Νέα από τα πεύκα 13/9/19: Πως χειριζόμαστε τα μελίσσια του δεύτερου βαρέματος - MELISSOCOSMOS

Παρασκευή, 13 Σεπτεμβρίου 2019

Νέα από τα πεύκα 13/9/19: Πως χειριζόμαστε τα μελίσσια του δεύτερου βαρέματος


Σήμερα ήταν μια βροχερή ημέρα και για την Χαλκιδική και για την Θάσο και για μεγάλο μέρος της Εύβοιας οπότε δεν έχω και πολλά να πω.
Η βροχή χρειαζόταν τόσο για τα πεύκα όσο κυρίως για τους θάμνους και την χορτονομή για να ανθήσουν και να δώσουν γύρη στα μελίσσια ώστε αυτά να κάνουν γόνους.

Η ήπια βροχή στα πεύκα λειτουργεί ευεργετικά καθώς τα δένδρα ανεβάζουν χυμούς και άμυλο από τα οποία τρέφεται ο εργάτης και μετά αυτός εκκρίνει μελίτωμα.
Η παρατεταμένη ξηρασία μπορεί ακόμα και να μειώσει τους πληθυσμούς του εργάτη σε μεγάλο βαθμό, ενώ μια σφοδρή νεροποντή επίσης μπορεί να βλάψει τον εργάτη.
Ήπιες ποτιστικές βροχές θέλουμε.



Τα μελίσσια που βγήκαν η θα βγουν από το πρώτο βάρεμα του πεύκου πρέπει να πάνε σε κισσό ή ρείκι, εκεί θα κάνουν πολλούς γόνους και θα βγάλουν άνετα τον χειμώνα.

Τα μελίσσια που θα βγουν από το δεύτερο βάρεμα του πεύκου δεν γίνεται να προλάβουν ρείκια και κισσό οπότε θέλουν άλλου είδους χειρισμούς.
Θα πρέπει αν πάμε 100 μελίσσια στο δεύτερο βάρεμα να έχουμε κόψει περί τις 30 παραφυάδες για να καλύψουν τις απώλειες του χειμώνα.
Εγώ κάνω και έναν άλλον χειρισμό.
Μετά το πεύκο μεταφέρω τα μελίσσια σε καλλιεργήσιμο κάμπο.
Ο καλλιεργήσιμος κάμπος, επειδή πέφτουν λιπάσματα τα χωράφια είναι δυνατά, όλο και έχει ανθάκια ακόμα και μέσα στον χειμώνα.
Έτσι αφού κάνω καλή καταπολέμηση για την βαρρόα και ενώ τα μελίσσια αρχίζουν και φέρνουν γύρη επειδή στο πεύκο τους έλειψε, τότε τους βάζω μαλακά ζυμάρια και κάνουν γόνο.
Επειδή αυτά τα μελίσσια ξεγονεύουν στο πεύκο, αν αρχίσουν γόνο στον χειμώνα τότε πολύ δύσκολα ξεγονεύουν δεύτερη φορά.
Έτσι ξεχειμωνιάζουν και αυτά με ασφάλεια.

Μίλησα ποιο πάνω για μαλακά ζυμάρια όχι τυχαία.
Θα πρέπει να ξέρετε ότι τους μήνες Δεκέμβρη-Ιανουάριο-Ιούλιο-Αύγουστο τα ζυμάρια ξεραίνονται μέσα στις κυψέλες, και οι μέλισσες ουσιαστικά ή τα πετάνε έξω κομματάκι κομματάκι, ή δεν μπορούν να τα φάνε και καθόλου.
Τον Δεκέμβρη-Ιανουάριο επειδή στα ζυμάρια οι μέλισσες μπαίνουν να φάνε μόνο την ημέρα που ανεβαίνει η θερμοκρασία ενώ την νύχτα κατεβαίνουν στην μελισσόσφαιρα για ζέστη οπότε το ζυμάρι ξεραίνεται.
Και Ιούλιο-Αύγουστο γίνεται ακριβώς το αντίθετο, οι μέλισσες τρώνε ζυμάρι μόνο την νύχτα, ενώ την ημέρα λόγω καύσωνα εγκαταλείπουν το άνω μέρος της κυψέλης επειδή βράζει από την ζέστη και κατεβαίνουν πάρα κάτω για δροσιά.
Γι αυτό θα παρατηρήσετε ότι αυτούς τους μήνες τα ζυμάρια πετρώνουν.

Υπάρχουν όμως πολύ μαλακά ζυμάρια που λόγω σύνθεσης δεν μπορούν να πετρώσουν, τα έχω ξεχωρίσει και τα χρησιμοποιώ αυτούς τους μήνες.
Έτσι πετυχαίνω μικρή διέγερση ακόμα και μέσα στην καρδιά του χειμώνα και τα μελίσσια κρατούν γόνο, οπότε οι απώλειες περιορίζονται πάρα πολύ.
Λέω μικρή διέγερση και δεν μιλάω για σιρόπι καθώς δεν ζητάω γόνο μεγάλης έκτασης που δεν θα μπορέσει να καλύψει η μελισσόσφαιρα και θα μου δημιουργήσει προβλήματα αντί να με βοηθήσει.
Ονόματα τροφών δεν γράφω γιατί δεν θέλω να θεωρηθεί πως κάνω διαφήμιση, όσα λέω είναι για την γνώση και μόνο.

Σε ότι αφορά τις ζυγαριές.

Είπα ότι έβρεξε σήμερα οπότε δεν πήγαν καλά οι ζυγαριές.
Στην Εύβοια το πρωί είδα μεγάλη άνοδο και πίστεψα ότι θα πάμε καλά, όμως μετά έμαθα για πολλή βροχή, τσεκάρισα και τα επίπεδα υγρασίας που άγγιζαν το 100% και σιγουρεύτηκα.
Θέλουμε βροχή, όπου έβρεξε καλά, η συνέχεια θα είναι πολύ ποιο ενδιαφέρουσα σε σχέση με τα μέρη που ακόμα διψούν, στα πεύκα εννοώ.