Τετάρτη, 24 Αυγούστου 2016

Νέα απο τα πεύκα 24-8-2016

Συνεχίζεται η συλλογή μελιού από τα μελίσσια σε όλη την χώρα.

Χτες ήταν μια περίεργη ημέρα.
Είχαμε πτώση της θερμοκρασίας και αρκετό αέρα.
Όπως είναι φυσικό ο αέρας στεγνώνει το μελίτωμα.
Οι μέλισσες προσπαθούν, μα δεν μπορούν να μαζέψουν μέλι.
Και στο τέλος ατονεί το ενδιαφέρον τους.
Να πω ακόμα το εξής.
Βλέποντας μια ζυγαριά πχ την άνοιξη να μας δείχνει ότι τα μελίσσια μαζεύουν 700 γρ ή 1 κιλό μέλι την ημέρα στην πορτοκαλιά, ξέρουμε ότι τρύγος δεν θα γίνει.
Γιατί το περισσότερο το τρώει ο γόνος, τότε που το μελίσσι είναι στην ανάπτυξη.
Στο πεύκο δεν ισχύει αυτό όμως.
Γιατί έχουμε ακριβώς το αντίθετο φαινόμενο.

Ο γόνος όχι μόνο δεν καταναλώνει, μα τα μελίσσια ξεγονιαζουν και ακόμα και αυτό το βάρος του γόνου μετατρέπεται σε μέλι.
Τα πλαίσια δηλαδή που είχαν γόνο και ζύγιζαν πχ 3 κιλά, τώρα έφυγε ο γόνος κι έχουν 3 κιλά μέλι μέσα.
Γι αυτό πολλοί παλαιοί μελισσοκόμοι λένε ότι 1 κιλό μέλι πεύκου στην κυψέλη είναι 2 κιλά μέλι στον μελιτοεξαγωγέα.
Το μελίσσι της ζυγαριάς πχ, πήγε στα πεύκα και ήταν 33 κιλά μαζί με τον γόνο που είχε μέσα.
Τώρα 7 ημέρες μετά είναι 41 κιλά χωρίς γόνο μέσα.
Πόσο μέλι για τρύγο έχει αυτό το μελίσσι;
Η απάντηση είναι ότι έχει τουλάχιστον 10 κιλά μέχρι ώρας και μπορεί να φτάσει στο τέλος της νομής να μας δώσει και 15 κιλά, ανα κυψέλη.
Όχι και άσχημα δηλαδή για τα δεδομένα του 2016, που καλά καλά φέτος ούτε τα μελίσσια δεν μπορούσαμε να αναπτύξουμε.
Και η χρονιά δεν τέλειωσε, έχουμε και το ρείκι που ακολουθεί όπως και το δεύτερο βάρεμα, και θα δούμε τι έχουμε να λαμβάνουμε ακόμα.

Ας δούμε τα νέα του πεύκου λοιπόν, για τις 23-8-2016

Χαλκιδική.
9η ημέρα από την αρχή της μελιτοεκκρίσεως.
Ημέρα με αεράκι και πτώση θερμοκρασίας.
Αύξηση βάρους 850 γραμμάρια.
Η κυψέλη πλέον ζυγίζει 41.190kg.
Γενικά οι ζυγαριές κατέγραψαν ανόδους από 500 έως 1.200 γραμμάρια.
Υπάρχουν ζυγαριές που κατέγραψαν πολύ παραπάνω αλλά αυτά είναι μελίσσια που ενώθηκαν.

Θάσος.
Άνοδος 1.750
Οι ζυγαριές κατέγραψαν ανόδους από 900γρ έως 2 κιλά.

Εύβοια.
Στα χαμηλά η ζυγαριά κατέγραψε άνοδο 450 γραμμάρια.
Οι ζυγαριές κατέγραψαν ανόδους μέχρι 800 γραμμάρια.

Κρήτη.
Η εκτίμηση του Λέοντα είναι ότι το πρώτο βάρεμα τελειώνει.
Το δεύτερο θα ξεκινήσει γύρω στις 10 Σεπτέμβρη.

Απ' ότι φαίνεται από τις δυο τελευταίες ημέρες, αλλά και τις προηγούμενες, ο εργάτης μάλλον έκλεισε τον κύκλο του για αυτή την περίοδο! 
Βάση των εκτιμήσεων μας αναμένουμε το 2ο "βάρεμα" από τις 10 του Σεπτεμβρίου και μετά. 
Θα παρακαλούσα μέσα από το blog σας να ενημερώσετε τους ενδιαφερομένους συναδέλφους!
Θα ακολουθήσει και αύριο το τελευταίο μήνυμα από Δυτικό Σελακανο λόγω μεταφοράς του μελισσοκομείου για γονιασμα. 

Ζυγαριά μάρτυρα θα ξανανεβάσουμε στο Σελεκανο στις 6 με 7 Σεπτεμβρίου για να παρακολουθήσουμε την πορεία του εργάτη και θα σας ενημερώσουμε σχετικά.

Με εκτίμηση Λέοντας

23/8/2016 Ωρα: 22:02
Μήνυμα VeggiePro

Τοποθεσία : Δυτικό Σελακανο
Κυψέλη : Νο 10
Διαφορά Βάρους: +210γρ.
Υγρασία: 25%
Θερμοκρασία: 24.12 oC

Περισσότερα νέα αύριο.

MELISSOCOSMOS

12 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Τώρα 7 ημέρες μετά είναι 41 κιλά χωρίς γόνο μέσα.9η ημέρα από την αρχή της μελιτοεκκρίσεως.Η κυψέλη πλέον ζυγίζει 41.190kg.Κατι δεν στεκεται η μας δουλευεις!!!

MELISSOCOSMOS είπε...

ναι, πηγε 33 κιλα και χτες ζυγιζε 41 κιλα.
Η μελιτοεκκριση στην περιοχη που ειμαι ξεκινησε στις 15/8
Αν νομιζεις οτι σε δουλευω τοτε ειναι πολυ απλο.
Μην με ξαναδιαβαζεις.

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα στους αναγνώστες του blog. Βασίλη θέλω αυτές τις μέρες να μεταφέρω τα μελισσια μου στη Χαλκιδικη στο πρώτο πόδι, τι λες αξίζει τον κόπο ή το πρώτο βάρεμα σιγά σιγά πλησιάζει στο τέλος του;

MELISSOCOSMOS είπε...

Εχεις χασει ηδη το μισο βαρεμα.
Θα ελεγα να μην μπεις τωρα αλλα να μπεις στο δευτερο βαρεμα.

Ανώνυμος είπε...

βασιλη το δευτερο βαρεμα στη χαλκιδικη ειναι κοντα στης 20 σεπτεβριου η κανω λαθως ??

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστω πολυ Βασίλη. Το δεύτερο βάρεμα για τέλη Σεπτεμβρίου υπολογίζουμε ή μήπως πιο νωρίς; Υπάρχει όμως το ενδεχόμενο να μην σταματήσει καθόλου και να δώσει συνεχόμενα;

MELISSOCOSMOS είπε...

Στην Χαλκιδικη το πρωτο βαρεμα ξεκινησε στις 15/8 και θα κρατησει 21 ημερες, περιπου μεχρι τις 5/9 δηλαδη.
Μετα θα εχουμε διακοπη αλλες 21 ημερες και επειτα θα ξεκινησει το δευτερο.
Χοντρικα δηλαδη το δευτερο θα ξεκινησει προς τα τελη του Σεπτεβρη.
Υπαρχει περιπτωση να μην κοψει καθολου, αν το βαρεμα ειναι παρδαλο, πραγμα που δεν φαινεται να συμβαινει ομως.

Ανώνυμος είπε...

Ειμαι περιεργος να δω ποτε θα κοψει, αμα κοψει... Γιατι συμφωνα με τα δικα μου δεδομενα το πρωτο βαρεμα δεν αρχισε στις 15 του μηνα αλλα πιο μπροστα. Τωρα βεβαια μπορει να κανω λαθος εγω και θα εξηγησω γιατι. Στις 5/8 κατεβασα ενα 10αρι στα πευκα. Πηγα να το ελεγξω μετα απο 10 ημερες στις 15/8. Ειχε φουλαρει σε μελια και εχτιζε στο καπακι. Τωρα η το πευκο εκανε το μπαμ τις 2 τελευταιες μερες, δηλαδη στις 14 και 15 η ειχε αρχισει να δινει απο λιγο και ολες τις προηγουμενες ημερες.

Νικόλας είπε...

Βασίλη καλησπέρα. Στο Πήλιο Ευβοίας πότε περίπου πρέπει να πάω τα μελίσσια μου για να πιάσω το δεύτερο βάρεμα; Ευχαριστώ. Νικόλας

MELISSOCOSMOS είπε...

Νικολα ισως καποιες περιοχες να ξεκινησαν νωριτερα.
Εγω με συναδελφους που εχουν 5-6 ζυγαριες και μιλαω δεν διαπυστωσα καμια ανοδο πριν απο τις 15-8, αντιθετως καθε μερα πτωση ειχαμε και αγχωνομασταν.

Ανώνυμος είπε...

Πηλι θελεις να πεις αδερφε όχι Πηλιο!!πρεπει να πας αρχε σεπτεβρη ωστε να εγκληματιστουν και τα μελισσια σου!εχει και σουσουρα πολυ εκει αν δωσει θα δουλεψουν αμεσως!!φοβερος μελισσοτοπος αλλα μεπολλες χιλιαδες μελισσια

Νικόλας είπε...

Άρα εγώ 5-10 Σεπτέμβρη πρέπει να είμαι μέσα;