Σάββατο, 28 Μαΐου 2016

Αυτή είναι η τιμή κεριού μέλισσας απο την Κίνα

Αυτή είναι η τιμή του κεριού από την Κίνα.
Όπως βλέπετε και μόνοι σας το αγνό κερί μέλισσας πωλείται 900 δολάρια ο τόννος.
Δηλαδή περίπου 800 Ευρώ ο τόννος, ή αλλιώς 80 λεπτά του ευρώ ανα κιλό.
Θέλω να ξεκαθαρίσω ωστόσο για να είμαι δίκαιος ότι δεν γνωρίζω αν οι ελληνικές εταιρείες ψωνίζουν κερί από την Κίνα, οι φήμες που ακούγονται δεν είναι αποδείξεις.
Οι Έλληνες ερευνητές ασφαλώς ξέρουν όμως, γιατί θα έχουν βρει στις αναλύσεις που κάνουν από τι κερί προέρχεται η κηρήθρα που φιλοξενεί το μέλι μας πιστεύω.
Και ακόμα να πω ότι.
Μίλησα με δυο Έλληνες επιχειρηματίες.
Ο ένας μου είπε ότι το κερί της Κίνας έχει 6.80 ευρώ το κιλό και μπορεί να μου δείξει και τιμολόγιο.
Ο άλλος μου είπε ότι η τιμή κυμαίνεται από 70 λεπτά και φτάνει τα 4 ευρώ το κιλό.
Ελοχεύει ο κίνδυνος όμως να παραγγείλεις αυτό με τα 4 ευρώ το κιλό, και ο Κινέζος να σου στείλει αυτό με τα 70 λεπτά το κιλό, και δεν μπορείς να αποδείξεις ποιο είναι το ακριβό και πιο το φτηνό.

Δεν έχει σημασία το ποιος από τους δυο έχει δίκιο.
Κάποιοι μελισσοκόμοι ανακαλύψαμε κερί με 80 λεπτά το κιλό.
Σκεφτήκαμε να παραγγείλουμε μια μικρή ποσότητα ως δείγμα, και να βγάλουμε μερικά φύλλα κηρήθρας να τα συγκρίνουμε και να τα βάλουμε στα μελίσσια να δούμε το αποτέλεσμα.
Υπάρχει αυτή η δυνατότητα αφού έχω μικρο κηρηθροποιείο, και μπορώ να βγάλω μόνος μου αρκετές κηρήθρες αν το θελήσω.

Δεν έχω πάρει ακόμα την απόφαση για το αν πρέπει να το κάνω.
Γιατί δεν έχω στήριξη από κανέναν.
Όλοι δηλώνουν ότι δεν είναι δική τους δουλειά, δική τους αρμοδιότητα.
Συνεπώς ούτε δική μου αρμοδιότητα είναι.
Όλους μας κρίνει ο κόσμος όμως, κι εμένα, και τις εταιρείες, και τους ερευνητές και την ΟΜΣΕ και τους Συλλόγους, και το κράτος.
Ο μελισσοκόμος είναι ο μόνος κριτής όλων, και πλέον βλέπει δεν ειναι χαζός όπως νομίζουν κάποιοι.

Σας έδειξα ότι έχω μάθει μέχρι τώρα.
Ίσως έκανα καλά, ίσως και όχι.
Εγώ ήθελα να γνωρίζετε όμως.
Εσείς βγάλτε τα συμπεράσματα σας.

Κυκλοφορούν ήδη βιντεάκια στο YouTube που βγάζουν άχρηστες τις Αλβανικές κηρήθρες.
Βιντεάκια με άτομα που φαίνονται από τον λαιμό και κάτω, σε μαϊμού κανάλια που δημιουργήθηκαν πριν 2 ημέρες.
Κάποιοι ενοχλήθηκαν σφόδρα...

Μόνο που εγώ θα σας δείξω αν τις κόβουν ή αν τις χτίζουν αυτές τις κηρήθρες, αν τις αποδέχονται ή αν τις γεννάνε.

Και εσείς όπως είπα θα κρίνετε το αποτέλεσμα.

Ζητάω συγνώμη από όσους στενοχώρησαν οι αναρτήσεις μου, είμαστε και φίλοι εξάλλου και νιώθω άσχημα.
Δεν μπορώ να ξεχάσω όμως ότι πάνω από όλα είμαι μελισσοκόμος, ζω από την μέλισσα, και το ίδιο προσπαθούν να κάνουν και άλλοι 30 χιλιάδες συνάδελφοι μου!!!
Και δεν μπορούμε να αγοράσουμε πλέον τις ελληνικές κηρήθρες εκεί που πήγαν.
Η τιμή πρέπει να πέσει στα 50 λεπτά το φύλλο μαζί με τον ΦΠΑ.
Γιατί ούτε το μέλι μας αύξησε την τιμή του, έχουμε όλο και λιγότερα  έσοδα και δεν μπορούμε να αντεπεξέλθουμε στην ανοδική πορεία των μελισσοκομικών προϊόντων.
Και πιστεύω ειλικρινά ότι η τιμή των κηρηθρών τελικά θα πέσει, σε 1-2 χρόνια θα έχει πέσει κατά πολύ, λόγω μειωμένης ζήτησης από τους μελισσοκόμους που δεν μπορούν να αγοράσουν.
Επίσης δεν ξέρω και πόσο ηθικό είναι να έρχεται το κερί τόσο φτηνό από το εξωτερικό, κι ο μελισσοκόμος να το αγοράζει 15 ευρώ το κιλό ως κηρήθρες.
Αυτά είχα να πω προς όλους για τώρα, και ξέρω ότι με διαβάζετε και όλοι, και ανησυχείτε από τον θόρυβο και όλοι.
Έτσι είναι όμως...

MELISSOCOSMOS

12 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ψάξε και για να φέρουμε μέλι απ' την Κίνα καθώς και βασιλικό πολτό και γύρη. Σίγουρα οι τιμές θα είναι καλές. Συμφέρει. Αγνό κερί, μέλι, βασιλικός πολτός και γύρη απ' την Κίνα. Μετά να σκεφτούμε μήπως δεν αξίζει να είμαστε και μελισσοκόμοι, αλλά έμποροι. Το εμπόριο φέρνει μεγαλύτερα κέρδη απ' την παραγωγή. Αφού κάποιοι ήδη εισάγουν κινέζικα μελισσοκομικά προιόντα και τα πωλούν για ντόπια, όπως και με το κερί που το εισάγουν 1 ευρώ το κιλό και το πωλούν 10 ευρώ, ψάξε αν θες το καλό μας και για τα υπόλοιπα, ώστε να το κάνουν όλοι και όχι μόνο οι μάγκες. Ψάξε για το καλό μας. Να δεις πως θα πέσουν οι τιμές στην Ελλάδα. Έχεις λιώσει κερί αλήθεια να δεις πόσο εύκολα βγαίνει; Φαντάζομαι θα το χεις κάνει και θα είδες ότι είναι εύκολο άρα και υπερτιμημένο στην ελλάδα.

MELISSOCOSMOS είπε...

Τα εχω πληροφορηθει αυτα που λες, τα γνωρίζω δεν ειναι αναγκη να τα ψαξω.
Δεν επιθυμω να ερθουν εισαγωμενα εδω αλλα αν ερχονται τουλαχιστον να τα πληρωνω στην σωστη τιμη.
Ποσο ηθικο ειναι το κερι να ερχεται με 80 λεπτα το κιλο απο την Κινα και να το αγοραζει ο μελισσοκομος εδω 15 ευρω το κιλο ως κηρηθρες;

Γιατι για το ελληνικο μελι, την γυρη, τον βασιλικο πολτο οι ερευνητες εκαναν οτι μπορουσαν ωστε να μπουν αυτηροι οροι και ορια για την παραγωγη τους, ενω το κερι το αφηνουν στο απυροβλητο;
Ειναι δουλεια του ερευνητη η μια ενω η αλλη δεν ειναι;

Ανώνυμος είπε...

Εμείς οι Έλληνες είμαστε μάγκες να'ούμε..
Θα μας πιάσουν τώρα εμάς κώτσους οι επιτήδειοι;
Αυτά λέγαμε κάποτε και για τους ευρωπαίους αλλά τώρα ήρθε ο λογαριασμός της κουτοπονηριάς.
Τελικά το πιστεύω ότι ως χώρα δεν έχουμε μέλλον. Δεν έχουμε μέλλον γιατί δεν αγαπάμε αυτό που κάνουμε και δεν έχουμε όραμα για κάτι καλύτερο. Κοιτάμε απλώς και μόνο το κέρδος.
Αντί να βρούμε τρόπους να φτιάχνουμε τα δικά μας κεριά κοιτάμε να εισάγουμε από την Κίνα. Και το χειρότερο είναι ότι καμαρώνουμε κιόλας σαν γύφτικα σκεπάρνια λες και ανακαλύψαμε την Αμερική. Τα χειρότερα έρχονται με αυτές τις νοοτροπίες.

κυρ σπυρος είπε...

ευγε βασιλη μονο κ μονο για την προσπαθεια να παρουσιασεις ολα τα δεδομενα οσο γινεται καλυτερα.ο καθενας μπορει να κρινει κ να κριθει.το σιγουρο ειναι οτι στεναχωρησες καποιους κ το ακομα πιο σιγουρο ειναι οτι η τιμη της κηρηθρας πρεπει να πεσει, κ θα πεσει με τν ενα η τν αλλο τροπο.συνεχισε την προσπαθεια κ η πλειοψηφια ειναι μαζι σου.

Ανώνυμος είπε...

9:06 αν βρεις δικα μας κερια τοτε βρες και τροπο να βγαζεις φυλλα.
Οσο θα γινεται εισαγωγη καλα ειναι να τα πληρωνουμε τουλαχστον σε λογικη τιμη στις δυσκολες εποχες που ζουμε.

Ανώνυμος είπε...

Βασίλη μου άρεσε η ιδέα της δοκιμής του κεριού, και θα ήθελα αν γίνετε να συμμετάσχω στην ομάδα των μελισσοκόμων για τις δοκιμές.
Ενημερωσεμε Νίκος Τ

MELISSOCOSMOS είπε...

Νικο.
Τα κινεζικα κερια μπορουν ευκολα να ερθουν στην Ελλάδα ως κερια για καυση, δηλαδη για λαμπαδες.
Η ενδειξη αυτη βοηθαει στο να μην χρειαζονται παραστατικα για ασθενειες, καταλληλοτητας κτλ κτλ.

Ως εκ τουτου δεν ειναι νομιμο να πω δημοσια οτι θα φερω κερι για δοκιμη.
Το βρεισκω ως ενδιαφερουσα ιδεα ομως.

Παιδιά του Όρμου είπε...

Υπάρχει και φτηνό με 60€της εκατό κηρηθρες και είναι και πολύ καλές

Demetris Panayi είπε...

Φίλε Βασίλη είμαι από Κύπρο και θα ήθελα να δώσω λίγες λεπτομέρειες σχετικά με τα κεριά και κηρήθρες.
80 λεπτα το κιλό καθαρό κερί μέλισσας δεν υπάρχει πουθενά.
Για να πάρεις τη σωστή τιμή για το προϊόν που θέλεις από τους κινέζους θα πρέπει να τους υποδείξεις ακριβώς τι ποιότητα θέλεις.
ώστε να σου δώσουν τη σωστή τιμή και σίγουρα πάλι θα δυσκολευτείς να εξηγηθείς.
Το τι γράφουν στις ιστοσελίδες που διαφημιζουν τα προϊόντα τους τις περισσότερες φορές απέχει πολύ από την πραγματικότητα.
Επίσης σίγουρα θα πρέπει να φέρεις δείγμα από κερί και για να καταλάβεις τι ποιότητα παίρνεις θα πρέπει να κάνεις αναλύσεις και όχι να το δοκιμάσεις
σε μελίσσια διότι μπορεί να περιέχει ένα ποσοστό κεριών από άλλα έντομα όπως επίσης ένα ποσοστό τέφρας και παραφίνη.
Στην καλύτερη περίπτωση θα έχεις περίπου 90 - 94% περιεκτικότητα κερί μέλισσας.
Σε πολλές περιπτώσεις οι μέλισσες θα το κτίσουν έστω και εάν περιέχει και ένα ποσοστό παραφίνης.
Φτηνά κεριά υπάρχουν σίγουρα αλλά σε αυτά υπερέχει σε ποσοστό η παραφίνη παρά το κερί μέλισσας.
Χαρακτηριστικά θα σου πω ότι είχα ζητήσει από καποια εταιρεία κερί για κηρήθρες και χάρηκα τόσο πολύ όταν μου απάντησε ότι μου το δίνει στην τιμή των 3.5 δολλαρίων το κιλό.
Η χαρά μου φυσικά χάθηκε όταν ζήτησα να μου πουν εάν ήταν καθαρό κερί μέλισσας και μου απάντησαν ότι ήταν 40% κερί μέλισσας και 60% παραφίνη και μάλιστα μου υπέδειξε ότι
σε όλο των κόσμο αυτό παίρνουν για κυρήθρες.
Η τιμή του καθαρού κεριού μέλισσας σε μεγάλες ποσότητες ( 5-6 τόνους η κάθε παραγγελία ) ήταν πριν 1-2 χρόνια εάν θυμάμαι καλά 5 με 6 ευρώ το κιλό.
Σε αυτά θα πρέπει να προσθέσεις την επιθεώρηση του φορτίου στην Κίνα 300 δολλάρια ( αυτό μερικοι πωλητές το απορροφούν χωρίς να το χρεώσουν ) και τα έξοδα αποστολής.
Τα έξοδα αποστολής θα είναι καλύτερα να τα περιλάβουν μέσα στην τιμή για να ξέρετε από την αρχή πόσο θα σας κοστίσει για να έρθει μέχρι το λιμάνι που θέλετε.
Δηλαδή θα πρέπει να ζητήσετε τιμή για καθαρό κερί μέλισσας για π.χ. 5 τόνους ποσότητα που να περιλαμβάνει και τα έξοδα αποστολής μέχρι και το λιμάνι π.χ. του Πειραιά.
Μετά σίγουρα θα χρειαστείτε έξοδα εκτελωνισμού και επίσης να πληρώσετε το ΦΠΑ πάνω στην τιμή αγοράς και στα έξοδα των μεταφορικών.
Ολα αυτά τα ξέρω από δική μου έρευνα διότι είχα ενδιαφέρον για εισαγωγή κεριου στην Κύπρο για κηρήθρες.
Τελικά λόγο της μεγάλης επένδυσης που χρειαζόταν δεν έκανα την εισαγωγή.

Αυτά είχα να πώ φίλε Βασίλη. Καλή συνέχεια.

MELISSOCOSMOS είπε...

Demetris Panayi.
Εγω πρωτα μιλησα με ανθρωπους της αγορας και αφου πληροφορηθηκα τις τιμες και το πως εχουν τα πραγματα θελησα για του λογου το αληθες να δειξω στον κοσμο οτι οντως υπαρχουν αυτα που λεω.
Απο εκει και περα μονο το χημειο μπορει να αποδειξει το τι γινεται με τις κηρηθρες.

Ανώνυμος είπε...

Βασίλη μη ζορίζεσαι , αν εσυ θες παρε κινεζικα παρε αλβανικα πάρε οτί κανεις κεφι. Εμας μη μας μπλεκεις καλυτερα και ειδικα τους νέους που δεν καταλάβαινουν τη διαφορα. Επίσης να ενημερώνεις αυτούς στους οποίους δινεις μελι οτι ξυρίζεις κερήθρες οτι ψωνίζεις απο αλβανία και κινα για να ξερουν τι τρωνε

MELISSOCOSMOS είπε...

1.00 Τσουζει ε; Το καταλαβαινω, μα πρωτα θα ενημερωθει και ο τελευταιος Ελληνας μελισσοκομος και μετα θα κλεισω το θεμα.