Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου 2019

Δείτε πως κόβει την κηρήθρα

Παρασκευή, Οκτωβρίου 18, 2019
Δείτε πως κόβει την κηρήθρα

Πολλοί πελάτες μας ζητάνε συχνά κηρήθρα σε κουτάκι.
Ασφαλώς ο μελισσοκόμος πρέπει να έχει να καλύψει την ζήτηση ώστε να μην απευθυνθεί αλλού ο πελάτης.
Η κηρήθρα προς βρώση πρέπει να είναι φρεσκοχτισμένο κερί, και να μην έχει γεννήσει ποτέ η βασίλισσα γόνο ώστε να μην υπάρχουν κουκούλια.
Επίσης σε μεγάλο βαθμό πρέπει να είναι και σφραγισμένη.
Για να κοπεί η κηρήθρα πρέπει να αφαιρεθεί το σύρμα πρώτα από μέσα.
Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να δείτε έναν μελισσοκόμο του εξωτερικού να κόβει κηρήθρα από πλαίσιο κυψέλης Dadant.
O Melissocosmos έχει κάνει και δική του ανάρτηση με κόψιμο κηρήθρας στις δικές μας κυψέλες παλαιότερα.
Δείτε το βίντεο.

Εξειδικευμένες βιταμίνες μελισσών Ultra Vita-Bee της BeeNectar VIDEO

Παρασκευή, Οκτωβρίου 18, 2019
Εξειδικευμένες βιταμίνες μελισσών Ultra Vita-Bee της BeeNectar VIDEO

Ενδείκνυται για αύξηση του γόνου και για να δυναμώσουν οι μέλισσες ώστε να μαζεύουν πολύ μέλι.

Όπως όλα τα ζωντανά πλάσματα έτσι και η μέλισσα χρειάζεται για να έχει μια φυσιολογική ζωή και την παρουσία βιταμινών στην τροφή της.
Επειδή το μέλι περιέχει ελάχιστες βιταμίνες η κύρια πρόσβαση τους σε αυτές είναι η γύρη.
Μάλιστα λέγεται πως όσο πιο μεγάλη ποικιλία χρωμάτων έχει η γύρη τόσο πιο πλούσια σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία είναι.
Οι βιταμίνες στην μέλισσα χρησιμεύουν για την καλή λειτουργία του οργανισμού τους, την καλύτερη λειτουργία του μεταβολισμού τους και την άμυνα του ανοσοποιητικού τους.
Μέλισσες λοιπόν που έχουν πρόσβαση  σε όσο το δυνατόν γύρη πλούσια σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία είναι πιο υγιείς και ζουν περισσότερο.

Και όταν αυξάνει το προσδόκιμο μέσο όρο ζωής των μελισσών, όπως είναι φυσικό αυξάνει και ο πληθυσμός του μελισσιού.

Μελισσοκομικοί χειρισμοί Οκτωβρίου

Παρασκευή, Οκτωβρίου 18, 2019
Μελισσοκομικοί χειρισμοί Οκτωβρίου

Ο Οκτώβριος είναι άλλος ένας κρίσιμος μήνας για την μελισσοκομία.
Οι παλιοί λένε ότι το μελισσοκομικό έτος αρχίζει το φθινόπωρο, και μέχρι τώρα απ όσο παρατηρώ, πιστεύω ότι έχουν δίκιο.
Εγώ θα πάω ένα βηματάκι πιο πέρα, θα πω ότι κατά την γνώμη μου το μελισσοκομικό έτος αρχίζει τον Οκτώβριο.
Ας τα πάρουμε από την αρχή όμως.

Κατ αρχήν το φθινόπωρο ναι μεν αρχίζει τον Σεπτέμβριο αλλά τότε δεν έχουμε ανθοφοριες, αρα τα μελίσσια είναι ακόμα σε αδράνεια και δεν μπορούμε να πούμε ότι αρχίζει τότε το μελισσοκομικό έτος.
Τον Οκτώβριο όμως ξεκινάνε πολλές σημαντικές ανθοφοριες όπως το ρείκι και το πολυκομπι, έτσι τα μελίσσια αρχίζουν εκ νέου την δραστηριότητα τους και τότε μπορούμε όντως να πούμε ότι έχουμε μια νέα αρχή.

Η Βαρρόα μπορεί να σχετίζεται με την έκρηξη της Νοζεμίασης; Ερώτημα για προβληματισμό

Παρασκευή, Οκτωβρίου 18, 2019
Η Βαρρόα μπορεί να σχετίζεται με την έκρηξη της Νοζεμίασης; Ερώτημα για προβληματισμό

Λοιπόν, πάλι θα προβληματιστούμε σήμερα.
Διαβάζοντας έρευνες του εξωτερικού φυσικά, που έχουν να κάνουν με την βαρρόα, βρήκα μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια.
Ο ερευνητής γράφει, ότι όλες οι αποικίες μελισσών, που δεν τους έγινε καταπολέμηση για την βαρρόα πέθαναν μέσα σε ένα έτος.
Και ποιο κάτω το ενδιαφέρον.
Σχεδόν πάντοτε όλες αυτές οι αποικίες ανέπτυξαν Νοζεμίαση το φθινόπωρο.
Διαβάστε και μόνοι σας.

Έλεγχος μελισσιών το φθινόπωρο τι πρέπει να προσέξω;

Παρασκευή, Οκτωβρίου 18, 2019
Έλεγχος μελισσιών το φθινόπωρο τι πρέπει να προσέξω;

Η μελισσοκομική χρονιά σιγά σιγά εισέρχεται στην ποιο μελαγχολική της περίοδο, αυτή του χειμώνα.
Τότε που οι μέλισσες ξεκουράζονται και η επίσκεψη στο μελισσοκομείο δεν προσφέρει μεγάλες συγκινήσεις.
Πριν έρθει αυτή η περίοδος όμως που σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να την υποτιμούμε από πλευράς χειρισμών είναι το φθινόπωρο.
Αυτή η εποχή εξαρτά με πόσα και τι ποιότητας μελίσσια θα ξεκινήσουμε την άνοιξη.
Το φθινόπωρο για την μελισσοκομία είναι η αρχή της Ινδίκτου, τότε ξεκινάει δηλαδή το μελισσοκομικό έτος.

Πέμπτη, 17 Οκτωβρίου 2019

Νέα από τα πεύκα και τα ρείκια 17/10/19

Πέμπτη, Οκτωβρίου 17, 2019
Νέα από τα πεύκα και τα ρείκια 17/10/19

Δυο είναι οι ειδήσεις της σημερινής ημέρας σχετικά με τα νέα των ζυγαριών.
Η μια ότι στην Χαλκιδική σήμερα είχε ομίχλη ως το μεσημέρι σχεδόν και οι μέλισσες δεν πέταξαν και η δεύτερη ότι τα ρείκια άρχισαν να κάνουν κοιλιά επειδή διψάνε.
Η γη διψούσε τόσο πολύ που ότι βροχή έπεσε το προηγούμενο διάστημα ναι μεν την ανακούφισε αλλά οι υψηλές θερμοκρασίες την έκαναν να διψάσει πάλι γρήγορα.
Βροχή πάντως το επόμενο δεκαήμερο δεν υπάρχει.

Πάμε να δούμε τις ζυγαριές

Ρείκι σουσούρα

Πέμπτη, Οκτωβρίου 17, 2019
Ρείκι σουσούρα

Το ρείκι (Erica manipuliflora) είναι φρυγανώδης θάμνος με πλούσια ανθοφορία το φθινόπωρο. Τα άνθη του είναι πολλά, μικρά, κωδωνοειδή, ρόδινα σε μακριές ταξιανθίες.

Θεωρείται ως το μαγικό μελισσοκομικό φυτό της Ελλάδας.

Αποτελεί άριστο μελισσοτροφικό φυτό και το ρεικόμελο θεωρείται από τα καλύτερα μέλια, αν και ο αρχαίος Διοσκουρίδης θεωρεί ότι οι μέλισσες που τρυγούν τα ρείκια «μέλι εργάζονται ου σπουδαίον».

Τράπεζα Βασιλισσών

Πέμπτη, Οκτωβρίου 17, 2019
Τράπεζα Βασιλισσών

Σήμερα θα προσπαθήσουμε μετά από δική σας επιθυμία να προσεγγίσουμε ένα μεγάλο θέμα.
Ένα θέμα που αν μπορέσουμε και το εφαρμόσουμε θα μας βοηθήσει πολύ στη δουλειά μας.
Το θέμα αυτό είναι η Τράπεζα Βασιλισσών.
Όταν λέμε Τράπεζα βασιλισσών εννοούμε κάποιες βασίλισσες που πρέπει να έχουμε στο μελισσοκομείο μας πάντα που θα τις χρησιμοποιούμε όταν τις χρειαζόμαστε.
Δεν μπορούμε και δεν είναι σωστό φυσικά να έχουμε παραφυάδες ή μικρές κυψέλες μόνο και μόνο για να τους παίρνουμε τις βασίλισσες.

Τι γίνεται αν βρούμε σαύρες ή ποντίκια μέσα στις κυψέλες;

Πέμπτη, Οκτωβρίου 17, 2019
Τι γίνεται αν βρούμε σαύρες ή ποντίκια μέσα στις κυψέλες;

Η σαύρα έφαγε το μελίσσι... video

Χαζεύοντας τα βίντεο που αναρτούν οι μελισσοκόμοι στο Youtube ένα μου κίνησε το ενδιαφέρον.
Ο συνάδελφος ισχυρίζεται ότι μια σαύρα του έφαγε το μελίσσι.

Γράφει σχετικά μάλιστα...
Το μελίσσι ήταν για μέρες αγριεμένο, δεν τολμούσα να το πλησιάσω ο λόγος?
το καθάρισε η σαύρα...

Στο βίντεο βλέπουμε να βγάζει ένα ένα τα πλαίσια και στο τέλος μια σαύρα όντως πετάγεται από την κυψέλη.
Θεωρώ χαριτωμένες αυτού του είδους τις ανησυχίες, και τις σέβομαι πάντα.
Γιατί οι νέοι μελισσοκόμοι πονάνε πολύ περισσότερο από τους επαγγελματίες όταν χάνουν ένα μελισσάκι.
Αφού αυτοί έχουν λίγα, πολλές φορές τους έχουν ονόματα, δένονται περισσότερο μαζί τους.
Ακούστε λοιπόν.

Ενίσχυση παραφυάδας λίγο πριν χειμωνιάσει

Πέμπτη, Οκτωβρίου 17, 2019
Ενίσχυση παραφυάδας λίγο πριν χειμωνιάσει

Ενίσχυση παραφυάδας λίγο πριν χειμωνιάσει, συμβουλές σε τρία βιντεακια από έμπειρο μελισσοκόμο.
Δείτε τα βίντεο

ΚΡΥΣΤΑΛΛΩΜΕΝΟ ΜΕΛΙ. ΓΙΑΤΊ? ???

Πέμπτη, Οκτωβρίου 17, 2019
ΚΡΥΣΤΑΛΛΩΜΕΝΟ ΜΕΛΙ. ΓΙΑΤΊ? ???

Τι σημαίνει όταν κρυσταλλώνει το μέλι; Όλη η κρυμμένη ΑΛΗΘΕΙΑ που πρέπει να γνωρίζετε…

Η κρυστάλλωση του μελιού είναι ένα φαινόμενο που παρατηρείτε κυρίως το χειμώνα με το κρύο, και λίγοι γνωρίζουν την αλήθεια. Πολλοί καταναλωτές πιστεύουν ότι το μέλι τους προήλθε από νοθεία
με ζάχαρη και ο μελισσοκόμος τους εξαπάτησε. Ωστόσο η αλήθεια απέχει πολύ από αυτές τις υποθέσεις!

20 μπουκάλια DIOFARM ΔΩΡΟ για τους αναγνώστες του Melissocosmos

Πέμπτη, Οκτωβρίου 17, 2019
20 μπουκάλια DIOFARM ΔΩΡΟ για τους αναγνώστες του Melissocosmos

Νέα μεγάλη κλήρωση

Η αγάπη σας έκανε τον Melissocosmo μεγάλο και τώρα αυτός μπορεί να σας χαρίσει σε συνεργασία με τις μελισσοκομικές εταιρείες δώρα πολλών χιλιάδων ευρώ.
Αυτή την φορά κληρώνουμε 20 φιάλες των 200ml DIOFARM προσφορά της εταιρείας dioscurides που το παράγει.
Η αξία κάθε φιάλης είναι 14.58 ευρώ και αρκεί για 4 εφαρμογές σε 25 μελίσσια περίπου.
Το Diofarm έχει μια σειρά από ευεργετικές ιδιότητες στις μέλισσες και αυτό έχει επιβεβαιωθεί από το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.