Πέμπτη, 12 Μαΐου 2016

Καταπολεμήστε αποτελεσματικά και βιολογικά την Βαρρόα με ρεβέντι

Φίλες και φίλοι 6 χρόνια τώρα έχουμε ταξιδέψει μαζί στον μαγικό κόσμο των μελισσών και έχουμε πει πολλά.
Έξι χρόνια τώρα δεν έχω σταματήσει στιγμή να ενημερώνομαι για όλα τα νέα που αφορούν την μελισσοκομία στην Ελλάδα και τον κόσμο.
Το τηλέφωνο χτυπάει ασταμάτητα όπως και το e-mail και πολλοί συνάδελφοι μου δίνουν ειδήσεις ώστε να μπαίνουν στον MELISSOCOSMO προς γνώση όλων.
Αυτό θα συνεχίσω να το κάνω όσο αντέχω κι όσο εσείς έχετε όρεξη να με διαβάζετε.

Η είδηση σήμερα έρχεται από την Γαλλία.

Εκεί οι μελισσοκόμοι μαθαίνω ότι ψάχνουν συνέχεια νέους τρόπους καταπολέμησης της βαρροα, που να είναι αποτελεσματικοί μεν αλλά πιο φιλικοί προς την μελίσσια και το μέλι.

Έγινε μάλιστα γνωστό σε πολλούς μελισσοκόμους ότι βάζοντας φύλλα του φυτού ραβέντι ή αλλιώς ρεβέντι περιορίζεις την βαρροα σε θεαματικό βαθμό, εύκολα αποτελεσματικά και βιολογικά.

Ο λόγος που συμβαίνει αυτό; πολύ απλός...
Το ραβέντι περιέχει οξαλικό οξύ.
Βάζοντας ένα φύλλο πάνω στα πλαίσια οι μέλισσες αρχίζουν και το τρώνε.
Το οξαλικό οξύ περνάει στην αιμολεμφο των μελισσών και καπουτ η βαρροα.
Τόσο εύκολα.
Πόσο οξύμωρο είναι όμως να βλέπεις ότι στο εξωτερικό ψάχνουν τέτοιους τρόπους και στην χώρα σου γίνεται της πουτάνας με τα χημικά...
Δεν φαντάζεστε πως νιώθω.

Οι Γάλλοι μελισσοκόμοι ήδη το χρησιμοποιούν λοιπόν, και μιλάνε για πολύ θεαματικά αποτελέσματα.
Συνιστούν ένα φύλλο ραβεντι πάνω στα πλαίσια.
Πρέπει να πω πάντως ότι έχει ξεσπάσει πόλεμος απόψεων για το θέμα στην Γαλλία, με τους μισούς να το υποστηρίζουν και τους άλλους μισούς να το κατακρίνουν.
Οι πολέμιοι λένε ότι το σπανάκι έχει 50% περισσότερο οξαλικό οξύ από ότι το ραβεντι και αρνούνται να το δοκιμάσουν, ενώ οι υποστηρικτές του λένε ότι το ραβεντι οι μέλισσες το τρώνε πιο εύκολα και καλούν τους δύσπιστους πρώτα να το δοκιμάσουν και μετά να το κατακρίνουν.
Μιλούν μάλιστα για σχεδόν ολική εξαφάνιση της βαρροα από την κυψέλη μέσα σε μόλις μια εβδομάδα και με μια εφαρμογή.

Όφειλα νομίζω να καταγράψω και τις δυο απόψεις.
Κατά τα άλλα ψάχνοντας για πληροφορίες σε Ελληνικά site βρήκα τα εξής.

Το Ρήον το βαρβαρικόν (Rheum rhabarbarum), κοινώς ραβέντι ήρεβέντι, είναι ένα είδος φυτού της οικογένειας των Πολυγονοειδών(Polygonaceae). Είναι ποώδες πολυετές φυτό,που αναπτύσσεται από κοντά, πυκνά ριζώματα.
Παράγει μεγάλα φύλλα που είναι κάπως τριγωνικά, με μακρούς σαρκώδεις μίσχους και μικρά τα λουλούδια, ομαδοποιούνται σε μεγάλες ενώσεις φυλλωδών πρασινωπό-λευκών με ροζ-κόκκινες ταξιανθίες.

Βρετανοί επιστήμονες ανακάλυψαν ότι το κοινό ραβέντι, το αγαπημένο ζαρζαβατικό των Βρετανών, περιέχει συστατικά που καταπολεμούν τα καρκινικά κύτταρα και ότι το ψήσιμό του για 20 λεπτά, π.χ. για να φτιάξουμε κομπόστα ή πίτα με ραβέντι, μπορεί να αυξήσει δραστικά την περιεκτικότητά του σε αυτές τις δραστικές ουσίες.

Η έρευνα, που διενεργήθηκε από το Πανεπιστήμιο Sheffild Hallam στο Νότιο Γιορκσάιρ της Μεγάλης Βρετανίας, σε συνεργασία με το Σκοτσέζικο Ερευνητικό Ινστιτούτο Καλλιέργειας, είναι η πρώτη που διερευνά τις θεραπευτικές ιδιότητες της κοινής ποικιλίας του συγκεκριμένου φυτού και ιδιαίτερα μίας που φύεται στο Νότιο Γιορκσάιρ. 

Φίλες και φίλοι αυτό ήταν το ραβεντι και όσα έμαθα από Γάλλους συναδέλφους.
Θεωρώ ότι δεν έχουμε να χάσουμε τίποτα αν το δοκιμάσουμε σε 2-3 ενδεικτικά μελίσσια με πολλή βαρροα για να δούμε τι γίνεται.
Ειδικά νομίζω ότι συνάδελφοι που ασχολούνται με την αφάρμακη μελισσοκομία ίσως βρουν ενδιαφέρουσα την ανάρτηση.

Για τις ανάγκες του άρθρου αντλήθηκαν πληροφορίες μεταξύ άλλων από τα site http://www.vita.gr/ και https://el.wikipedia.org/.

7 σχόλια:

Dimitris είπε...

Μενω στην πηγη του Ραβεντι.Στην Αγγλια .Εχω και μερκα μελισσια.Συντομα θα εχετε νεα μου.Γιατι αν ισχυει αυτο σημαινει οτι ολο τον χρονο θα μπορειε να τα ξαλαφρωνεις χωρις προβλημα.Ραβεντι με καποιον τροπο εχουν ολο τον χρονο.Το τρωβε σαν λυσσασμενοι.Θα σας στειλω και συνταγες για να το μαγειρευεται

Ανώνυμος είπε...

το εχει δει ποτε κανεις στην Ελλαδα αυτό το ραβεντι?

Ανώνυμος είπε...

Στην ελλαδα που έχει αν έχει;

marinos είπε...

ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΦΥΤΟ ΑΥΤΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ?ΑΝ ΝΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΤΟ ΒΡΟΥΜΕ?

ivas bas είπε...

μήπως ξέρετε αν υπάρχει στην Ελλάδα η που μπορούμε να το βρούμε να το δοκιμάσουμε ;.

Αλέξανδρος Αρμένης είπε...

Μέχρι να βρούμε ραβέντι καλή δουλειά κάνει και η κρούζα,την έβαζαν οι γιαγιάδες πάνω στην αποθηκευμένη πατάτα,εγω την βάζω στο μελίσσι πάνω στα πλαίσια,γιά την ακονιζιά μιλάμε!

Γιώργος Αγγλια είπε...

Δημήτρη από αγγλια.Ξέρεις πως λέγεται το ραβεντι αγγλικά? Πρόσφατα ήρθα Αγγλία κ πολύ πρόσφατα βρήκα ένα μελισσακι κ ενθουσιαστηκα! Αλήθεια φοβερός τόπος για μέλισσες! Τι ανθοφοριες που έχει! Και ελάχιστοι ασχολούνται με μέλισσες.