Τρίτη, 26 Απριλίου 2016

Σχόλιο αναγνώστη: Σε λίγο καιρό κόβω παραφυάδες...Να τις μεταφέρω ή να τις κόψω επί τόπου;

Στην αναρτηση με τιτλο...

Μυστικά και συμβουλές για να φτιάξουμε τέλειες βασίλισσες μέρος δεύτερο

Dimitris Triantafillou είπε...

(...) Παιδιά φέτος κάνω την πρώτη μου βασιλοτροφία σε πολύ μικρή κλίμακα και είναι ότι καλύτερο έχω διαβάσει....
20 βασιλοκελιά σε 10ρη σφιχτό μελίσσι (δεν κλείνει το καπάκι) με 7 γόνους χωρίς ανοικτό καθόλου 1,5 πλαίσιο γύρη με καθημερινή τροφοδότηση 200ml  ημερησίως.
Με υγρό εμβολιασμό με ατόφιο βασιλικό πολτό και όχι 1/1 με νερό....
Τα 16 βασιλοκελιά έγιναν αποδεκτά και είμαι στην 5η μέρα....
Θέλω να ρωτήσω: Θα κόψω παραφυάδες των 4 πλαισίων!!!
Να τις μεταφέρω αυστηρά, ή να τις αφήσω εκεί;

Κάνω αύξηση, έχω επτά 18αρια δυνατά και θέλω να τα σπάσω σε 4αρες παραφυάδες.....τι προτείνετε??

25 Απριλίου 2016 - 8:35 μ.μ.

Απάντηση MELISSOCOSMOU

MELISSOCOSMOS είπε...

Θα μεταφέρεις Δημήτρη, είμαι κατηγορηματικός σε αυτό δια ροπάλου.
Όλοι έχει τύχει να κάνουμε κάποιες παραφυάδες χωρίς μεταφορά.
Αυτό είναι εξαίρεση όμως και δεν μπορεί να είναι ο κανόνας.
Ο κανόνας είναι πως πρέπει να μεταφερθούν τουλάχιστον 3 χλμ μακριά...
Θλίβομαι όταν διαβάζω για παραφυάδες που γίνονται επί τόπου, αν σε αυτές δεν γίνει εξειδικευμένη μέθοδος όπως πχ της βεντάλιας.
Διαφορετικά τα ποσοστά αποτυχίας θα ξεπεράσουν το 60%.
Οι περισσότερες εργάτριες θα γυρίζουν πίσω στις μητρικές κυψέλες και θα ξεσπάσει μια απίστευτη λεηλασία στις παραφυάδες που χώρισες.
Αυτά που λέω δεν είναι υποθέσεις μα τα έχω πάθει.
Μετά την δοκιμή λοιπόν που έκανα και είδα την καταστροφή, θα ήταν γκάφα ολκής να πω στον κόσμο να κάνει το ίδιο.
Τα λάθη είναι για να μαθαίνουμε και όχι για να διαιωνίζονται.

25 Απριλίου 2016 - 9:09 μ.μ.

7 σχόλια:

Δημήτρης Κ. είπε...

Έκανα το ίδιο με εσένα Δημήτρη και επειδή δεν ήθελα να μετακινήσω τα ώριμα κελιά , έκοψα τις παραφυάδες τις έκλεισα και τις άφησα δίπλα στα μητρικά. Το βράδυ έκλεισα τα μητρικά και τα μετέφερα άνω των 3 χιλιομέτρων. Τις παραφυάδες τις άνοιξα τη άλλη μέρα το απόγευμα και όλα πήγαν πολύ καλά. Το μόνο που πρέπει να προσέξεις είναι ότι κάποιες μέλισσες θα γυρίσουν στην θέση της μητρικής άρα όποιες παραφυάδες βάλεις εκέι ακριβώς θα αποκτίσουν περισσότερες για αυτό αλλαξέ τους τελείως θέση και προσανατολισμό.

Nick G. είπε...

Βασίλη στο άρθρο που έχεις γράψει, ξέρεις εκεί που περιγράφεις το δικό σου τρόπο και που λες να μη σε συγχιζουμε γιατί είσαι σε κρίσιμη ηλικία, εκεί λοιπόν λες να πάρουμε τη μητρική στα 3 χλμ και μετά από 8 μέρες που θα σπασουμε και τις παραφυάδες να τις πάμε στα 3 χλμ. Ερωτω : απαιτείται και τις παραφυάδες; Και αν ναι, πειράζει να πάνε στο ίδιο μέρος με τη μητρική; Γιατί όπως καταλαβαίνεις δεν έχουμε και πολλά χωράφια ...προίκα!!!

MELISSOCOSMOS είπε...

Οι μητρικες παραφυαδες μπορουν να παραμεινουν στην θεση τους εννοειται αυτο.
Οι παραφυαδες που θα χωριστουν ομως πρεπει να πανε 3χλμ μακρια.ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ
Οχι δεν υπαρχει κανενα προβλημα αν μετα τις μανες σε 8 ημερες παμε και τις υπολοιπες 3 χλμ μακρια και στο ιδιο χωραφι.

Ανώνυμος είπε...

βλαχο εισαι πολυ βλακας

Ανώνυμος είπε...

Εχω δυόροφο μελίσσι ... Η βασίλισσα δεν τραβαει (3 χρονών)και θελω να την αλλαξω. Εχω έτοιμο βασιλικο κελί κλειστό. Αν παρω την παλιά με τρια πλαίσια, να αφήσω το δυόροφο α)να βγάλει μόνο του βασιλοκελιά και να αφήσω δύο καλά ή β) --αν γίνεται να μου πείτε-- να βάλω το ώριμο βασιλοκελί απο επιλεγμένο μελίσσι που έχω έτοιμο και αν ναι πως θα το κάνω; Δεν έχω πολλά μελίσσια ώστε να το κανω παραφυάδα με το νέο.Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.. Γιώργος-Λαρισα

Ανώνυμος είπε...

Στην βενταλια καλον ειναι αν μπορεις να αλλαξεις την μητρικη με αντικατασταση κυψελης γονοφωλιας καιτην δευτερη μερα αν ειναι τοιδιο χρωμα νατους αλλαξεις και σειρα με πλουσιο ταισμα και φυσικα κλειστες μεχρι σφυχτα κλειστες για 10 μερες πορτες προσωπικη αποψη φιλε Αλλα οπως ειπε και ο συναδερφος 3.16 οτι ποιο σωστο 4 χιλιομετρα μακρια Ναστε ολοι καλα Κωσταντινος απο Λαρισα

Ανώνυμος είπε...

Δημήτρη, οι παραφυάδες γίνονται με τρία πλαίσια. Το πρώτο έχει γύρη και μέλι, το δεύτερο ανοιχτό γόνο και το τρίτο σφραγισμένο γόνο ψημένο (σκούρο καφέ). Όλα τα πλαίσια τα παίρνεις με τον πληθυσμό τους, αν ο πληθυσμός που έχεις πάρει δεν σε ικανοποιεί τότε τίναξε τις μέλισσες από ένα πλαίσιο με ανοιχτό γόνο (παραμάνες). Πρόσθεσε τέταρτο πλαίσιο ένα με φύλλο κηρήθρας. Για να μην μεταφέρεις την παραφυάδα πρέπει να κλείσεις την είσοδο για 24 ώρες (ούτως ή άλλως οι συλλέκτριες σ'αυτή την παραφυάδα είναι λίγες). Το βασιλοκέλι το βάζεις ανάμεσα στο δεύτερο με τρίτο πλαίσιο με όποιο τρόπο προτιμάς. Αλουμινόχαρτο, αλειμμένο με μέλι ή σκέτο. Στις παραφυάδες τριών πλαισίων η αποδοχή βασιλικού κελιού ή βασίλισσας είναι η μέγιστη. Καλό είναι το βασιλικό να είναι ώριμο, περίπου 14 ημερών. Τέλος βάζεις μια δίκιλη βανίλια και δεν το ενοχλείς για 20 ημέρες, οπότε το ελέγχεις για γέννα. Αν πρέπει να ανοίξεις νωρίτερα το μελισάκι ΜΗΝ το καπνίσεις.
Φιλικά Γιώργος Χανιά