Βόμβα στα θεμέλια της Ελληνικής μελισσοκομίας: Στον αέρα τινάζονται οι επιδοτήσεις των μελισσοκόμων - MELISSOCOSMOS

Παρασκευή, 25 Σεπτεμβρίου 2020

Βόμβα στα θεμέλια της Ελληνικής μελισσοκομίας: Στον αέρα τινάζονται οι επιδοτήσεις των μελισσοκόμων

Δεύτε τελευταίον ασπασμόν για την Ελληνική μελισσοκομία.
Κάποιοι τύποι βάλθηκαν να τελειώνουν με τους Έλληνες μελισσοκόμους μια και καλή.
Με μαθηματική ακρίβεια οδηγούν την μελισσοκομία της χώρας προς την καταστροφή καθώς θα είναι πρακτικά αδύνατον να ασκήσει κάποιος επαγγελματική μελισσοκομία.
Αυτή την φορά στο στόχαστρο του ΥΠΑΑΤ μπήκαν τα λίγα χρήματα για επιδότηση ζάχαρης που δίνονταν στους ακρίτες μελισσοκόμους των νησιών του Αιγαίου.
Επειδή εκεί δεν υπάρχουν πολλές επιλογές για μέλι παρά μόνο λίγα ξερά θυμάρια, για να μπορούν να επιβιώσουν να μείνουν στον τόπο τους και να συντηρούν τα μελίσσια τους τον χειμώνα, το κράτος τους χορηγούσε λίγη ζάχαρη για να τα ταΐζουν.
Αυτή η χορηγία πλέον δεν θα είναι εύκολη καθώς από τώρα και στο εξής σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 455/231690/24-08-2020 (ΦΕΚ Β’ 3546) απόφασης του Υπουργού και των Υφυπουργών Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων έχουμε νέα κριτήρια ώστε να είναι κάποιος δικαιούχος αυτής της επιδότησης.
Νέα κριτήρια που επί του παρόντος ισχύουν μόνο για τους νησιώτες αλλά σύντομα θα έρθει η σειρά και της υπόλοιπης Ελλάδας.

Πάμε να δούμε ποιοι είναι οι δικαιούχοι σύμφωνα με το ΥΠΑΑΤ.

Βλέπουμε λοιπόν τις γ) και δ) οδηγίες οι οποίες είναι νέες και αποτελούν τρομερό πρόβλημα στους νησιώτες μελισσοκόμους.
Η γ) λέει ότι: Οι μελισσοκόμοι πρέπει να διαθέτουν βεβαίωση από Συλλογικό όργανο της περιοχής τους, Συνεταιρισμού ή ομάδας παραγωγών.
Το πρόβλημα εδώ είναι ότι σε πολλά νησιά ή περιοχές της Ελλάδας δεν υπάρχουν Συλλογικά όργανα.
Αλλά και όπου υπάρχουν Συλλογικά όργανα, πολλοί μελισσοκόμοι δεν είναι μέλη αυτών είτε από επιλογή τους είτε από άλλο λόγο.
Ποιος θα δώσει αυτές τις βεβαιώσεις όπου δεν υπάρχουν Συλλογικά όργανα, και πως θα δοθούν αν κάποιος δεν είναι καν μέλος αυτών των οργάνων;

Η δ) λέει ότι: Ο μελισσοκόμος πρέπει να παράγει και εμπορεύεται τουλάχιστον 5 κιλά μέλι ανά κατεχόμενη κυψέλη τον χρόνο ώστε να τύχει ενίσχυσης.
Χρειάζονται και τα ανάλογα παραστατικά που να αποδεικνύουν την παραγωγή και διάθεση του μελιού.
Εδώ κι αν μιλάμε για παράνοια.
Είναι γνωστό σε όλους ότι στα νησιά η παραγωγή μελιού είναι λαχείο.
Σε μια κακή χρονιά όπως η φετινή, ο παραγωγός που δεν έβγαλε μέλι θα χάνει και την επιδότηση από πάνω.
Αυτός δηλαδή που έχει την μεγαλύτερη ανάγκη στήριξης, χάνει σύμφωνα με τον νομοθέτη και αυτά τα λίγα ευρώ που δικαιούται ως ενίσχυση.
Στην προκειμένη περίπτωση ο νόμος τιμωρεί όποιον δεν παράγει μέλι.
Λες και η παραγωγή μελιού είναι κατά παραγγελία, λες και υπάρχει κάνουλα οπού ο μελισσοκόμος την ανοίγει και πιάνει όσο μέλι ορίζει το Υπουργείο.

Συνάδελφοι μελισσοκόμοι, ή μάλλον καλύτερα συνάδελφοι αγρότες.

Όσα τραγελαφικά συμβαίνουν σήμερα με τους μελισσοκόμους του Αιγαίου αύριο θα χτυπήσουν την πόρτα όλου του Αγροτικού κόσμου.
Αυτά συμβαίνουν όταν στις υπουργικές καρέκλες κάθονται άτομα που δεν έχουν σχέση με το αντικείμενο.
Πως να ξέρει ένας δικηγόρος τις συνθήκες εκκρίσεως του μελιού στα νησιά;
Πως να ξέρει ένας δικηγόρος πόσες μέρες κάνει να μεγαλώσει ένα αρνί;
Πως να ξέρει ένας δικηγόρος αν η βάρκα του ψαρά μπορεί να σηκώσει ένα βυτίο με 1 τόνο πετρέλαιο μέσα;
Πως να ξέρει ένας δικηγόρος αν φύσηξε μαΐστρος όταν ήταν να ψωμώσουν τα σιτάρια;
Πως να ξέρει ένας δικηγόρος ότι ο αγρότης δεν έχει ιδέα πως να τηρήσει βιβλία εσόδων εξόδων;

Το μόνο που ξέρει ο δικηγόρος είναι η σπέκουλα.
Αυτό που σπούδασε είναι το πως να λέει πιστευτά ψέμματα.

Όπως το ότι η μείωση του τουρισμού δεν επηρεάζει την διάθεση των αγροτικών προϊόντων καθώς οι τουρίστες εδώ που έρχονται τρώνε εισαγόμενα τρόφιμα.
Μια χωριάτικη σαλατα θα φάει ο τουρίστας για βραδινό κύριε Βορίδη μας, μήπως μπορείτε να μας πείτε από ποιες χώρες είναι τα υλικά της;

Το θέμα είναι ως πότε θα δείχνουμε ανοχή στα όσα παράλογα κατεβάσει η γκλάβα του κάθε φαντασμένου.
Γιατί περί φαντασίας πρόκειται.

Κλείνοντας να πω ότι στην ΟΜΣΕ η είδηση έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία.
Δεν γνώριζε και ψάχνει να δει από που της ήρθε.
Επειδή ξέρω καλά ότι τα κάστρα πέφτουν εκ των έσω, αναρωτιέμαι αν αυτό των χουνέρι είναι έργο εξ Ιωαννίνων μεριά ώστε να γίνει πραγματικότητα το πάγιο και διαχρονικό αίτημα του μέντορά του, και ο νοών νοείτω.
Αν όχι ας βγει να στηρίξει τους μελισσοκόμους του Αιγαίου.

Αν όλα αυτά είναι της φαντασίας του νομοθέτη, θα πέσουν, καθώς οι νησιώτες ετοιμάζουν δυναμικές αντιδράσεις, και ξεκινούν με επιστολές στο Υπουργείο μέσω των συνεταιρισμών τους.
Αν υπάρχει δάκτυλος που δημιούργησε το πρόβλημα όμως τότε αυτή η ντροπολογία θα ισχύσει και τελικώς το μέλλον των μελισσοκόμων του Αιγαίου που ασκούν το επάγγελμα σε εδάφη που ορέγεται η Τουρκία θα σβήσει.
Και αν θα σβήσει εκεί, τότε είναι θέμα χρόνου το αυτό να συμβεί και στην υπόλοιπη Ελλάδα, αφού τέτοιοι απαράδεκτοι όροι θα ισχύσουν σε όλη την επικράτεια.

Πρέπει να αντισταθούμε με κάθε μέσον λοιπόν.

Πρέπει να βομβαρδιστεί το email του Υπουργείου με διαμαρτυρίες για αρχή.

Το email είναι... 

info@minagric.gr

Και το ΤΜΗΜΑ: Μελισσοκομίας, Σηροτροφίας
& Λοιπών Ζωικών Οργανισμών
Ταχ. Δ/νση: Βερανζέρου 46, 104 38, Αθήνα
Πληροφορίες: Δ. Καλογρίδης
Τηλ. 210-212 5704
Email: Kalogridis.D@minagric.gr