Τετάρτη, 27 Απριλίου 2016

Νέα πανέξυπνη μέθοδος παραγωγής βασιλικού πολτού...

Προχτές μιλούσα με έναν μεγάλο και γνωστό βασιλοτρόφο.
Είπαμε διάφορα ενδιαφέροντα.
Σε κάποια στιγμή η συζήτηση έπεσε στην παραγωγή βασιλικού πολτού.
Θες να σου δώσω την μέθοδο που ακολουθώ εγώ και βγάζω βασιλικό πολτό μου λέει;
Φυσικά και θέλω, απάντησα, και αν μπορώ και να την δημοσιεύσω ακόμα καλύτερα.

Μπορείς μου είπα, μα δεν θέλω να ειπωθεί το όνομα μου, γιατί δεν θέλω οι ανώνυμοι να αρχίσουν να λένε διάφορα.

Συμφώνησα και σήμερα θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε μια πανέξυπνη και πολύ απλή μέθοδο παραγωγής βασιλικού πολτού.
Με προβληματίζει όμως το γεγονός ότι ο κάθε άσχετος, κακός και θρασύδειλος άνθρωπος μέσα από την ανωνυμία του, θέλει μεν να διαβάζει ακόμα και τις τελείες σε αυτό το Blog, μα χύνει το φαρμάκι του και στο τέλος προκαλεί ζημιά.

Γιατί ποιος ξέρει πόσοι ακόμα άνθρωποι που θα ήθελαν να μιλήσουν διστάζουν, εξαιτίας της επιθετικότητας της άρνησης και του μηδενισμού που παρουσιάζουν κάποιοι μελισσοκόμοι ο Θεός να τους κάνει.

Αφού πω ότι από σήμερα τα ανώνυμα σχόλια θα λογοκρίνονται πιο αυστηρά, προχωρώ στην νέα μέθοδο παραγωγής βασιλικού πολτού.

Λέει λοιπόν ο φίλος μας ο βασιλοτρόφος.

Επιλέγουμε ένα δεκάρι μελίσσι, και 2-3 ημέρες πριν ξεκινήσουμε αρχίζουμε διεγερτική τροφοδοσία με σιρόπι 1/1 νερό προς ζάχαρη.
Η διέγερση θα πρέπει να είναι 1.5 κιλά καθε ημέρα, συν έναν 3 ημέρες πριν ξεκινήσουμε την διαδικασία.
Ο λόγος που ξεκινάμε διέγερση πριν τον εμβολιασμό είναι για να διεγείρουμε τους αδένες βασιλικού πολτού των μελισσών.
Αν είναι άνοιξη, δεν χρειάζεται γύρη, μα σε εποχές που οι μέλισσες στερούνται γύρης πρέπει να τους δοθεί και γυρεόπιτα.

Πιάνουμε την βασίλισσα και την βάζουμε σε κλουβάκι, χωρίς να βάλουμε εργάτριες αλλά με λίγο ζυμάρι.
Το κλουβάκι με την βασίλισσα θα τοποθετηθεί επάνω στα πλαίσια και οι μέλισσες θα την ταΐζουν κανονικά.

2 ώρες τουλάχιστον μετά την εισαγωγή βασίλισσας στο κλουβάκι μπορούμε να βάλουμε στο μελίσσι βέργες με 60 εμβολιασμένα βασιλοκελιά.

Το πλαίσιο του εμβολιασμού να είναι ανάμεσα σε ανοιχτό γόνο και γύρη.
Παίρνουμε δηλαδή από την άκρη τη γύρη και την βάζουμε στο κέντρο, ενω το άλλο από τα δύο ενδιάμεσα πλαίσια πρέπει να είναι ανοιχτός γόνος (θα κλείσει σε 2-4 μέρες αλλά αν έχει και λίγα αυγουλάκια θα βαστήξει μέχρι το τέλος του κύκλου). Αυτό το κάνουμε για να παίρνουν γύρη να ταΐζουν το γόνο να ταΐζουν και τα κελιά συνάμα.
Η αποδοχή των βασιλοκελιών θα είναι πολύ μεγάλη.
Απαραίτητη ενέργεια για αυτό όμως είναι ή να είναι κερωμένα τα βασσιλοκελιά ή να έχουν χρησιμοποιηθεί ξανά.
Δηλαδή δεν μπορεί σε πλαστική βέργα που δεν είναι κερωμένη να περιμένουμε μεγάλη αποδοχή, και δεν ευθύνεται η μέθοδος για αυτό, αλλά η βέργα.

Εμβολιάζομαι, τροφοδοτούμε, και σε 3 ημέρες συλλέγουμε τον βασιλικό πολτό και επαναλαμβάνουμε την διαδικασία.
Η διαδικασία αυτή μπορεί να γίνει 3 φορές.
Συνολικά δηλαδή η βασίλισσα πρέπει να μείνει στο κλουβακι 9 ημέρες.
Ρώτησα τον βασσιλοτρόφο γιατί μόνο 9 ήμερες και μου απάντησε...

Αν η βασίλισσα μείνει πχ 30 ημέρες στο κλουβάκι σουρώνει και γίνεται σαν τον Μαμ Ρα... Χα χα χα

Αν μείνει 9 ημέρες όμως δεν έχει κανένα πρόβλημα.
Επίσης μου είπε ότι...
Οι μέλισσες την νύχτα καλύπτουν την βασίλισσα τους και την ζεσταίνουν.
Αν το κλουβάκι με την βασίλισσα δεν μπει επάνω από τα πλαίσια, μα το βάλουμε ανάμεσα από αυτά τότε οι μέλισσες δεν θα πιάσουν τα βασιλοκελιά.
Επίσης...
Οι μέλισσες θα κάνουν βασιλοκελιά και στα πλαίσια με τον γόνο τους, γι αυτό πρέπει να προσέξουμε και να τα εντοπίσουμε και εκεί.
Μόλις ολοκληρώσουμε την διαδικασία σπάμε κατευθείαν το πορτάκι από το κλουβακι, αλλά αφου είχαμε βάλει λίγο ζυμάρι μέσα οι μέλισσες θα το φάνε και την άλλη ημέρα η βασίλισσα να ελευθερωθεί από μόνη της χωρίς να χρειάζεται να ανοίξουμε ξανά την κυψέλη.

Η μέθοδος έχει ένα μειονέκτημα και πρέπει να σας το πω.
Το μελίσσι με την φόρα που έχει πάρει και κάνει βασιλοκελιά, δύσκολα σταματάει.
Όταν η βασίλισσα που ελευθερωθεί από το κλουβακι γεννήσει τότε οι μέλισσες είναι πολύ πιθανό να ξανακάνουν βασιλοκελια.
Οπότε το πράγμα θέλει έλεγχο για να μην σμηνουργήσει το μελίσσι κτλ.
Το δεκάρι μελίσσι θεωρείται ως το καταλληλότερο για αυτή την μέθοδο.
Καλό είναι το κλουβάκι με την βασίλισσα να μην είναι ακριβώς πάνω από την βέργα με τα βασιλοκελιά.

Η μέθοδος έχει μεγάλη επιτυχία και μπορεί να εφαρμοστεί από τον Απρίλιο έως τον Αύγουστο.

Καλή σας επιτυχία!!!

11 σχόλια:

Nick G. είπε...

Για να σε ρωτησω κάτι ρε Βασίλη
Εγώ και τόσοι άλλοι ασχετοι γιατί εκτιθεμεθα με τις χαζές ερωτήσεις που κάνουμε παραθέτοντας ταυτόχρονα και το όνομα μας ενώ κάποιοι σοφοί παραμένουν στην ανωνυμία τους;
Ίσως επειδή γνωρίζουν ότι χαζές ερωτήσεις δεν υπάρχουν πάρα μόνο χαζές απαντήσεις γι αυτό καλυπτουν τη μετριότητα τους φαντάζομαι. Σιγα τα αυγα επιτελους τοσο πολυ εγωισμο εχουν καποιοι; Σε καλλιστεία εξυπνάδας τους βαλαμε και θα τους πέσουν τα μούτρα αν πουν κάτι λάθος και επώνυμα; Έλεος και ...ταπείνωση!!!
Για να μην προβληματίζεσαι και στεναχωριεσαι όμως θα πρότεινα να απορρίπτεις τους ανώνυμους σχολιασμούς και θέτω την προταση αυτη στην κρίση των λοιπών αναγνωστών του blog.

evangelos naxios είπε...

Βασίλη καλησπέρα εάν έτσι μπορεί κάποιος να βγάλει βασιλικό πολτό,με τέτοιο τρόπο ή εγώ ακόμα δεν έμαθα ή αυτός δεν το έχει εφαρμόσει ποτέ..........θα έλεγα ότι ούτε κελί δεν θα του πιάσουν αλλά ας του πω 2-3.......άν και πολλά λέω.......

Αλεξανδρος Αρμένης είπε...

Αν βαλλει την πρώτη φορά κελιά από έναρξης μετα μπορεί να τα πιάνουν,αλλά γιατι να φυλακίσουμε τη μανα και να μην την βάλλουμε σε ένα τριπλοκυψελιδιο και να μας δινει και κανα γονο που και που και να εμβολιάζουμε για περισσότερες μέρες και στο τέλος τα ενώνουμε ξανά.

mike dimitradioy είπε...

mono polto siropiou tha vgali o filos pite tou ke min grafete mpourdes

MELISSOCOSMOS είπε...

9.29 ξερεις εσυ καμια μεθοδο παραγωγης βασιλικου πολτου που να μην χρειαζεται τροφοδοσια;
Εγω φταιω που αναρτω οσα μου λενε ομως, και θελω να σας ανοιξω τα ματια.
Δεν φταιτε εσεις.

Ανώνυμος είπε...

Ενταξη Βασιλη σιγουρα με απομονωση την Βασιλισσα και τροφοδοσια καθε απογευμα αργα μεσιροπι συν μελι ανθομελο δικο μας δηλαδη διεγερτικη σιγουρα αν δεν σπασουμε τον γονο θα πετηχουμε καποια στιγμη Βασιλοτροφια αρκετα επιτυχη καθε 3 μερες ολοι ετσι κανουν και ασε τον κοσμο να λεει συγνωμη αγαπητοι συναδερφοι. Τωρα ομωσ συμφωνω και μετον συναδερφο 9.15 γιατι να μην κλεισουμε την βασιλησσα σε διαφραγμα τριπλοκυψελιδιου και ναμην περνουμε και κανα γονο;Παντα προσωπικη αποψη ετσι;Αγαπητοι μου φιλοι η Μελισσοκομια ειναι τρελα και αγαπη εκτος απο ψυχρο επαγελματισμο ναστε ολοι καλα Κωσταντινος απο Λαρισα

kostas chountalas είπε...

Το πλαίσιο με τα βασιλοκελια τη μία λες ανάμεσα από ανοιχτό γόνο κ γύρη κ στο τέλος λες ανάμεσαααπό πλαίσια με σφραγισμένο γόνο.

Vassilis K είπε...

Κοιτάξτε να δείτε η σίγουρη μέθοδο ... ορφανό μελίσσι! Από εκεί και πέρα δεν είναι κακό να ακούμε και καμιά άλλη άποψη, το κατά πόσο είναι καλή έχει να κάνει και με το κατά πόσο βολεύει τον καθ' ένα , αυτό που για κάποιον είναι καλό για κάποιον άλλο είναι μπελαλίδικο, ασχολούμαι 10 μήνες και έχω δοκιμάσει σχεδόν ότι έχω ακούσει για να βγάλω τα δικά μου συμπεράσματα
Και τα σχόλια του Ευάγγελου και του Αλεξάνδρου έρχονται να συμπληρώσουν την ανάρτηση ώστε να είναι στην ευχέρεια του κάθε ενός αν θέλει να το δοκιμάσει οι άνθρωποι έχουν κάτι να πουν και τους ευχαριστώ σαν αναγνώστης.
Αλλά σχόλια του τύπου μην λες μακακιες , είναι μπούρδα κτλ προκαλούν μόνο κακόγουστο θόρυβο και αυτοί που τα γράφουν μάλλον μόνο αυτό μπορούν να κάνουν, οπότε καλό είναι να ανεβαίνει ένα σχόλιο όταν έχει κάτι να πει άσχετα αν διαφωνεί κάθετα με τα γραφόμενα και όχι όταν απλά κάνει θόρυβο!

MELISSOCOSMOS είπε...

Συγνωμη Κωστα το διορθωσα.
Σε ανοικτο γονο πρεπει να ειναι

MELISSOCOSMOS είπε...

Αλέξανδρος Αρμένης
Αν το ορφανέψεις θα γίνει αρρενοτόκο πάνω στις 9 αυτές μέρες. Το στρες της ορφάνιας ειναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ σε κυψέλες εμβολιασμού. Όσο έχει μάνα στο κλουβάκι δε θα κάνει ψευτομάνες

Αλεξανδρος Αρμένης είπε...

οκ! Επίσης δεν θα γίνει αρρενοτόκο αν του δίνουμε τακτικά ένα πλαίσιο με ανοιχτό γόνο.Το έναρξης που χρησιμοποιώ το διατηρώ για μήνες δίνοντας του ανα διαστήματα κλειστό και ανοιχτό γόνο,έτσι παραμένει δυνατό και χωρίς ψευδομάνες.....πλήν καμμιά παρθενόπη όταν μου ξεφεύγει κανένα κελί στα νέα πλαίσια που του δίνω!