Νέα από τα πεύκα: 8/10/19 - MELISSOCOSMOS

Τρίτη, 8 Οκτωβρίου 2019

Νέα από τα πεύκα: 8/10/19


Σήμερα ήταν μια αναμενόμενη ημέρα.
Σε άλλες περιοχές εξακολουθούσε η βροχή ενώ σε άλλες σταμάτησε από νωρίς το πρωί.
Οι βροχές του τελευταίου δεκαημέρου θα βοηθήσουν πάρα πολύ τα ρείκια, το πολυκόμπι και την κουμαριά.
Ακόμα και αν ακούγεται κάπως περίεργο αυτό που θα πω όλο αυτό το σκηνικό που προηγήθηκε τελικά θα μας βγει σε καλό.
Γιατί οι ανθοφορίες θα πάνε πάρα πίσω και ως εκ τούτου και οι γέννες επίσης πάρα πίσω.

Οι γόνοι που θα εκκολαφθούν τον Νοέμβριο είναι τελικά αυτοί που θα βγάλουν τον χειμώνα και όσο περισσότερο τέτοιο γόνο έχουμε τόσο ποιο εύκολα με λιγότερες απώλειες θα βγει ο χειμώνας.
Παλιά οι μέλισσες του φθινοπώρου ζούσαν ως τον Μάρτιο μήνα.
Τώρα με τις νέες ασθένειες κυρίως την Νοζεμίαση cerana αυτό αποτελεί όνειρο θερινής νυκτός.
Τώρα προσπαθούμε να κατορθώσουμε να ζήσουν οι μέλισσες ως τον Φλεβάρη και αυτό τις περισσότερες φορές δεν είναι εφικτό.
Λόγω της ασθένειας οι μέλισσες μας δεν ζουν πολύ με αποτέλεσμα να έχουμε πολλές απώλειες μελισσοσμηνών τον χειμώνα.
Και είναι ανάγκη να πω ότι έχουν βγει διάφορα σκευάσματα που βοηθούν λίγο, και τα έχω όλα μα όλο το προηγούμενο διάστημα υποφέραμε από το φαινόμενο της λεηλασίας και δεν τόλμησα να χρησιμοποιήσω σιρόπι ώστε να δώσω αυτά τα σκευάσματα.
Τώρα που θα ανοίξει το ρείκι λογικά θα μπορώ άνετα να χρησιμοποιήσω σιρόπι και να δώσω ότι εγκεκριμένο υπάρχει όπως nozevit, viusid, diofarm.
Επίσης να πω ότι τώρα που τα μελίσσια έχουν ξεκινήσει και φέρνουν μέσα γύρη πρέπει να είστε γενναιόδωροι και να δώσετε άφθονα ζυμάρια να τραφούν οι μέλισσες και να κάνουν λιπόσωμα.
Γιατί μέλισσα χωρίς λιπόσωμα δεν μπορεί να βγάλει τον χειμώνα παρά θα πεθάνει μέσα σε 30 ημέρες.
Για να κάνει λιπόσωμα η μέλισσα όμως πρέπει να έχει άφθονη πρόσβαση σε γύρη και μέλι.
Γι αυτό η φύση έχει όντως άφθονη γύρη το φθινόπωρο αλλά στο μέλι επειδή το πράγμα είναι δύσκολο πρέπει να ταΐσουμε πάρα πολύ.
Το περίσσευμα από ότι θα δώσουμε οι μέλισσες το αφήνουν στις κηρήθρες για τον χειμώνα.
Μελίσσι λοιπόν που δεν έχει 5-6 κιλά προμήθειες μελιού στις κηρήθρες συν ζυμάρι να μην λείπει καθόλου δύσκολα θα βγάλει τον χειμώνα.
Υπολογίστε ότι σε κάθε μελίσσι πρέπει να ρίξετε 10 ευρώ τροφή μαζεμένη τώρα το φθινόπωρο να κάνει γόνους να αποκτήσουν λιπόσωμα οι μέλισσες και να έχει και περίσσευμα μέσα που θα του φτάσει ως το Φλεβάρη, δηλαδή τώρα το φθινόπωρο να δώσετε 10-12 κιλά ζυμάρι ή πυκνό σιρόπι ανά μελίσσι για να τα επιτύχετε όλα αυτά.
Αν τα δίνετε λίγα λίγα γόνο θα έχετε μεν αλλά λιπόσωμα δεν θα έχετε.
Ένα μυστικό είναι να βάζετε και 1 με 2% ελαιόλαδο ή ηλιέλαιο μέσα στην μελισσοτροφή αν την κάνετε μόνοι σας τώρα προ του χειμώνα, έτσι συμβάλετε πολύ στην δημιουργία του λιποσώματος των μελισσών.
Κατά τα άλλα οι μέλισσες παίρνουν τα λιπαρά που χρειάζονται από την γύρη η οποία στην σύνθεση της περιέχει περίπου 5% λιπίδια μα αν το φθινόπωρο είναι φτωχό τότε και η γύρη είναι φτωχή και έχουμε έλλειψη.
Να σπάσετε με τα δάχτυλα σας μια ή περισσότερες μέλισσες και να την τρίψετε για να δείτε αν έχει λιπόσωμα.
Αν έχει θα νιώσετε ελαφρά την αίσθηση ελαίου στα δάχτυλα σας.
Αν βγάλει μόνο ζουμί τότε σημαίνει ότι έχετε αδύναμες μέλισσες που δεν μπορούν να μακροημερέψουν.

Αυτά που σας λέω είναι μελισσοκομική γνώση για ολίγους που δεν θα την βρείτε ούτε σε βιβλία και καλά θα κάνετε να την εκτιμήσετε και να την εφαρμόσετε ειδικά αν τον χειμώνα βλέπετε τα μελίσσια σας να πέφτουν πολύ από πληθυσμούς.

Σε ότι αφορά τις ζυγαριές.

Χαλκιδική


Άνοδος 50γρ
Κρατήσαμε δηλαδή την χθεσινή άνοδο των 890γρ και παρά το νερό που απέβαλαν οι κυψέλες σήμερα όχι μόνο δεν πέσαμε αλλά πήραμε και μικρή άνοδο.
Αυτό για εμένα είναι θετικό σημάδι.

Εύβοια

Ζυγαριά πρώτη


Πτώση 80γρ
Και εδώ δεν είναι άσχημο το νούμερο όμως αφού χτες η ζυγαριά έδωσε άνοδο 3.300γρ περίπου θα πει ότι κράτησαν το νούμερο παρά τις απώλειες του νερού.

Ζυγαριά δεύτερη


Πτώση 284γρ
Εδώ έχουμε σαφή πτώση αλλά πιθανόν έβρεχε όλη μέρα αφού η υγρασία ήταν σχεδόν 100% και η θερμοκρασία δεν ξεπέρασε καθόλου τους 14C.

Ζυγαριά τρίτη


Πτώση 330γρ
Και εδώ φαίνεται να μην σταμάτησε η βροχή αν και το μέρος λίγο ποιο ζεστό με θερμοκρασίες έως 16C