Πετάει το πεύκο 3/10/2020 - MELISSOCOSMOS

Σάββατο, 3 Οκτωβρίου 2020

Πετάει το πεύκο 3/10/2020

Όπως έγραψα και νωρίτερα σήμερα ήταν μια ονειρεμένη ημέρα για την Εύβοια, και μια ακόμα πολύ καλή για την Χαλκιδική.
Το να μιλάμε για καλές μέρες φέτος για την Χαλκιδική, δεν αποτελεί είδηση, γιατί σχεδόν όλες οι ημέρες της Χαλκιδικής φέτος καλές ήταν.
Σήμερα όμως ήταν η καλύτερη ημέρα της χρονιάς για την Εύβοια.
Αυτό το αποδεικνύουν τα φρέσκα μελίσσια που βάλαμε πριν 2 ημέρες στο νησί.
Η αιτία της καλής απόδοσης ήταν η άνοδος της θερμοκρασίας που επέτρεψε στις μέλισσες να βγουν για συλλογή από πολύ πρωινές ώρες, και στο μελίτωμα να είναι ποιο ρευστό και να μπορούν να το συλλέγουν.
Το ότι θα έχουμε αρκετές ημέρες καλές από καιρικά φαινόμενα μας δίνει αισιοδοξία ότι μπορούμε να ελπίζουμε ακόμα στο πεύκο.
Στο πεύκο που για μια ακόμα χρονιά φαίνεται ότι ξελασπώνει τους μελισσοκόμους που το εμπιστεύτηκαν στο παρά πέντε του κλεισίματος της χρονιάς.

Πάμε να δούμε ζυγαριές

Χαλκιδική

Άνοδος 1.750γρ
Αξίζει να πω κάτι εδώ.
Ο συνάδελφος που έχει την ζυγαριά πήγε στην Χαλκιδική 120 μελίσσια μονά, επειδή είναι της γνώμης ότι στο πεύκο τα μελίσσια πρέπει να μπαίνουν μονά.
Του ζήτησα προσωπικά χάρη, να επιλέξει ένα δεκάρι μελίσσι και να του βάλει ένα σώμα με 10 μαύρα πλαίσια επάνω του, και αυτό το μελίσσι να βάλει πάνω στην ζυγαριά.
Αυτό το έκανα για δυο λόγους.
Γιατί εγώ είμαι της άποψης ότι πρέπει να βάζουμε διπλά μελίσσια στα πεύκα, γιατί βάζουν και πολύ περισσότερο μέλι και γιατί βολεύουν και στον τρύγο, αφού υπάρχουν διαθέσιμα πλαίσια να αφήσεις να πατάει μετά τον τρύγο το μελίσσι και δεν είναι ανάγκη να κουβαλάς άδεια πλαίσια μαζί σου.
Αυτή την στιγμή το μελίσσι έχει φτάσει 47 κιλά και μαζεύει ακόμα πολύ ικανοποιητικά όπως βλέπετε.
Αν δεν τρυγηθεί τώρα κοντά, έχει τις προϋποθέσεις να φτάσει 60 κιλά ή και παραπάνω και να δώσει στον μελισσοκόμο 30+ κιλά μέλι.
Είμαι σίγουρος ότι στον τρύγο θα τραβάει τα μαλλιά του που δεν έβαλε σε όλα πάτωμα.
Ο δεύτερος λόγος ήταν γιατί δεν νιώθω καλά να δημοσιεύω νούμερα από μονά μελίσσια, γιατί αισθάνομαι πως σε αυτά δεν αντικατοπρίζονται οι πραγματικές δυνατότητες του πεύκου.
Αυτά και κλείνω την παρένθεση.

Εύβοια

Ζυγαριά πρώτη

Χτες με την μπλε γραμμή βλέπετε είχαμε μείνει στα 36.569 κιλά
Σήμερα πήγαμε...

Στα 39.450 κιλά
Άνοδος 2.881γρ

Μιλάμε για μελίσσι 2 ημερών μέσα στα πεύκα με σταθερή ωριαία άνοδο από τις 8 το πρωί έως τις 8 το βράδυ.
Δεν μπήκε πέτρα δηλαδή καθώς η ζυγαριά αυτή είναι online και θα το έδειχνε αμέσως.

Ζυγαριά δεύτερη

Άνοδος 1.223γρ
Το μελίσσι αυτό έχει αρκετές μέρες μέσα στο πεύκο, πέτυχε και καλές ημέρες αλλά έπεσε και στο κενό της κακοκαιρίας.
Νομίζω όμως ότι μπορεί να φτάσει τα 50 κιλά.

Ζυγαριά τρίτη

Άνοδος 363γρ
Αυτό το μελίσσι το έβαλα στις 12/8 μέσα στα πεύκα.
Το τρύγησα του πήρα ένα πάτωμα μέλι και το άφησα δεκάρι μόλις 16 κιλών μετά τον τρύγο.
Έχει μαζέψει 6 κιλά μέλι ήδη, έχει ρίξει 2 γόνους εκεί, και θα το βγάλω σε μια εβδομάδα όταν εδώ θα ανοίξει ρείκι να το φέρω για γόνους και ξεχειμώνιασμα.
Είμαι πολύ ικανοποιημένος από τα μελίσσια μου παρόλο που δεν ήταν στα καλύτερα τους φέτος γιατί εδώ δεν δούλεψε τίποτα, αλλά και από την Εύβοια γιατί όσα χρόνια πηγαίνω ποτέ δεν με πούλησε, ποτέ δεν μας άφησε χωρίς μέλι.

Αυτά και μακάρι να έχουμε μια τέτοια εβδομάδα, σαν την σημερινή ημέρα και τότε θα δοξάσουμε τον Θεό και θα ξεκουραστούμε και εμείς και τα μελίσσια μας.