεσε σεισμό στον μελισσοκομικό κόσμο της χώρας.
Είναι ενδεικτικό ότι το άρθρο διαβάστηκε περισσότερες από 3.5 χιλιάδες φορές ενώ περίπου χίλιοι μελισσοκόμοι κοινοποίησαν στα social media το θέμα.

Ο MELISSOCOSMOS προσπάθησε να το αναδείξει όσο καλύτερα μπορούσε μα συνάντησε εμπόδια λόγω των εκλογών.
Ενώ δηλαδή τα άρθρα του αναδημοσιεύονται από τα μεγαλύτερα site και blogs της χώρας, για το συγκεκριμένο άρθρο έλαβα την ενημέρωση ότι λόγω εκλογών αδυνατούν να αναδημοσιεύσουν το άρθρο και πως αν θέλω αυτό μπορεί να γίνει αλλά μετά τις εκλογές.

Φυσικά ο λόγος είναι προκειμένου να μην σχηματιστεί αρνητική γνώμη στο εκλογικό σώμα και ψηφιστούν κόμματα εκτός συστήματος.

Γι αυτό ναι μεν ο μελισσοκομικός κόσμος ενημερώθηκε για το πρόβλημα από τον MELISSOCOSMO, αλλά η ευρύτερη κοινή γνώμη δεν ενημερώθηκε ότι το κράτος επίσημα εμποδίζει την παραγωγή μελιού, γιατί ίσως έμμεσα να στηρίζει με τέτοιες κινήσεις την περαιτέρω είσοδο εισαγόμενων μελιων στην χώρα.

Μάλιστα συνάδελφοι, ως αυτό το σημείο έχουμε φτάσει, κι αν θέλετε την γνώμη μου πλέον δεν είμαι καθόλου αισιόδοξος για το μέλλον αυτού του τόπου και δεν μπορώ να μην πω ότι φοβάμαι πως ίσως σχεδιάζεται η διάλυση της Ελλάδας με μοίρασμα των εδαφών της στους δανειστές ή στην καλύτερη περίπτωση να γίνει αυτή η χώρα μια αποικία λόγω χρεών και να είναι υποτελείς μόνιμα στους δανειστές της.

Όλα τα παραπάνω σχέδια εξαρτώνται από τον βαθμό αποδοχής τους από τους Έλληνες πολίτες, πράγμα όμως που μέχρι τώρα δείχνει να αποδέχονται.

Από περιέργεια και μόνο ήθελα να μάθω τι ισχύει σε χώρες που δεν είναι στην Ε.Ε, που δεν έχουν δηλαδή εισαγωγική πολίτικη λόγω Ευρώ, αλλά εξαγωγική τάση.
Ήμουν περίεργος να δω τι συμβαίνει σε μια χώρα όπου την ενδιαφέρει η παραγωγή επειδή απλά θέλει να εξάγει μέλι, κι όχι να εισάγει όπως οι χώρες της Ε.Ε.

Ο MELISSOCOSMOS λοιπόν επικοινώνησε με Τούρκο συνάδελφο μελισσοκόμο, και του έκανε την εξής ερώτηση.

Αν ο μελισσοκόμος στην Τουρκία μπορεί να τοποθετήσει τα μελίσσια του σε ένα δάσος ή μια δημόσια έκταση, ή κινδυνεύει να βρει τον μπελά του από το δασαρχείο.

Για να είμαι απολύτως ειλικρινής με τους αναγνώστες μου ήλπιζα να μου απαντήσει ΝΑΙ για να έχουμε ένα επιχείρημα κι εμείς εδώ να λέμε στο ανάλγητο κράτος ότι αλλού βοηθάνε τους μελισσοκόμους κτλ.

Ο Τούρκος συνάδελφος όμως μου είπε πολύ περισοτερα και ενδιαφέροντα πράγματα.

Μου είπε πως σε κάθε περιοχή που έχει μελισσοκομικό ενδιαφέρον στην Τουρκία, δηλαδή σε κάθε περιοχή που μπορεί να δώσει μέλι, το κράτος και η δασική υπηρεσία φροντίζει να κατασκευαστούν ειδικές ράμπες τοποθέτησης μελισσιών.

Ναι καλά ακούσατε.
Ο μελισσοκόμος στην Τουρκία δεν πονοκεφαλιάζει να παει να βρει μέρος, ούτε να τσακωθεί με τους ντόπιους ούτε μπορεί κάποιος να αφήνει μια σάπια κυψέλη και να λέει ότι ο χώρος είναι δικός του, ούτε φυσικά το δασαρχείο τους μηνύει.

Πάνε στο μέρος που θέλουν να βάλουν τα μελίσσια τους και τα βάζουν στις ράμπες που για αυτό τον σκοπό έχει φτιάξει το δασαρχείο, και μετά το πέρας της νομής πάνε σε άλλη περιοχή όπου κι εκεί βρίσκουν έτοιμες θέσεις.

Αυτό ισχύει για όλους τους μελισσοκόμους στην γείτονα χώρα.

Για του λόγου το αληθές όποιος δεν πιστεύει το γραπτό, δεν έχει παρα να επικοινωνήσει με Τούρκους μελισσοκόμους, στις μέρες μας άλλωστε αυτό είναι πολύ εύκολο.

Μετά από αυτό θέλησα να ρωτήσω κι έναν άλλον μελισσοκόμο από άλλη χώρα, αυτή την φορά που να είναι μέλος της Ε.Ε και του Ευρώ και που περισσότερο εισάγει μέλι παρα παράγει, όπως κι εμείς δηλαδή.

Ρώτησα έναν Ιταλό μελισσοκόμο αυτή την φορά.

Ίδια ερώτηση.

Αν ο μελισσοκόμος στην Ιταλία μπορεί να τοποθετήσει τα μελίσσια του σε ένα δάσος ή μια δημόσια έκταση, ή κινδυνεύει να βρει τον μπελά του από το δασαρχείο;

Και έλαβα πάλι μια πολύ ενδιαφέρουσα απάντηση.

Ο συνάδελφος από την Ιταλία απάντησε ότι ο Ιταλός μελισσοκόμος δεν είναι ελεύθερος να βάλει όπου θέλει τα μελίσσια του αλλά απαιτείται ειδική άδεια από το δασαρχείο.

Και τώρα μετά από αυτά που ανακάλυψα δεν ξέρω κατά πόσο εσείς νιώθετε μαλάκες αλλά εμένα αυτή η αίσθηση τείνει να γίνει βεβαιότητα.

Η Ε.Ε των λαών και του πολιτισμού, η πρώην ΕΟΚ δηλαδή που γίναμε μέλος της το 1981 για να μπορούμε να πουλάμε καλύτερα τα αγροτικά μας προϊόντα τότε, κατάντησε σήμερα εκτός από το να είναι ασύμφορο να παράγεις, και να μην σε αφήνει κιόλας να το κάνεις.

Από την άλλη είμαι σίγουρος πως αν ποτέ ενωνόμασταν οι μελισσοκόμοι και διεκδικουσαμε, ότι θα μπορούσαμε να πετύχουμε πολλά.

Πως να ενωθείς όμως όταν η ομοσπονδία σου είναι ένα συνδικάτο του ΠΑΣΟΚ;
Θα δώσει άκυρο το κόμμα σε όποια ενέργεια συγκρούεται με τα σχέδια της Ε.Ε και της νέας τάξης πραγμάτων και τα σχέδια των μελισσοκόμων θα πάνε περίπατο...

Και το ερώτημα που γεννάται πραγματικά είναι αν υπάρχει ελπίδα.

Και σας απαντώ πως ναι ΥΠΑΡΧΕΙ.

Αυτή λέγεται...

1ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ  στις 7-8 Νοεμβρίου στην Αλεξανδρούπολη.

Δεν σας κρύβω ότι πάμε όλο ταχως για νέα ομοσπονδία που θα έχει όμως μια πολύ μεγάλη προίκα.

Αυτή η προίκα είναι η γνώση από τα λάθη του παρελθόντος, τα λάθη που διέπραξε η ΟΜΣΕ δηλαδή εις βάρους της Ελληνικής μελισσοκομίας και που δεν πρέπει να επαναληφθούν.

Στις 7 και 8 Νοεμβρίου λοιπόν ή παίρνουμε στα χέρια μας την κατάσταση ή δεχόμαστε την μοίρα που έχει γραφτεί για εμάς στις Βρυξέλλες.

Άλλος δρόμος δεν υπάρχει δυστυχώς.

4 σχόλια:

johnny pirgiotis είπε...

Το ιδιο ακριβως γινεται και στην ξανθη μηνυσεις δεν εγιναν αλλα το δασαρχειο επιλεγει να καθαριζει το πρανες των δρομων παντα τελη Σεπτεμβρη αρχες Οκτωμβριου για να μην πανε οι μελισσοκομοι τα μελισσια τους στο πευκο και αν καποιος τα εχει παει πιο μπροστα τον αναγκαζουν να τα παρει αλλιως τον απειλουν με μηνυσεις.Ετσι δυστιχως βοηθαει το Ελληνικο κρατος τους παραγωγους. Οσο για τον μελισσοκομικο συλλογο υπαρχει για να εχουν καποιοι δεκα παλιοι μελισσοκομοι τσαμπα μηχανηματα στα σπιτια τους και αν παει καποιος νεος να τα παρει αυτο γινεται μονο με καβγα. Αν μπορει ας βγει ο προεδρος να με διαψευσει.

Dimitris Liodakakis είπε...

βασιλη καλημερα.κανενα νεο απο τα πευκα?ξεκινησε το δευτερο βαρεμα?σου γραφω εδω γιατι το θεμα του πευκου εχει φυγει απο το μπλοκ σου.ευχαριστω.

PAN XIOS είπε...

....ενω για την ελευθερη βοσκηση που εχει γινει μαστιγα στη χιο και ακομα μετα 2 χρονια την μεγαλη φωτια του νησιου μας...δεν γινετε λογος

MELISSOCOSMOS είπε...

Δημητρη ακομα οχι το δευτερο, πιστευω ειναι θεμα ημερων ομως κατα τις 20 του μηνα θα ξεκινησει. Περιμενω νεα απο Χαλκιδικη να δουμε αν εκει ξεκινησε