Δευτέρα, 19 Σεπτεμβρίου 2016

Συμβουλές για την τοποθέτηση των σημαδιών

Νέο άρθρο

Όπως όλοι ξέρουμε, οι μελισσοκόμοι για να σημαδέψουν ένα μέρος, για να δηλώσουν δηλαδή ότι εδώ θα φέρω μελίσσια, τοποθετούν κάποιες κυψέλες, σημάδια τις ονομάζουν και πιάνουν τον χώρο.

Αυτά τα σημάδια είναι μια πονεμένη ιστορία, που απεχθάνομαι να αγγίξω γιατί θα χαλάσουμε τις καρδιές μας.
Γιατί πολλοί μελισσοκόμοι πιάνουν έναν χώρο, όχι για να βάλουν αυτοί μελίσσια, αλλά για να μην βάλει εκεί κάποιος άλλος συνάδελφος τους.
Εύχομαι να μην με αξιώσει ο Θεός να φτάσω ποτέ σε αυτή την κατάντια.

Τα σημάδια λοιπόν που αφήνουμε σε ένα μέρος, καλό είναι να είναι ζωντανά μελίσσια, ώστε να υποδηλώνει αυτό ότι διαβεβαιώνουμε τον συνάδελφο πως όντως εδώ θα φέρω μελίσσια και ότι έρχομαι τακτικά και το μέρος είναι δικό μου.

Επάνω στο καπάκι της κυψέλης πρέπει να υπάρχει με εμφανή γράμματα το τηλέφωνο μας.
Να το γράφετε με χονδρό μαρκαδόρο να φαίνεται.

Αυτό γιατί μπορεί να ενοχλούν τα μελίσσια, και δεν είναι σωστό να μας ψάχνουν μέσω των κωδικών και της διεύθυνσης Γεωργίας.

Επίσης να πω ότι:
Επειδή υπάρχουν πολλοί μελισσοκλέφτες, που μαζεύουν τα σημάδια και γίνονται νοικοκυραίοι, είναι κατανοητό ακόμα και άδεια κυψέλη αν μπει στον χώρο.
Για να δείξουμε ότι από το σημείο περνάμε συχνά, και δεν πρόκειται για κάποιο παλιό παραιτημένο σημάδι, οι μελισσοκόμοι συνηθίζουμε να κόβουμε κάποιο χλωρό κλαδί, και να το πλακώνουμε με πέτρα πάνω στο καπάκι της κυψέλης.
Αρα αφού το κλαδί δεν έχει ξεραθεί, είναι χλωρό, αυτό δηλώνει ότι δεν έχω πολλές ημέρες που το έβαλα, οπότε ενδιαφέρομαι για τον τόπο.

Όπως είπα πολλοί (ζωοκόμοι), δεν  μπορώ να τους ονομάσω αλλιώς, πιάνουν πολλά μέρη για να μην βάλει άλλος μελισσοκόμος μελίσσια εκεί.
Αυτούς θα τους ξεχωρίζετε εύκολα.
Αυτοί έχουν πιάσει τόσα πολλά μέρη, που έχουν ξεμείνει από παλιές κυψέλες, και πλέον σημαδεύουν τον τόπο, με σανίδια, με πέτρες,  και με σκουπίδια ακόμα, που βάζουν σωρό σε ένα σημείο.

Τακτικές, του να πετάμε το σημάδι του συναδέλφου, και να βάζουμε τα μελίσσια μας χωρίς να τον ειδοποιήσουμε είναι απαράδεκτες.
Ομολογώ ότι αν και είμαι άτομο πράο που δίνω τόπο στην οργή κτλ, τέτοιες ενέργειες με έχουν βγάλει από τα ρούχα μου.
Έχω παραφερθεί σε συναδέλφους που μου πέταξαν τα σημάδια.
Τα σημάδια όμως σε χώρους που κατείχα χρόνια και έβαζα τα μελίσσια μου.

Γιατί μπορεί να φτάσεις φορτωμένος μελίσσια από μακρύ ταξίδι, να είσαι αγχωμένος μην σου σκάσουν τα μελίσσια, και να βλέπεις τα σημάδια σου πεταμένα, και στην θέση τους 5 μελίσσια.
Τότε σου ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι, αφού πρέπει φορτωμένος να ψάξεις να βρεις νέο χώρο, με κίνδυνο να χάσεις τα μελίσσια σου, ή και στον χώρο αυτό τον νέο τα μελίσσια να εμποδίζουν και μετά από λίγες ημέρες να σε ειδοποιήσουν να τα πάρεις.

Αυτοί οι άνθρωποι λοιπόν που πετούν τα σημάδια χωρίς ειδοποίηση και βάζουν τα δικά τους εκεί, αν και είμαι ήσυχος άνθρωπος θα πω ότι θέλουν κρέμασμα έξω από το κτήριο της ΟΜΣΕ προς παραδειγματισμό όλων των μελισσοκόμων.

Στους αναγνώστες μου που με διαβάζουν και με αγαπούν έχω να πω ότι...
Αυτός που γράφει άρθρα αφιλοκερδώς για να ανοίγουν τα μάτια σας και να μαθαίνετε μελισσοκομία ποτέ δεν προχώρησε σε αυτή την τακτική, ποτέ δεν πέταξε σημάδι, ποτέ δεν έπιασε τόπο μόνο και μόνο για να μην έρθει άλλος συνάδελφος, ποτέ δεν καταπάτησε χώρο που ήταν άλλου μελισσοκόμου.
Αντιθέτως παραχώρησε χώρο, άφησε τον χώρο του πολλές φορές, στους άδικους συναδέλφους που τον έδιωξαν από εκεί για δικό τους όφελος.
Αυτά να κρατήσετε από τα γραπτά μου, αυτά να θυμάστε και με αυτά να με αντιγράφετε.

Λοιπόν...
Σε λίγες ημέρες ανοίγει στην περιοχή μου το ρείκι.
Θέλω να πάω σε μια πολύ καλή περιοχή ένα μέρος του μελισσοκομείου μου.
Πήρα την Φρόσω, πήρα και ένα σημάδι προχτές και άρχισα το ψάξιμο.
Βρήκα ένα πολύ ωραίο μέρος που δεν υπήρχε σημάδι, και το κοντινότερο μελισσοκομείο ήταν 150 μέτρα.
Όλος παραδόξως ήταν τόσο καλό το μέρος που άρεσε και στην Φρόσω, που να φανταστείτε ποτέ δεν της αρέσει κανένα μέρος...χε χε

Αφήσαμε το σημάδι με το τηλέφωνο μας επάνω.
Σε λίγες ημέρες θα πηγαίναμε να δούμε αν είναι στην θέση του προκειμένου μετά να πάνε τα μελίσσια.
Χτες όμως χτύπησε το κινητό μου...
Ήταν ένας βοσκός που μου είπε ότι από εκεί περνάνε τα ζώα του, και δεν πρέπει να μπουν μελίσσια.
Ελα όμως που το μέρος μου άρεσε!!!
Του λέω λοιπόν.
Άκου να δεις, το μέρος μου αρέσει.
Κι εσύ έχεις δίκιο όμως, μα κι εγώ πρέπει να ζήσω.
Εγώ θέλω να φέρω μελίσσια εδώ και να μείνουν 1 μήνα.
Έχεις κανένα άλλο χώρο καμιά άκρη, να μην ενοχλούνται τα ζώα σου, και να κάνω κι εγώ την δουλειά μου;
Και επειδή θα κάνω την δουλειά μου, είμαι πρόθυμος να δώσω είτε 5 κιλά μέλι, είτε 50 ευρώ για να μείνουν εκεί τα μελίσσια μου για το διάστημα που σου είπα.
Άσε να το σκεφτώ και θα σε πάρω τηλέφωνο μου είπε ο άνθρωπος.

Πράγματι σε λίγο με πήρε τηλέφωνο και μου είπε ότι μου παραχωρεί χώρο λίγο πιο πέρα περιφραγμένο κιόλας.
Η δουλειά μας θα γίνει λοιπόν με όμορφο τρόπο, και βρήκαμε και έναν φίλο που όλη μέρα βόσκει εκεί τα πρόβατα του και θα μας προσέχει τα μελίσσια, και κάθε χρόνο θα έχουμε το μέρος, και τηλέφωνο μπορούμε να τον πάρουμε να ρωτάμε αν έβρεξε στην περιοχή κτλ.

Αν είχα χτυπήσει γροθιά στο μαχαίρι, και έβαζα με τσαμπουκά τα μελίσσια εκεί όμως τι θα γινόταν;
Ασφαλώς ο βοσκός δεν μπορούσε να με εμποδίσει καθώς η έκταση ήταν δημόσια, αλλά πόσο ήσυχος θα μπορούσα να είμαι για τα μελίσσια μου;

Θα ήταν μια αγχωτική περίοδος, θα πήγαινα εκεί και αντι να ευχαριστηθώ το θέαμα των μελισσών, στην καλύτερη περίπτωση θα μάλωνα με τον βοσκό.

Σας βεβαιώνω λοιπόν, πως αξίζει τον κόπο να λύνετε με τέτοιον όμορφο τρόπο τα προβλήματα χώρου για τα μελίσσια σας.
Είναι πολύ δύσκολο να σας αρνηθεί ο οποιοσδήποτε την τοποθέτηση των μελισσιών σας αν τον φιλέψετε λίγο μέλι.
Λίγο μέλι που ως ποσότητα για τον μελισσοκόμο είναι ασήμαντη, μα για τα μελίσσια σας που θα μπουν σε μια δυνατή νομή, είναι ανεκτίμητη.

Δεν πιστεύω ότι θα πάρω μέλι από το ρείκι στην περιοχή, καθώς είναι μια δύσκολη νομή και ευαίσθητη στις καιρικές συνθήκες.
Τα μελίσσια όμως θα ρίξουν γόνους και θα φτιαχτούν για τον χειμώνα.
Και το τελικό όφελος θα είναι μεγάλο.

Έτσι πιστεύω ότι πρέπει να φερόμαστε.
Αυτό το παράδειγμα σας δίνω.
Αυτό προτείνει ο MELISSOCOSMOS.

Να φέρεστε έντιμα και δίκαια, και θα ανταμειφθείτε πολλαπλά.
Κάθε φορά που πάτε να βάλετε ένα σημάδι, να έχετε στο μυαλό σας όλα τα παραπάνω...
Για να το πάρω και αλλιώς όμως θα πω πως, και κάθε φορά που πάτε να πετάξετε ένα σημάδι, να έχετε στο μυαλό σας όλα τα παραπάνω...

15 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Εμένα η δικιά μου γνώμη είναι πως όπου δεν υπάρχει μελίσσι (σημάδι ) ξεφορτονεις....αν θέλει να πιάσει το μέρος κάποιος να βάλει μελίσσι κ όχι άδειες κυψέλες κ μαλακιες...

Ανώνυμος είπε...

σημερα 19-9-2016 πηγα στη χαλκιδικη εκανα 560 χιλιομετρα . στα περισοτερα σημεια για να μην πω σε ολλα ηπηρχαν κυψελες χωρις μελισια . δυστιχος αυτο που γραφεις ειναι αληθεια .μερος για 100 μελισια να ειναι με 3 κυψελες παλαιες-σαπιες και χωρις πληθυσμο. η θεση σου ειναι δυσκολη το καταλαβενω. Του χρονου την ανοιξη επειδη γνωριζω που τα πανε η κυριοι θα κανω και εγω το ιδιο ετσει και αλοιος εχω αρκετες παλαιες . να δω θα τους αρεσει ???? εχω τους κωδικους τους και γνωριζω που τα παν .ολες ξεκινουν απο 64/.... . φιλικα

Ανώνυμος είπε...

Φιλε Βασίλη καταλαβαινω την αγωνια σου τα ιδια τραβαμε ολοι οι συνεπεις μελισσοκομοι.

Διαπιστονω μια χαλαροτητα στο θεμα αυτο απο μερο σου και κατανοω το γιατι αλλα...
Το θεμα θελει αυστηροτητα διοτι αυτο που γραφεις περι αδειων κυψελων και κλαδιων δεν θα λυσουν το προβλημα ουτε θα διορθωσουν την νοοτροπια του πιανω ολο τον τοπο με αδειες κεψελες.

Κυριοι η τελευταιες οδηγιες του υπουργειο σε σνεργασιαμμε τα πανεπιστημεια ειναι: θελω να φερω μελισσια εδω; Εχω βαλει εκ των προταιρων ζωντανο μελισσι.
Ολα τα αλλα ειναι για να μπερδεματα.

Μ'αρεσεις σε παω αλλα εδω εισαι λαθος...χαλαρωσες.

Ανώνυμος είπε...

Χαίρετε..
.από άλλο μελισσοκομείο τι απόσταση είναι δέον να τηρείται?

MELISSOCOSMOS είπε...

8.47 μα τα ζωντανα σημαδια τα κλεβουν, διαφορετικα δεν εχω αντιρηση.

MELISSOCOSMOS είπε...

12.51 αν ειναι διπλα απο αλλο μελισσοκομειο δεν υπαρχει σοβαρο θεμα, αν ειναι μπροστα ομως τοτε εχεις θεμα γιατι κλευεις τον πληθυσμο του αλλου.
100-150 μετρα καλα ειναι

Ανώνυμος είπε...

κυψέλη σάπια δεν είναι σημάδι.....ζωντανό μελίσσι είναι σημάδι....σάπια κυψέλη κ με μαρκαδόρο σημειώνει ο έξυπνος την ημερομηνία...βάζει ένα 2016 κ είναι κομπλε....κ ας τα φέρει στο σημείο αυτό το 2025....ημερομηνίες θα γράφει κ μελίσσια δ θα φέρνει..γι αυτο ΜΟΝΟ ζωντανά μελίσσια για σημάδια....έχουν πιάσει όλη την Ελλάδα μερικοί με σάπιες κυψέλες..θα ψάχνουμε μέρος να βρούμε για κάποιους εξυπνάκιδες;;;....εγω φέτος τα έβαλα δίπλα σε σημάδι αφήνοντας κ τα στοιχεία μου....δεν έγεινε τπτ....εκεί ακόμα είναι η σάπια κυψέλη....ούτε που φάνηκε...Ας τις μαζέψουν μερικοί γιατι θα πάνε κ σε κανενα χαντάκι απο κανα τσοπάνη η ποδηλάτη κ μετά θα φταίμε εμείς...

Αλέξανδρος Σιώζος είπε...

Κάποτε θα πρέπει να θεσπιστουν τα "μελισσοκομικα οικόπεδα".

Ανώνυμος είπε...

Βασίλη βαλε τζου που σου στο σημαδι αν στο κλεβουν.

Ανώνυμος είπε...

ΕΓΩ ΦΕΤΟΣ ΜΑΖΕΨΑ ΑΡΚΕΤΕΣ ΓΙΑ ΠΡΟΣΑΝΑΜΑ.
ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΕΧΕΙ Ο ΘΕΟΣ.

Γιώργος είπε...

Οτιδήποτε άδειο και χωρίς στοιχειώδη διακριτικά πρέπει να πετιέται. Όχι ο άλλος ο εξυπνάκιας να έχει παρατήσει μια κυψέλη στα '80s και να νομίζει οτι το σημειο θα ειναι τσιφλίκι του αιωνίως.

Ανώνυμος είπε...

Καπου διαβασα οτι αμα βαλεις αδεια κυψελη σε ενα σημειο και δεν στην παταξει κανενας μετα απο 10 χρονια το σημειο αυτο περναει στην ιδιοκτησια σου λογο χρησικτησιας.

Εμπρος λοιπον γεμιστε τον τοπο αδειες κυψελες με κλαρια και μαρκαδορους και πεστε στον βλαχο που του δινετε μελι να βαζει κανα κλαρι επανω.

Μην ειστε χαζοι....

Ανώνυμος είπε...

Πάλι τα ίδια.
100 άνθρωποι θα έχουμε 100 γνώμες. Με γνώμες όμως δεν πάμε πουθενά.
Αν δε θεσμοθετηθεί, θα τσακωνόμαστε και θα έχουμε όλοι δίκιο.
Γιατί το δικό μου δίκιο και το δικό σου δεν πατάνε πουθενά παρά μόνο σε προσωπικές απόψεις.

Έχω άποψη επί του θέματος αλλά χωρίς κοινή βάση δεν έχει καμία αξία.

Ανώνυμος είπε...

Μελισσια ζωντανα για σημάδι τα κλέβουν. Επίσης νέα μόδα να τα χαλάνε τελείως για δήθεν ύπαρξη αρκούδας...για να μη πατησει κανείς εκει.

Επώνυμος είπε...

Ο 11:03 έχει δίκιο πρέπει να μπει στη μέση κάποιος με ρόλο "ρυθμιστικης αρχής". Το μεγαλύτερο βοσκοτοπι του κόσμου ναχαμε παλι κάποιοι εξυπνάκηδες θα ευρισκαν ευκαιρία να κάνουν τη δουλειά τους εις βάρος των άλλων. Όσο για την "αθάνατη ελληνική κλεφτουριά", έναν αληταρα δεν θα πιάσω στη ζωή μου; Θα τον τρέχω στα δικαστήρια μέχρι να πάψει η Ελλάδα να χρωστάει...